Gå til innhold

Hvite prikker og splittende typper i håret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeh har ganske slitt hår, var hos frisøren for noen uker siden, men hun tok ikke ALT det slitte da jeg sparer til langt hår. Har noen splittende ender og hvite prikker i håret. Jeg har en tendens til å nappe/rive av det slitte om jeg legger merke til et hårstrå som er slitt. Skader dette på håret, blir det mer slitt av at jeg "knekker" av det slitte med fingrene eller er det bra å gjøre det? Har ny frisørtime om noen uker igjen, men bør jeg la håret være i fred i mmellomtiden, eller hjelper jeg håret ved åffjerne det selv? :)

Anonymous poster hash: d7aa4...301

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvite prikker i håret høres ut som lus!

Anonymous poster hash: 5cbd2...82a
  • Liker 1
Skrevet

De hvite prikkene er steder der håret har knukket. Når du river av enden vil tuppen av det som blir igjen være ugjevn, slik at den veldig lett splittes. Det er bedre å klippe av like over den hvite prikken med en skarp saks, f.eks en neglesaks (ikke negleklipper, men en liten saks). Du bør også klippe av tupper som er splittet.

Anonymous poster hash: f5598...fbf
Skrevet

Jeg har akkurat samme problem. Har måttet gå til en annen frisør enn jeg pleier i over et år og hun fikk aldri ut alt. Nå har jeg vært en gang hos hun vanlige og nesten alt er borte. Men det hjelper veldig å prøve å klippe bort slitte tupper selv en gang i mellom. Det er bare å bruke en neglsaks eller en saks til hår om du har, og klippe bort splittede tupper og de hvite endene.

Skrevet

Kjøp en frisørsaks og klipp bort splitte og hvite tupper etterhvert som du ser dem. Kan gå gjennom litt hver kveld ellerno. Hvis du virkelig er ute etter langt, fint hår er dette verdt det.

Skrevet

De hvite tuppene er som sagt over der det er knekt.
Hadde det da jeg var ungdom og ram på rettetangen.
Det kalles "åt" så vidt jeg vet, og klipper du det ikke vekk, så vil det dannes en splitt, og den vil splittes lenger og lenger opp til du klipper det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...