Gå til innhold

Hvor mye kom den siste taxi turen din på?


Anbefalte innlegg

Skrevet

? :)



Anonymous poster hash: 9e367...b0a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 230 kr.

Skrevet

2078. Heldigvis var vi flere til å dele på regninga.



Anonymous poster hash: 60d60...83e
Skrevet

280kr! Forsov meg nesten til eksamen :fnise:

Skrevet

Alt for mye.



Anonymous poster hash: 6b3b3...fbc
Skrevet

320 kr

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

550 kr, men skjønner ikke helt meningen med denne tråden.



Anonymous poster hash: 5f7fa...6ca
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er gøy med en sånn tråd!



Anonymous poster hash: 9e367...b0a
Skrevet

Sju euro. Går ikke i nærheten av noen taxi her hjemme. Tipper det er mange turister som får bakoversveis når deres første møte med Norge er taxiregningen fra Gardermoen...



Anonymous poster hash: 0a144...224
  • Liker 1
Skrevet

28 Sing dollars



Anonymous poster hash: 0bbb8...89c
Skrevet

Tre og en halv euro, ca. 30 kroner med dagens kurs.

Skrevet

i norge: 105 kroner. 4 år siden.

i utlandet: 80 pund fordelt på 4 stk.

Anonymous poster hash: 4a862...7a2

Skrevet

606 kroner i natt.

Anonymous poster hash: 771af...4f0

Skrevet

150 SEK. Jobben betalte.

Skrevet

Taxibransjen i Oslo har hatt prisøkning på 97% siden 2007. De sitter jo mer på ræva og leser avisa enn å jobbe, så ikke rart de presser opp prisene med å kjøre omveier når de først har tur.

Jeg har tatt taxi to ganger siste året. Turen i Oslo kostet 400kr, mens turen i København (samme tid, litt færre km) kostet 135kr. Jeg går heller hjem og får mosjon enn å støtte de griske svina.

Skrevet (endret)

Taxibransjen i Oslo har hatt prisøkning på 97% siden 2007. De sitter jo mer på ræva og leser avisa enn å jobbe, så ikke rart de presser opp prisene med å kjøre omveier når de først har tur.

Jeg har tatt taxi to ganger siste året. Turen i Oslo kostet 400kr, mens turen i København (samme tid, litt færre km) kostet 135kr. Jeg går heller hjem og får mosjon enn å støtte de griske svina.

Dette er egentlig en avsporing, men det er ikke veldig rart egentlig. Det er altfor mange løyver, det er altfor mange taxi'er slik at det nesten ikke er til å leve av lenger. Min far måtte slutte nettopp fordi det ikke var nok turer, det var altfor mange om benet. I dag jobber han med noe helt annet fordi man ikke gidder å være på jobb i 12 timer hvor sitter og leser avisa for å vente på turer. Men dette er jo den eminente politikken til byrådet dette, hvor konkurransen har slått ut helt den gale veien. For mange om benet fører til lite grunnlag - lite inntjening - høyere pris for å kompensere for tapt omsetning - færre kunder fordi folk ikke gidder å bruke penger på dyr taxi - elendig inntjening og folk som slutter.

Med mindre man er drosjeeier med mange drosjer er det sjelden drosjesjåførene (så sant man kjører hvitt) som tjener de store pengene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig Yvonne - jeg kjenner til problematikken spesielt i Oslo. Altfor mange sjåfører, mye svartjobbing og turstjeling. Slik blir det når man blander inn utlendinger dessverre.

Er klar over at sjåførene sjelden tjener fett, men samtidig er signaleffekten lite heldig når de kjører Mercedes til 550-900 000 kr minus moms.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...