Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #1 Skrevet 9. august 2004 Hei! Jeg er ei jente på 22 år som har levd med Grete Roede-kuren som idealdiett i 2,5 år. Etter å både hatt ned og opp og ned igjen, har jeg nå tilslutt slått fra meg kaloritelling. Gjennom å telle kalorier har jeg nemlig sluttet og lytte til kroppen sult/metthetsfølelse og bare holdt meg til tall. Dager da jeg ikke har kunnet telle har jeg vært ganske forvirret og usikker på hvor mye jeg kunne spise. Jeg begynner å lære lytte til kroppen nå, og det føles så mye sunnere og riktig enn å drive med denne tellingen. Jeg er ikke like besatt av mat lenger. Kroppen og hjernen sender signaler om hvor mye og hva jeg vil spise. Dessuten blir ikke nei-maten like fristende når man kan spise hva man vil, når man vil.
:-) anna Skrevet 9. august 2004 #2 Skrevet 9. august 2004 Enig med deg. Har gått på GR-kurs en gang i tiden, og på tross av at det virket der og da, så syntes jeg det var skikkelig pyton. Alle jeg kjenner som har gått på GR-kurs går opp igjen i vekt etterpå. Også blir det nye GR-kurs for å gå ned igjen...
Gjest lilletroll Skrevet 9. august 2004 #3 Skrevet 9. august 2004 Jeg har ikke gått kurs, men har fulgt "reglene" og oppskriftene på egen hånd....jeg gikk ned, og har ikke gått opp igjen!!! (Gikk ned 15kg, og det er nå...hm...ganske lenge siden)
dreamy Skrevet 9. august 2004 #4 Skrevet 9. august 2004 Jeg har også gått på G-R. kurs, jeg likte det veldig godt. Jeg tok av 10 kg på selve kurset og 13 kg på egenhånd (fulgte G-R prinsippene). Er veldig stolt av det. Må innrømme at noen kg er på igjen, men ikke alle.. Jeg kunne ikke tenkt å holde på med det sammenhengende i flere år. På ett slikt kurs må man nødvendigvis spise mindre enn periode. Det fungerte fint for meg ihvertfall..
Gjest Poirot Skrevet 10. august 2004 #5 Skrevet 10. august 2004 Er jo ikke meningen at man skal telle resten av livet, da, men lære seg hvilke mengder som er "nok" og hva som er sundt. Livsstilsendring. (Om jeg alltid skulle lytte til kroppen min mht mat, hadde jeg antakelig sett ut som et fjell)
MiniMjau Skrevet 10. august 2004 #6 Skrevet 10. august 2004 Det er jo ikke en lov at om du har gått GR-kurs så forblir du slank resten av livet! På kurset lærer en om mat, en lærer å legge om kostholdet(en varig omlegging), og en lærer at trening er positivt. En må selfølgelig ha en positiv innstilling og være villig til å gjøre noen endringer. Selv om du betaler kursavgiften,får bok og møter opp på kurset en gang i uka, går du ikke automatisk ned kilo. "GR-mat" er ikke en spesiell type mat, det er helt vanlig mat som finnes i rimi-hyllene, bare at du lærer å spise mer av det som er sunt. I stedet for å spise en diger biff, en diger bakt potet med rømme og en brokkolikvast, så spiser du litt mindre biff, en bakt potet av normal størrelse med kesam, og litt flere brokkolikvaster. Du kan til å med helle over litt saus! Hvis en faller tilbake på gamle synder etter endt kurs, er jo ikke det GR's feil. Etter et GR-kurs så skal du ha lært såpass mye at du slipper å telle kalorier i flere år etterpå. Da vet du hva som er nok mat og hva som er for lite mat. Du vet også hva som du kan spise mye av og hva du kan spise lite av. Jeg har aldri følt meg så bra, så mett og god i magen etter at jeg gikk på GR-kurs for 1,5 år siden! Jeg er GR og min kursleder evig takknemmelig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå