Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Askøy har vi nå fått flere bomstasjoner. Grunnet uføretrygd og liten inntekt har jeg ingen mulighet til å forskuddtere 1800 kr for å få autopass avtale.

Spørsmålet er som følger. Jeg må passere to bomstasjoner med ett minutts mellomrom. Og får da faktura på begge passeringene. Er det ikke slik at man kun skal bet for en passering om men kjører igjennom to innen en viss tid?

Skrevet

Nei, det er det nok ikke. De er kun ute etter å flå oss for å passere bommene. Det hadde vært lurest om du klarte å betale "inngangen" for å komme i gang med autopass.

Selv har jeg kjøpt den, selv om jeg ikke passerer bommer til daglig, men sparer litt på alle bommer og enda litt i det selskapet jeg har kjøpt den fra.

Skulle en ha betalt kun for en passering, og ikke resten innen kort tid på nye E6 mellom Hamar og Minnesund, hadde det blitt tynt med penger, der er de tett som hagl :P

Skrevet

På Askøy har vi nå fått flere bomstasjoner. Grunnet uføretrygd og liten inntekt har jeg ingen mulighet til å forskuddtere 1800 kr for å få autopass avtale.

Spørsmålet er som følger. Jeg må passere to bomstasjoner med ett minutts mellomrom. Og får da faktura på begge passeringene. Er det ikke slik at man kun skal bet for en passering om men kjører

igjennom to innen en viss tid?

Kontakt bro og tunnel på chat, så får du konkret svar.

Askøy er litt spesiell, du betaler for to passeringer om du kjører gjennom ved Florvågtunnelen og så kjører opp på og over broen. Kommer du fra Juvik og kjører over broen er det en passering innen en time.

Anonymous poster hash: 2563f...f1d

Skrevet

Problemet er ulike svar fra ulike personer:(

Anonymous poster hash: d30ac...235
Skrevet

Problemet er ulike svar fra ulike personer:( Anonymous poster hash: d30ac...235

Dette er det mange som sliter med å forstå, derfor ble det att opp på NRK Hordaland like etter at systemet ble satt i drift i november. Det har og hært flere leserinnlegg i lokalavisene for at folk skal forstå systemet og av folk som ikke forstår eller er ueninge i måten systemet fungerer på.

Anonymous poster hash: 2563f...f1d

Skrevet

Det er forskjellig fra bompengeselskap til bompengeselskap så det lureste du gjør er å enten sjekke nettsidene til selskapet du kjører i, eller tar direkte kontakt med dem. Selv om det ikke er timesregel på E6 Gardermoen er det derimot det både i bomringen i Oslo og på E6 Oppland. Askøy vet jeg dessverre ikke.

Anonymous poster hash: 9ed34...b6c

Skrevet

Det varierer også fra selskap til selskap om de har forhåndsbetaling på brikka (altså man fyller opp med penger og kjører til du får ny regning), mens andre har faktura i ettertid.

Vet at i Stavanger er det du betaler for en og kan kjøre så mange bomringer du vil ila en time. Men dette er jo også noe som varrierer fra selskap til selskap.

Skrevet

Du kan opprette en autopass-avtale med etterskuddsbetaling. For å benytte deg av timesregel og månedstak så MÅ du ha autopass, det er ikke mulig uten.

Det du da gjør for å få nytte av timesregel og månedstak er å inngå en etterskuddsavtale med f.eks. Bomringen i Bergen. Da blir du fakturert for det du passerer, timesregel og månedstak beregnes automatisk og du har hele tiden full oversikt over passeringene dine og kan kontrollere selv.

http://www.bomringenbergen.no/

Det er 200 kroner i depositum på brikken.

Det er med andre ord ikke nødvendig å betale forskudd på 1800 kroner, kun hvis det er viktig at du får 20% rabatt på passeringene.

Det er skikkelig dårlig kundebehandling å ikke kunne gi deg dette svaret, det er snart 10 år siden jeg jobbet med kundeservice for en bomring, men jeg har ikke noe problemer med å skjønne dette her. Når det er sagt så er nettsidene til disse bomprosjektene noe av det verre jeg har vært borti i senere tid, nesten umulig å finne noe informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...