Cata Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Har en Evoluent vertikal mus som det siste halvåret har "hikket" i plagsom grad. Dvs. jeg må forholdsvis ofte klikke gjentatte ganger for å få noen respons fra PC'n. Jeg mistenker at det skyldes støv og skitt som gjennom årene kan ha lagt seg under "venstreklikknappen". Finnes det noen måte man kan rense det området på eller er det bare å bite i det aller sureste eplet og kjøpe ny mus?
Cata Skrevet 8. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2015 Jeg prøvde med et "Bø" en gang, men det hjalp (h)ikke.....
Minya Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Det store spørsmålet er hvor gammel den er. Uansett hvor gode datamus er, så er de dessverre forbruksvare (det er derfor jeg gjerne kjøper en fire-fem stykker når jeg først finner en jeg liker ) og må byttes ut med jevne mellomrom fordi de bli utslitt. Datamus har en gjennomsnittlig levetid på to-tre år før de kreperer, noen varer noe lenger, andre varer kortere. Jeg kan tenke meg at venstre museknapp begynner å bli treg pga skitt eller at fjæra i museknappen har blitt slitt, slik at museknappen ikke funker slik den skal lenger. Det kan også hende at kontakten mellom mus og maskin har begynt å bli dårlig, fordi musa er gammel, evt fordi koblingen (enten usb eller gammeldags musekobling) begynner å bli dårlig . Er det koblingen kan det enkelt testes ved å prøve en annen mus i maskinen, klarer du å reprodusere samme feil, er koblingen slitt og gåen, blir ikke feilen reprodusert med en annen mus, er det selve musa som er gåen og du må bite i det sure eplet og kjøpe deg en ny.
Cata Skrevet 8. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2015 Her går det mot sure epler skjønner jeg. (Takk for svar, forresten.) Den er garantert eldre enn 2-3 år. Mer i retning 4-5 vil jeg tro, uten at jeg helt kan huske når jeg kjøpte den.
Minya Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Da er det nok sure epler som er tingen, dessverre. Når du finner en ny mus du liker (da har fått brukt den et par ukers tid og vent deg til den), så anbefaler jeg deg å kjøpe et par ekstra for å ha på lur, bare sånn i tilfelle den går ut av sortiment eller produksjon mens du bruker den
Erazor Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Da er det nok sure epler som er tingen, dessverre. Når du finner en ny mus du liker (da har fått brukt den et par ukers tid og vent deg til den), så anbefaler jeg deg å kjøpe et par ekstra for å ha på lur, bare sånn i tilfelle den går ut av sortiment eller produksjon mens du bruker den Jeg bruker en mustype der fire stykker på rad fikk problemer under et år etter at jeg hadde kjøpt dem. Som gamer brukte jeg nok musen litt mer enn de fleste, men det var vitterlig ikke min feil at kvaliteten på en mus spesifikt laget for gaming ikke var god nok til at den holdt i et år. Sjefen i butikken jeg kjøpte den i ble litt gretten tredje gang jeg var innom for å få ny, og ville jeg skulle velge en annen type, noe som var uaktuelt for min del. Etter den episoden ble jeg heller kunde et annet sted. Å hamstre kan være et godt råd, men det kan for øvrig bli dyrt å hamstre inn enkelte mustyper (for eksempel gamingmus). I så fall vil jeg anbefale å kjøpe en med en ok garanti, selvsagt ta vare på kvittering, og gå og klage dersom det oppstår problemer.
Cata Skrevet 8. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2015 Har planer om å kjøpe en yngre utgave av den jeg har. Vertikalmus er greit å ha hjemme når jeg sitter mye ved pc på jobb også.
Redlady Skrevet 19. august 2016 #9 Skrevet 19. august 2016 Puster liv i denne tråden. Dere snakker om datamuser, men levetiden er dette også vanlig for midtstilte muser? Hvor lenge skal en forvente at de lever egentlig? Jeg overtok en tidligere kollega sin midtstilte roller bar for 4 år siden, og i forhold til hvor slitt den allerede var den gangen vil jeg anta at den da var 3-5 år gammel. Funksjonaliteten er så som så, stopper å virke tidvis, dårlig treffsikkerhet... Men likevel utfordrende å få arbeidsgiver til å kjøpe ny. Tips og triks?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå