AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 jeg skal farte litt rundt i irland på egen hånd. jeg drar alene fordi jeg er litt for glad i å være min egen herre og trives godt i eget selskap. i tilleg veit jeg at Irer er fryktelig koselige så skal alltids finne noen å snakke med der nede hva må jeg se i irland? jeg er veldig glad i å å utforske natur! jeg kommer til å stikke innom ymse pubber jeg finner da pubber er noe jeg digger, spesielt hvis det er levende lokal musikk der! er det lett å finne ut av transport der? rett og slett, er det noen som har vært i Irland som kan fortelle meg hvordan landet er og hva jeg burde finne på? jeg er usikker på om jeg skal ta 1 eller to uker enda. blir forhåpentligvis i starten av juni da det ikke er så mye turister enda Anonymous poster hash: 6124c...df0
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 (endret) Blarney Castle i Blarney som ligger i grevskapet Cork. Endret 8. februar 2015 av Corto Maltese
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 *slenger meg på denne i håp om at noen har noen tips* Anonymous poster hash: 6bb91...2f1
Alex DeLarge Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Kom deg ut av Dublin, i hvert fall. For all del, det er en utrolig koselig by, men hvis du virkelig ønsker den autentiske irske gefühlen, må du litt ut i småstedene. Ring of Kerry er absolutt å anbefale. Det er en vei sør i Irland fylt med nydelig natur, flotte og gamle slott og kjempefine sykkelveier. Jeg har vært her flere ganger og blir aldri lei. Blarney Castle som allerede har blitt nevnt over, er også en sikker vinner. Her er det flotte ruiner som ser veldig everntyr-aktige ut. Det er vanlig for turister å kysse ruinene, og man kan da kjøpe et bevis på at man har gjort det. Aner ikke hvorfor, men enkel måte for dem å tjene penger. The Cliffs of Moher er vel kanskje et av de mest populære turistmålene i Irland, delvis fordi det er utrolig vakkert der og delvis fordi deler av Harry Potter har blitt spilt inn der. Dette ligger sørvest i landet, i nærheten av Doolin. Absolutt verdt turen. Ellers er Kilkenny er favoritt blant mange. Jeg tror ikke mine skildringer gjør at byen kommer til sin rett, så du må nesten bare sjekke det ut selv. Hvis du likevel vil være i Dublin, er det fortsatt mye artig du kan finne på. Det er vel nesten obligatorisk å stikke innom Guiness ølbryggeri. Her blir du vist rundt omkring og får sett hvordan ølet blir laget. Du får også en gratis pint Guinnes-øl med på kjøpet. Tror det koster rundt 15 euro for å komme inn. Et par euro mindre om du er student. St. Patrick's cathedral er en nydelighet du absolutt ikke bør gå glipp av. Du trenger ikke å være kristen for å ta glede i denne ekstremt vakre kirken. Spesielt etter det har blitt mørkt og lysene i kirken er på for fullt, er det helt majestetisk å sitte inne i denne vakre, vakre bygningen. Hvis du er interessert i sport, kan du ta deg en tur innom Croke Park Stadium og få med deg en kamp i gælisk fotball. Artig sport, men som amerikanerne bruker også irene hendene. Du sier du liker puber, så da er en tur innom Temple Bar-området sterkt å anbefale. Med mindre du er der i høysesongen, er det ikke så mange der som man skulle tro. Men det er selvsagt litt dyrere her på grunn av populariteten. Hvis du går litt vekk fra Temple Bar, vil du finne mange små, sjarmerende puber som jeg tror du vil like minst like godt. Jeg kan dessverre ikke uttale meg mye om transportsystemet der, da jeg leide bil. Hvis du vil oppleve ordentlige, irsk lokalmusikk, finner du det på pubene langs veien mellom de store byene. Her er det mye irsk sjarm å hente. Det finnes selvsagt mye av dette i Dublin også, men det er ikke i nærheten av like koselig.
Gjest Linaria Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 Så gøy! Jeg skal to uker alene til Irland i mars/april. Har vært alene i Dublin før, men denne gangen blir det i hvert fall Galway og Connemara. Har hørt at Galway er den beste byen å dra ut i, og jeg lærer irsk, derfor Connemara. Du kommer nok til å kose deg masse :D Det er virkelig er flott land I Dublin anbefaler jeg forresten å finne puber utenfor Temple Bar. I hvert fall om du har lyst til å komme i kontakt med irer, og slippe unna alt turistmaset, i tillegg et det billigere. Min favorittpub er The Cobblestone i Smithfield.
Djungelvrål Skrevet 12. februar 2015 #6 Skrevet 12. februar 2015 Giants Causeway er et must og du kommer ikke til å angre. Likte meg godt i Port Rush i nord og i Bushmills.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå