AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Er en jente på 21 som har farget håret så og si hele tiden fra jeg var 14. Nå vil jeg ha langt og sunt hår (hvilket hårfarging ikke akkurat bidrar til). Har ikke farget det permanent på et år, men har hatt i noen glansvask. Problemet er at jeg stadig får "tilbakefall", og begynner å føle meg kjedelig med den hårfargen jeg har. Jeg har en svært mørk blondfarge (noen vil kanskje si brun.). Trenger sårt tips til hvordan man kan gjøre seg mer "spennende" med en slik hårfarge. Noen som har inspirasjonsbilder også kanskje? Og gjerne fortell meg noen fordeler med ikke å farge håret Kan legge ut bilder av mitt hår etterhvert, hvis det er av interesse.. Takk! Anonymous poster hash: 41326...9c7 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Det kommer jo veldig an på om hårfargen din faktisk er fin eller ei. Typisk kommunefarget er ikke særlig pent, så da vil man fort få litt problemer med å motivere seg Anonymous poster hash: c68ec...8de 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Jeg jobber med å komme meg tilbake til min egentlige farge, som er et par nyanser mørkere enn blondest. Dessverre har min tidligere frisør sagt hun har brukt lysfarge, men i stedet bleket håret mitt, så det er ikke akkurat gjort i en håndvending å komme tilbake til normalen.... :/ Men; det finnes plantebasert farge som faktisk ikke sliter like mye på håret som vanlig farge. Kanskje du kan stripe litt med slikt når du føler deg for kjedelig? For det gjør vi alle sammen fra tid til annen, spesielt nå som det går mot vår etter en lang vinter Anonymous poster hash: b020d...e64 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Jeg tror det finnes en mellomting. Jeg har sunt og friskt hår, farger det ca hver 3 mnd, sjeldnere nå som jeg er gravid. Mye av det har jo med hva slags produkter du bruker i etterkant også, selv bruker jeg kun frisør produkter tilpasset farget hår. Varmebehandler håret mitt veldig lite, kansje 2-3 ganger per mnd.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Jeg tror det finnes en mellomting. Jeg har sunt og friskt hår, farger det ca hver 3 mnd, sjeldnere nå som jeg er gravid. Mye av det har jo med hva slags produkter du bruker i etterkant også, selv bruker jeg kun frisør produkter tilpasset farget hår. Varmebehandler håret mitt veldig lite, kansje 2-3 ganger per mnd. Ettervekst vil man jo få okke som...? Anonymous poster hash: b020d...e64 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Kommunebrunt er fint synes jeg. Jeg har nå endelig godtatt min egen farge og spriter heller opp med ekstra intents sminke. Når jeg vil pynte på håret så bare farger jeg det med hårspray med farge i som går ut i dusj. Fungerer fint. Anonymous poster hash: 5a365...dc3 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 Ettervekst vil man jo få okke som...? Anonymous poster hash: b020d...e64 Jo, men du trenger ikke helfarge. Jeg downlighter håret mitt slik at det blir litt mer liv. Koster mindre og har sunnere hår nå enn før Anonymous poster hash: 642d0...852
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. februar 2015 #9 Skrevet 8. februar 2015 Ettervekst vil man jo få okke som...?Anonymous poster hash: b020d...e64 Men da farger jeg bare etterveksten..
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #10 Skrevet 8. februar 2015 Kommunebrunt er fint synes jeg. Jeg har nå endelig godtatt min egen farge og spriter heller opp med ekstra intents sminke. Når jeg vil pynte på håret så bare farger jeg det med hårspray med farge i som går ut i dusj. Fungerer fint. Anonymous poster hash: 5a365...dc3 Lurt! Hva slags hårspray er det? Hva om man er ute og det begynner å regne, drypper den da?Anonymous poster hash: f0ef4...ca9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Tror trikset er en fin frisyre og skikkelig styling i stedet for å farge det?Anonymous poster hash: 74f0a...5a5 4
funginger Skrevet 8. februar 2015 #12 Skrevet 8. februar 2015 Bare google dark blonde. Og hva er forresten galt med brunt hår hvis det er det du faktisk har? Uansett så tror jeg en viktig ting er å se håret sitt i riktig lys. Ta med speil ut i sola og se hvordan det faktisk ser ut, det holder ikke bare med speilet på badet eller soverommet. 1
Minted Skrevet 9. februar 2015 #13 Skrevet 9. februar 2015 https://www.google.no/search?q=orange+lip+trend+2014&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1VLYVP7xCerp7Aa_4ICoDw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1024&bih=440 Denne trenden i fjor var faktisk det som fikk meg til å ta den endelige avgjørelsen om å gå tilbake til naturlig hårfarge. Jeg var på leting etter den perfekte orange leppestiften, og alle de jeg synes det så finest ut på hadde mer eller mindre mørkt/kommunefarget naturlig hår. Mange gode eksempler nedover siden :-)
Gjest Veritaserum Skrevet 9. februar 2015 #14 Skrevet 9. februar 2015 Sluttet å farge håret mitt for 6-7 år siden eller noe. Beste valget jeg noen gang har tatt. Siste gangen så farget jeg det så nærme min naturlige hårfarge som mulig, etterveksten så grå ut i forhold til falske-fargen en god stund. Men holdt ut allikevel. Var så møkka lei slitt hår og ettervekst, derfor jeg gjorde det. Har mørkebrunt hår Når du er ferdig med å vokse ut håret og ventet utrolig lenge før håret er 100% naturlig hårfarge så kommer du til å tenke deg om 6 og 7 ganger før du farger det igjen Har hatt mine dager hvor jeg plutselig får lyst til å farge det, men gjør det ikke. Siden det tok så innmari lang tid å få tilbake min naturlige hårfarge.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #15 Skrevet 9. februar 2015 Lurt! Hva slags hårspray er det? Hva om man er ute og det begynner å regne, drypper den da?Anonymous poster hash: f0ef4...ca9 Det drypper i regn ja, så bruk regnjakke og lue. Eller bare bruk det når du vet at du ikke skal være ute iregnet. Jeg bruker Lee Stafford sine sprayer. Det er litt crazy da med lilla, blå og rosa farger. Men det blir ikke knæsj, siden jeg har brunt hår. Sprayer som regel i nederste del i håret, ser veldig fint ut i en sideflette for eksempel. Du må passe på at du har en søppelsekk rundt deg eller frisørkappe slik at fargen ikke kommer på klærne. Og la fargen tørke før du gjør noe, tar cirka 5 min. Anonymous poster hash: 5a365...dc3
Gjest Veritaserum Skrevet 9. februar 2015 #16 Skrevet 9. februar 2015 Det drypper i regn ja, så bruk regnjakke og lue. Eller bare bruk det når du vet at du ikke skal være ute iregnet. Jeg bruker Lee Stafford sine sprayer. Det er litt crazy da med lilla, blå og rosa farger. Men det blir ikke knæsj, siden jeg har brunt hår. Sprayer som regel i nederste del i håret, ser veldig fint ut i en sideflette for eksempel. Du må passe på at du har en søppelsekk rundt deg eller frisørkappe slik at fargen ikke kommer på klærne. Og la fargen tørke før du gjør noe, tar cirka 5 min. Anonymous poster hash: 5a365...dc3 spent på hvilken hårspray det er snakk om.. så lenge den ikke forandrer min naturlige hårfarge så er det absolutt noe jeg er interessert i også :D Har du en link til hvordan den ser ut? Og hvor kan det kjøpes?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #17 Skrevet 9. februar 2015 spent på hvilken hårspray det er snakk om.. så lenge den ikke forandrer min naturlige hårfarge så er det absolutt noe jeg er interessert i også :D Har du en link til hvordan den ser ut? Og hvor kan det kjøpes? Lee Stafford. Du får det på Vita. I butikken har de flere farger men du kan også handle på nett: http://www.vita.no/harpleie/harfarge/colour-xtreme-j14-green-spray-hair Forandrer ikke din permanente hårfarge. Går fort ut i dusj. Jeg snakker da om erfaring med mellombrunt hår. Anonymous poster hash: 5a365...dc3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #18 Skrevet 9. februar 2015 Du finner det på ebay og. http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-LEE-STAFFORD-COLOUR-XTREME-ONE-NIGHT-HAIR-SPRAY-SNOW-WHITE-/171561138107?pt=UK_Health_Beauty_Hair_Care_Brushes_Combs_PP&hash=item27f1d737bb Anonymous poster hash: 5a365...dc3
Gjest Dansedilla Skrevet 9. februar 2015 #19 Skrevet 9. februar 2015 Slenger meg også på denne tråden
Gjest Veritaserum Skrevet 9. februar 2015 #20 Skrevet 9. februar 2015 Lee Stafford. Du får det på Vita. I butikken har de flere farger men du kan også handle på nett: http://www.vita.no/harpleie/harfarge/colour-xtreme-j14-green-spray-hair Forandrer ikke din permanente hårfarge. Går fort ut i dusj. Jeg snakker da om erfaring med mellombrunt hår. Anonymous poster hash: 5a365...dc3 tusen takk, den må jeg prøve :D :D :D Har vært på leting etter noe sånt, men mange krever at man har platinablondt hår for få noe virkning. Også er de semi-permanent, altså går ut over tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå