AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Er straks ni år. Startet plutselig som seksåring å sutte på tommelen. Hun gjør det ikke bare i sengen/på natten - men når hun slapper av (ser tv, er i bil osv) eller er sliten. Jeg vet ikke hva vi gjør. Bare la det gå sin gang fordi hun venner seg av det etterhvert uansett? Anonymous poster hash: 84a28...09f
Pipzky Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Slutta da jeg var rundt 10 år selv.. Er ikke bare bare. Den går inn automatisk når man sover.. Jeg slutta da vi begynte med overnatting hos venner for det var jo bare meg som gjorde det..
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 Jeg sugde på tommelen til jeg var 13 (men gjorde det bare når jeg sov, da. Sluttet derfor når jeg skulle begynne å sove over hos andre).Anonymous poster hash: 843b6...d7f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 Vet ikke om det er normalt, men jeg sutta på tommelen til jeg var åtte. Slutta egentlig lenge før det, men foreldrene mine har fortalt at jeg puttet den i munnen i søvne og at de måtte inn hele tiden for å ta den ut. De prøvde med plaster, sånn vond smak mot neglebiting og allt mulig men det eneste som hjalp var å ta den ut hele tiden. Husker jeg synes det var flaut fordi jeg ikke hadde noen kontroll på drt selv og var redd for å gjøre det på overnatting hos venner ol.Anonymous poster hash: 92ddd...b4a
Gjest Kili Skrevet 7. februar 2015 #6 Skrevet 7. februar 2015 Jeg suttet på tommelen til jeg var ca 10-11 år Men bare hjemme. Aldri hos venner eller overnattinger andre steder. Da klarte jeg å la være. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #7 Skrevet 7. februar 2015 Da jeg var 8 år bestemte selv at jeg ville slutte. Syntes at jeg var stor, og ville ikke at venner skulle vite om det.Anonymous poster hash: 09ac4...e8c
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 Jeg hadde en kamerat som suttet på tommelen til han gikk på ungdomskolen. men det er nok ikke normalt.
Sugerøret Skrevet 7. februar 2015 #10 Skrevet 7. februar 2015 (endret) Vet om ei dame som nettopp hadde født jeg..og lå under dyna og sutta på tommelen sin . Det er en trøst, og type vanskelig å legge fra seg tydligvis (ikke meg ,sutta ikke på tommel.) Endret 8. februar 2015 av Kårky
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Godt å se at det er mange dom har gjort det - da skal jeg slutte å bekymre meg og la det gå over av seg selv. Vi prøver selvsagt å oppmuntre til å slutte, men hun er liksom ikke helt klar virker det som.. Ts:-)Anonymous poster hash: 84a28...09f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #12 Skrevet 8. februar 2015 Min niese, når hun var ca. 12, suttet enda på tommelen når hun skulle sovne. Både mor og far har lite fintfølelse og har "hånet" henne litt for dette når de har sett henne. Men hun klarte ikke å slutte og en kveld vi lå i sengen så betrodde hun seg til meg. Jeg sa som jeg synes er, at hennes følelser og hvordan hun koser seg/roer seg når hun skal sove, det bør ikke andre bestemme eller bry seg om og at jeg skulle ta en prat med mamma og pappa og la henne være i fred. Jeg fortalte at når jeg skal sove liker jeg å ha en kosepute å klemme på og at det er min "tommel". Tok en prat med foreldrene og de sluttet å holde sånn negativt på. De har begge hatt en oppvekst hvor oppmerksomhet kun var negativ, aldri ros når de gjorde noe bra men kjeft når de gjorde noe foreldrene våre syntes var feil, så jeg fikk satt stopp for denslags oppførsel, for ingen av dem ville være foreldra sine. Hun er nå 15 og liker enda å sutte litt på tommelen når hun treffer puta. Har vi ikke alle en form for kos vi bedriver i tiden mellom pute og søvn? Jeg bruker ikke kosepute, det sa jeg bare for at hun skal vite at vi alle har det, jeg drar en fantasi i hodet som tar meg inn i en rolig innsovnings-modus. La henne være i fred og ha sin lille kos. Anonymous poster hash: d9935...085
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #13 Skrevet 8. februar 2015 Sutta på tommelen selv til jeg var 11 år. At det ødelegger tannstillingen er en myte! Det samme med smokk. Anonymous poster hash: 77995...758
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #14 Skrevet 8. februar 2015 Min niese, når hun var ca. 12, suttet enda på tommelen når hun skulle sovne. Anonymous poster hash: d9935...085 Må også legge til at hun trodde at det var noe galt med henne som ikke sluttet, nettopp fordi mor og far brukte setninger som "Du er en baby" "Store jenter sutter ikke på tommelen" Jeg fant frem til en tråd på nettet hvor voksne fortalte at de suttet på tommelen så hun fikk se at det ikke var noe rart med det, til og med voksne gjør det. Anonymous poster hash: d9935...085
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå