Gå til innhold

Er dette programmet OK for muskelbygging og forbrenning? (Jente)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dag1:

3x8 knebøy

3x6 beinpress/hacklift

3x8 lårstrekk

3x10 markløft

3x8 markløft med rette bein

3x15 stående leggpress

3x15 magemaskin

Dag2:

3x8 brystpress oppover skrå

3x8 brystpress nedover skrå

3x8 arnoldpress

3x8 sidehev

3x8 nedpress

3x8 press fra panne

3x8 press manual innside triceps

3x15 magemaskin

Dag3:

3x8 nedtrekkmaskin

3x8 roing i maskin

3x8-10 nedtrekkmaskin foran

3x8-10 skulderhev i Smith maskin

3x6 stangcurl

3x8 hantelcurl

3x10 bakside skulder hantel

3x10 rygghev

3x15 magemaskin

På to av disse dagene trener jeg spinning eller annen kardio med varighet fra 30-45 minutter.

Vurderer å legge på en dag til.

Målet mitt er å forbrenne fett og bygge muskler. Vil bli sterkere og vil at musklene skal vises, så fettprosenten MÅ ned.

Jeg er 173 cm høy og veier 71 kg. Har det meste av fettet plassert rundt hofter og lår.

Jeg er lei av å trene på måfå, og er derfor nå motivert og klar for å gi jernet. Tar i alt jeg kan på trening, og synes faktisk styrketrening begynner å bli gøy!

Men et spørsmål til:

Når jeg ønsker å fokusere ekstra på lår, rumpe og mage, er det nok å trene hver muskelgruppe en dag i uka??

Har stusset på dette tidligere, for det er vel slik som dette de første trener; hele kroppen delt opp i to eller tre.

Det jeg gjør nå er å gjøre programmet jeg har for dagen, og etterpå gjøre noen hipthrust med vekt på 18kg, 3x8-10.

Pluss 2-3 forskjellige mageøvelser, ganske harde alle sammen. Disse også ganger tre.

Ellers spiser jeg sunt og variert. Spiser fisk ihvertfall en gang i uka, kylling, svinekjøtt, melk, mye vann, grønnsaker og frukt. Karbohydratene får jeg i meg i form av grove kornprodukter som havregryn, grove rundstykker, scones, etc. Unngår potet, ris og pasta så godt det lar seg gjøre. Drikker også proteinshake like etter hver trening. Ca 60gram (2 skjeer) blandet med melk.

Anonymous poster hash: 82e95...ad2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betyr null&niks hvis du ikke oppgir belastning.

Anonymous poster hash: 08823...3e5
Skrevet

Betyr null&niks hvis du ikke oppgir belastning.

Anonymous poster hash: 08823...3e5

Belastning bør jo øke fra økt til økt, skjønner da ikke hvorfor du trenger å vite belastning for å svare ts om programmet er greit eller ikke.

Eneste jeg vil kommentere på programmet i første omgang er at du bør droppe "magemaskin" og heller fokusere på mageøvelser på matte, du tjener bedre på det. Crunches på yogaball, mageøvelse på stang, liggende benløft etc.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva er poenget med å ha så mange forskjellige isolasjonsøvelser? Fokuserer du heller på knebøy, markløft, variant av roing, benkpress og skulderpress med stang og lar dette utgjøre tilnærmet alt har du et program som er mer effektivt, bedre med tanke på trening av kjernemuskulaturen, enklere å logge og enklere å utføre korrekt.

Dag A:

Knebøy 3x5

Benkpress 3x5

Markløft 1x5

Dag B:

Knebøy 3x5

Skulderpress 3x5

Pendlayroing 3x5

Hvil 3-5 minutter mellom hvert sett. Tre økter hver uke, alterner hver uke:

Uke1: ABA

Uke2. BAB

Mye av poenget er at du øker vekta på stanga hver uke, klarer du alle tre settene med 5 repetisjoner ved en øvelse (så tungt du klarer), øker du med 2,5kg til neste uke. Logg vekta hvis du ikke husker.

Endret av Meeh
  • Liker 2
Skrevet

Enig med personen - kjør mer baseøvelser.

Knebøy , markløft og benkpress. Varier de - sakte/stopp på bunnen feks. i knebøy , vanlige,strake og sumomarkløft. Brede , vanlige eller smale benkpress.

Kjør også benpress , sittende roing , nedtrekk , arnoldpress og skulderpressvarianter.

Noe av dette har du jo allerede i programmet. Magemaskin kan du garantert droppe. Ikke nedtrekk foran. Prøve gjerne chins/pullups.

Kjør gjerne få repitisjoner og legge på litt vekt, - pass på at du øker jevnlig.

Her får du muskelbygging som forbedrer generell forbrenning - suppler med litt kardio også.

Skrevet

Less is more. Trenger ikke mer enn et fullkroppsprogram som du kjører tre dager i uka.

Da får du trent hver muskelgruppe tre ganger i uken og maksimerer med det styrkemessig fremgang :)

Skrevet

Less is more. Trenger ikke mer enn et fullkroppsprogram som du kjører tre dager i uka.

Da får du trent hver muskelgruppe tre ganger i uken og maksimerer med det styrkemessig fremgang :)

Det er nettop det jeg og tenker. At å trene hver muskelgruppe kun en dag i uka høres alt for lite ut når man ønsker å øke muskelmassen.

Men det vil kanskje ikke bli like intenst og slitsomt for hver muskel om man har helkroppsprogram. Når man deler opp på denne måten, vil man jo få kjørt hver muskel skikkelig hver gang.

Nei det er vanskelig dette med trening altså :P

Anonymous poster hash: 82e95...ad2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...