Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor mye man kan handle for i nettbutikker før man må betale toll for å få varene til Norge?

Hvordan regner man i tilfelle ut tollen, hvis man er over grensen?

På forhånd takk.

Hilsen eBay-shopper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske få varer det er toll på. Men momsgrensen er på 350 kr, inkludert frakt. Moms er 25%, i tillegg kommer det et gebyr for behandlingen posten gjør.

Skrevet

Det er vel ingen grunn til å ta en sånn tone?

Jeg har fulgt med nok til å vite at det var endringer.

Så spør jeg et enkelt spørsmål.

Da er det vel ikke nødvendig å gjøre narr.

Jeg forstår ikke poenget med å bruke KG til å spørre om noe så er så utrolig enkelt å Google.

Men nå fikk du svar så kjøp i vei.

Anonymous poster hash: 6dabd...481

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår ikke poenget med å bruke KG til å spørre om noe så er så utrolig enkelt å Google.

Men nå fikk du svar så kjøp i vei.

Anonymous poster hash: 6dabd...481

herregud skjerp deg....

Anonymous poster hash: 8e844...167

• Liker 2
Skrevet

Om du ikke vet det, det at en nettside slutter på .no betyr ikke at det er sendt fra norge. (mange som har bommet der)

Anonymous poster hash: 2f0e5...63e
Skrevet

http://toll.no/no/handle-pa-internett/netthandel/

Anonymous poster hash: a2339...3f6

Det er ganske få varer det er toll på. Men momsgrensen er på 350 kr, inkludert frakt. Moms er 25%, i tillegg kommer det et gebyr for behandlingen posten gjør.

Tusen takk :)

Skrevet

Det er en del ting du bør tenke på når du handler fra selgere på eBay. Det er ofte amatører og privatpersoner som selger. De vet ikke nødvendigvis hvordan man tolldeklarerer (CN22) skikkelig og du får da høye ekstragebyrer for å hente inn ekstra dokumentasjon når pakken kommer til Norge.

Du må også tenke på fortollingsgebyrer, valutapåslag, og andre gebyrer i tillegg til merverdigavgiften og eventuell toll. Det er mye å tenke på! Bruk en tollkalkulator for å få med deg alle kostnadene før du handler. Så slipper du iallfall å bli forskrekket over hvor dyrt det kan bli!

:shoppe:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...