Gå til innhold

Hvordan skal jeg finne motivasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er overvektig, ca 80 kg og 165cm 32 år

Har en mann som er 182 og 60 kg og det hjelper ikke heller...

Har klart å gå ned mye på lavkarbo og lavkalori før, men får det ikke til å bli en varig endring...

Jeg trenger å få en kickstart for bli motivert, jeg liker ikke grønnsaker så kan ikke fylle på med det for å få i meg nok mat...

Blir deprimert av å se meg i speilet, har ingen ideer om hva jeg kan spise som smaker godt i tillegg til det er sunt

Er alt for glad i godteri alle slags godteri, kaker osv..

Gått ned endel på lavkarbo 2 ganger, men gått relativt fort opp igjen

Når jeg gikk ned 21 kg på 4 mnd så slutta jeg i hovedsak med godteri gikk ned nesten 4 kg første uka, og justerte kaloriinntaket til 1200 kcal til dagen når jeg hadde kontroll, det var lett, tok bukplastikk et halvt år etter og holdt vekta i over ett år, men etter samlivsbrudd og ny mann og masse drama på en gang begynte jeg å spise feil igjen, jeg har prøvd, klarer å spise sunt og trenge i 2-3 uker for å gå ned 4-5 kg for så å miste motet, blir kanskje syk el.

Og bå sitter jeg her som en 3-barnsmor med en gutt på 1,5 og vet godt at det er min feil og vet hva jeg må gjøre men vet allikevel ikke hva jeg skal gjøre, føler meg som en elefant på treningsstudioet

Håper på å finne et vidundermiddel som kan gi meg en kickstart, leser om shaker og alt...

Hadde jeg bare hatt en meny og forholde meg til som gjor at jeg kunne spise og vite hva jeg spiser uten rom for utskeielser, men uten jeg følte jeg mangler noe

Jeg vet at jeg må kutte godteri, sjokolade portetgull, kjeks og kaker, men hva skal jeg spise...

Noen som har forslag til meny, knekkebrød er uaktuelt da jeg ikke blir mett av det, da kan jeg heller spise et stekt egg, men hva meg jobb ol...

Jeg forbrenner i underkant av 2500 kalorier når jeg ikke trener og kanskje 300-400 mer når jeg trener, så kan ikke spise mer enn 1200 til dagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ptroooo....! Sakte i bakkene her...
Du trenger ingen kickstart. Menneskekroppen er ikke en motorsykkel.
Det finnes ingen vidundermidler for vektnedgang. Det eneste som har effekt, er å innta færre kalorier enn man forbruker.
Du må finne en strategi som du kan klare å holde deg til over tid. Alle klarer å holde ut ubehag over en kort periode, men for å holde vekta, må man tenke langsiktig. Ingen kurer kan hjelpe deg med det, du trenger en livsstilsomlegging. Denne omleggingen bør likevel ikke være for drastisk og forskjellig fra det du gjør i dag, det er sjelden nødvendig, og vil bare få deg til å droppe dine nye gode vaner.
Det meste som er sunt, smaker godt. Du må ikke spise noe spesielt. Men variasjon er et pluss. Smaken vil forandre seg etterhvert som man prøver nye ting. Og du er voksen, du kan bestemme deg for å spise litt grønnsaker hver dag. Som mor skal du være et forbilde for barna dine. Det finnes utallige forskjellige grønnsaker, og utallige måter å tilberede dem på.
Du trenger ikke kutte ut godteri og kaker, eller noe annet, men spise mindre av det, og sjeldnere.
Du må ikke trene på treningssenter. Den beste og mest effektive treningen er den du liker og vil fortsette med. Du kan gjøre mye hjemme på stuegulvet, eller gå tur eller jogge, sykle.
Du kan og bør selv sette opp din egen meny, ut fra dine egne preferanser og døgnrytme. Jeg bruker selv Myfitnesspal til dette, og den er glimrende, om enn litt treg og gammeldags.
Hvis du har et daglig forbruk på 2500 kalorier, og mer når du trener, skal du spise minst 1500 kalorier pr dag. Dette vil gi et gjennomsnittlig ukentlig vekttap på en kilo! Hvis du opplever at du bare kan spise 1200, er det noe feil, enten med registreringen eller datagrunnlaget, eller tolkningen av output'en.
Endret av Pringle
  • Liker 1
Skrevet

Takk, det er bare jeg som vil spise 1200 til dagen, henger igjen fra mitt første Grete roedekurs som jeg gikk på med ei veninne før jeg var mor og overvektig for 11 år siden

1500 virker så mye, men spiser mye mer enn det når jeg spiser til så kanskje fornuftig, bruker og my Fornes pal og har kjøpt fitbit chatte HR, hadde flex og brukte pulsklokke tidligere

Takk for svar, merker det hjelper å skrive det her, klarte og snakke med min mann om det i dag...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...