Gjest Tante Skrevet 9. august 2004 #1 Skrevet 9. august 2004 Jeg skal kjøpe dåpsgave til min lille niese, men er litt i beit for gode ideer. Som regel ender jeg opp med et eller annet i gull og sølv, men tenkte at denne gangen hadde det vært gøy å kjøpe noe annet. Er det noen som har noen lure forslag?
Arkana Skrevet 9. august 2004 #2 Skrevet 9. august 2004 "Den Store...."-serien er veldig bra (Den Store Eventyrboka, Den Store Barnesangboka osv osv), hadde de fleste da jeg var liten og likte de godt. Eller hva med f.eks. medlemskap i Obos eller en god vin e.l. som kan lagres og drikkes når hun blir eldre?
Snorkie Skrevet 9. august 2004 #3 Skrevet 9. august 2004 Har ikke så mange tips, men vi fikk et litt "eksklusivt" sengesett vi synes var veldig fint. -Øredobber (hjerter i gull) til hun begynner på skolen (eller evt. før) -Begynn å samle på barnebøker for henne
Thomasine Skrevet 9. august 2004 #4 Skrevet 9. august 2004 Gå på søk-funksjonen å søke etter dåpspresang/dåpsgaver da finner du masse fine tips! Ellers vet jeg om noen som ga bort en flaske vin som skal stå og godgjøre seg i 18 år! Kanskje ikke noe barnet har glede av nå, men sikkert om 18 år...
Gjest gjesten Skrevet 9. august 2004 #5 Skrevet 9. august 2004 Sparekonto m/litt startkapital, aksjer/pengemarkedsfond eller lignende,maleri/fotografi/trykk av kjent kunstner, eventyrbøker (grims samlede, asbjørnsen og moe, tusen og en natt er jo klassikerne).
Gjest Tex Skrevet 9. august 2004 #6 Skrevet 9. august 2004 Mine barn har fått hver sin klokkestreng av sin yndlingstante. Hun har laget de selv og de betyr mye for oss....
Gjest Tante Skrevet 9. august 2004 #7 Skrevet 9. august 2004 Takk for gode tips. Sengesett kjøpte jeg allerede som "velkommen-til-verden"-gave, så det går ut. Men kanksje en sang-eller eventyrbok kan komme til nytte. Tenkte også på ei sånn lita, søt sølje (- og vips er jeg tilbake i gull- og sølvverden). Takk for gode tips! - Og er det noen flere som har noe lurt på lager så bare kom med det
Suzy Skrevet 10. august 2004 #8 Skrevet 10. august 2004 Jeg kjøpte kunst til fadderbarnet mitt jeg... Regnet med at hun kom til å få mer enn nok av sølv og sånne saker, så jeg bestemte meg for noe som kanskje stiger i verdi og som kan glede henne i fremtiden (forhåpentligvis)
Gjest Tex Skrevet 10. august 2004 #11 Skrevet 10. august 2004 arkana hvor får man kjøpt disse bøkene? I alle bokhandlere strot sett. Kjempefin serie, mye brukt i barnehagene.
Jens Skrevet 10. august 2004 #12 Skrevet 10. august 2004 Tror vi nå går for små diamantøredobber. Tidløst, klassisk og noe som varer.
Jens Skrevet 10. august 2004 #13 Skrevet 10. august 2004 Fins det noen link til "Den store eventyrboka"på nettet, så jeg kan se hvordan de ser ut. Hvor mange bøker er det, og hva koster de?
Gjest Tex Skrevet 10. august 2004 #14 Skrevet 10. august 2004 Bøkene koster mellom 250 og 300 kroner stykket. Såvidt jeg husker er det Eventyr, Barnesang, Godnatt, Rim og Regle og Julebok.......
Gjest Tex Skrevet 10. august 2004 #16 Skrevet 10. august 2004 De har visst økt i både pris og antall siden jeg var i bokhandelen. Men de anbefales på det sterkeste.
Jens Skrevet 10. august 2004 #17 Skrevet 10. august 2004 takk for hjelpen Tex! De så veldig fine ut!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 10. august 2004 #18 Skrevet 10. august 2004 En liten glassrull som står på et stativ som skal brukes til å ha dåpsattesten inni. dette finnes i tinn eller sølvplett. koster rundt 400-500 kroner på gullsmedbutikken. En original gave er det i alle fall. Det står inngravert på stativet eller noe sånt: dåpsattest.
Brumm Skrevet 10. august 2004 #19 Skrevet 10. august 2004 Nevøen fikk Tripp-Trapp stol på navnedagen sin han....
Gjest Anonymous Skrevet 10. august 2004 #20 Skrevet 10. august 2004 Det finnes 11 bøker i den store hvite serien. det som er irriterende er at den sist boka, 365 god natt historier ikke er å få kjøpt, og forlaget har bestemt seg for å ikke trykke på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå