Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest en artikkel som påstår at vi er ansvarlige for 90% av rynker. 90%!
Av den grunn har jeg bestemt meg for å kjøpe en solkrem for ansiktet som jeg skal bruke før jeg legger sminken, hver dag, selv om jeg "bare" er 20 år gammel :fnise:

Lurer på om noen gjør dette her inne? Hvilken solkrem og hvor mange SPF bruker du i såfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker vanlig dagkrem med spf 15. Husker ikke merket i farten, men kjøpt hos hudpleier.

Skrevet

Når jeg er i varmere strøk der solen steker så bruker jeg alltid faktor 30 i ansiktet. Har en dagkrem fra Dermalogica til det. Til daglig så bruker jeg faktor 15 i fjeset, men bruker faktor 30 om sommeren.

På kroppen bruker jeg alltid faktor 30 når jeg er i sola.

Skrevet

Faktor 30 i ansiktet hver eneste dag hele året, er ikke veldig flink med faktor ellers på kroppen (men så er jeg heller ikke en person som liker å sole meg).

Jeg bruker Priori AHA Daily Defense, denne AHA-Daily-Defense-WEB.jpg

Skrevet

Jeg bruker denne ansiktskremen med SPF 30 fra Body Shop. Den er utrolig god.

Gjest Solstråla88
Skrevet

I ansiktskremen jeg bruker daglig er det 20 sph. Om sommeren bruker jeg cliniderm solkrem i 30 sph og 20.

Skrevet

Har alltid brukt solfaktor i ansiktet. Glad jeg begynte med dette da jeg var ung. Jeg er nå i førtiårene og blir tatt for å være ti år yngre enn det jeg er. Helt greit ;)

Bruker fra 15 til 30. Kommer an på årstiden.

Anonymous poster hash: cf2b6...405
Skrevet

Prøver fortsatt å finne én jeg liker skikkelig godt som jeg kan bruke fast, men jeg bruker alltid 50 SPF i ansiktet hver dag.

Skrevet

Prøver fortsatt å finne én jeg liker skikkelig godt som jeg kan bruke fast, men jeg bruker alltid 50 SPF i ansiktet hver dag.

Sikkert dumt spørsmål, men er det ikke dårlig for huden å bruke SÅ mye SPF når den egentlig ikke trenger det her i Norge, hvertfall året rundt?

Anonymous poster hash: 3ff9b...ec0

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men er det ikke dårlig for huden å bruke SÅ mye SPF når den egentlig ikke trenger det her i Norge, hvertfall året rundt?

Anonymous poster hash: 3ff9b...ec0

Skjønner ikke hvorfor det skulle vært dårlig. UV-ståler kommer ned fra solen uavhengig av vær og årstid, også i Norge. Det er uansett ikke veldig stor forskjell på SPF 15 og 50, det er bare snakk om et par prosent forskjell forskjell når det gjelder hvor mye av strålingen de holder ute. Finner jeg en solkrem jeg virkelig liker med lavere SPF så bytter jeg til det.

Skrevet

Jeg takler ikke ren solkrem i ansiktet -selv ikke de som er beregnet for det, nei. Har prøvd såå mange.

Men etter jeg oppdaget skin79 bb-krem (den oransje) så trenger jeg ikke tenke på solkrem. Den har spf 50. Tror alle bb-kremer fra korea har solfaktor. I alle fall alle de jeg har sett og prøvd.

Skrevet

Jeg takler ikke ren solkrem i ansiktet -selv ikke de som er beregnet for det, nei. Har prøvd såå mange.

Men etter jeg oppdaget skin79 bb-krem (den oransje) så trenger jeg ikke tenke på solkrem. Den har spf 50. Tror alle bb-kremer fra korea har solfaktor. I alle fall alle de jeg har sett og prøvd.

Det har de, men med mindre man bruker den anbefalte mengden (1/4 spiseskje hvis ikke jeg tar helt feil) så får man ikke den SPF-en som er oppgitt. De aller, aller færreste bruker så mye foundation, bb-krem eller dagkrem, så det er derfor det er anbefalt å bruke en egen solkrem i tillegg.

Anonymous poster hash: 20e39...eea

Gjest Sunshine23
Skrevet

Jeg bruker Hawaiian Tropic spf 30 for sensitiv hud. Jeg er veldig fornøyd med den :)

Eneste solkremen som ikke tetter porene og gir meg kviser.

Skrevet

Obagi spf 50

Anonymous poster hash: 4e333...34b

• Liker 1
Skrevet

Omg så flinke dere er!!bruker aldri solkrem jeg,ikke på vinteren hvertfall..kun når jeg er i varmere strøk eller hvis jeg soler meg om sommeren.burde kansje begynt med det ja..*følger med på tråden* alle slike kremer blir så fete og ekle i ansiktet synes jeg.

Skrevet

Bruker alltid krem med solfaktor, siste steg før sminke. Stort sett Spf 30 og alltid en med høyt innhold av Zink oxide :)

Skrevet

Det har de, men med mindre man bruker den anbefalte mengden (1/4 spiseskje hvis ikke jeg tar helt feil) så får man ikke den SPF-en som er oppgitt. De aller, aller færreste bruker så mye foundation, bb-krem eller dagkrem, så det er derfor det er anbefalt å bruke en egen solkrem i tillegg.

Anonymous poster hash: 20e39...eea

Jeg sitter ikke pal i sola og soler meg, så den med spf 50 på sommeren er nok, jo.

Unngår sola i den grad det er mulig. De andre bruker jeg kun de andre årstidene.

Skrevet

Bruker Ultra facial defense SPF 50+ fra Skinceuticals hver dag, uansett årstid.

Skrevet

Jeg er sjeldent ute på vinteren, blir bare til og fra butikken stort sett :sjenert:, men fra april-oktober bruker jeg Cliniderm spf 25 som dagkrem. Dere som bruker solkrem også om vinteren; hvordan løser dere dette med fetere krem/kuldekrem? Man trenger jo ofte fetere kremer på vinteren. Påfører dere først "vinterkremen" for deretter å ta solkrem utenpå den igjen? Eller klarer dere dere uten vinterkrem?

Anonymous poster hash: 1f80d...43a
Skrevet

MD formulations spf 30, bruker den hver dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...