Gå til innhold

Melde meg på Grete Roede-kurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å melde meg på et Grete Roede-kurs. Målet er å gå ned 5-6 kg, mest av estetiske grunner. Jeg er sånn passelig sunn, har lavt kolesterol og normal bmi (men vil fortsatt være innenfor normalen etter vektnedgangen).

Ting som vil være problematisk for meg hvis jeg melder meg på er:

1. Tror jeg får negative reaksjoner fra venninner (de er alle tynne, og jeg tror ikke de vil forstå). Vurderer å holde det hemmelig.

2. Redd for at kjæresten skal legge for mye merke til størrelsen min hvis jeg sier det til ham. Jeg var som jeg er nå da vi ble kjent, og tenker at det å påpeke egne feil gjør så han ser dem tydligere. Samtidig er han den som står meg nærmest, og det ville føltes veldig rart å ikke si det til ham.

Samtidig ser jeg for meg at det er mye positivt ved å være i en gruppe hvor man på en måte har forpliktet seg til å følge opplegget og gå ned i vekt. Det å kunne dele utfordringer og gleder angående slanking med noen som er i samme situasjon høres fint ut. Det å få inspirasjon til sunne matretter virker også spennende. Jeg har samtidig en forestilling om at et slikt kurs kan være det jeg trenger for å finne motivasjonen til å gå ned de ekstra kiloene mine. Og hvor deilig hadde det vel ikke vært å ha klart det før sommeren?!

Noen som har råd eller tanker å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere ting på en gang her, ser det ut til for meg... Jeg kaster bare tilbake det jeg leser, har ingen svar, de må du finne selv! Du ønsker å gå ned i vekt. Du vurderer Grete Roede-kurs. Du er redd for reaksjoner fra dine venninner om du går ned i vekt? Du er redd for at du ikke skal gå ned i vekt etter at du har sagt til kjæresten din at du ønsker å gå ned i vekt? Du trenger flere nye oppskrifter. Du ønsker noen å dele vektnedgangen med. Har jeg forstått det riktig?

Skrevet

Mye stemmer, men ikke helt. Det er det at jeg vil gå ned i vekt mine venninner ikke vil like. Det er på en måte noe flaut ved å gå på Grete Roede-kurs ("du trenger jo ikke det, du er jo helt fin og normal som du er").

Jeg er ikke redd for at jeg ikke skal gå ned i vekt etter å ha sagt det til kjæresten, jeg er bare litt skeptisk til å påpeke egne "feil" for ham. Men det er ikke noe viktig punkt, jeg snakker med ham om alt, så kommer til å snakke om dette også :)

Egentlig er det ganske lett å finne oppskrifter, men det er noe med det der fellesskapet, faste møtetider og det å dele det hele med en kursleder og en gruppe av mennesker som er i samme situasjon. Følge opp hverandre, og stadig bli inspirert til å faktisk prøve nye oppskrifter (gjennom at man hver uke er på kurs og blir litt inspirert og motivert gjennom det).

Men du har nok rett i at dette er noe jeg må finne ut av selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...