Gå til innhold

Å få sterkere følelser...første faretegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mange venner, som får seg kjærester..og de får ikke store problemene i forholdet. De har virkelig turt å stole på hverandre.
Selv har jeg vært singel hele livet, da det er så få som faller i smak. Men jeg har også hatt mye psykiske problemer, så kanskje like greit for en evt. partner.. men folk i omkretsen min har ofte sagt; "så få deg en kjæreste da, du trenger en som er sammen med deg og er glad i deg."
Og nå..har jeg fått noen sterke følelser for en venn jeg har kjent lenge. Og tonen mellom oss er god, vi møtes ca. hver uke, og planlegger i forveien. men jeg kan ikke si meg sikker på at hans følelser er gjensidige. jeg vil respektere det, ingen er seff pliktig til å føle noe tilbake. men jeg har ikke hatt noe sånt for noen før.. det er veldig godt, men på samme tid så vondt.
Det blir ikke bedre av å lese alle tråder her på kg, om at alt sånt straffer seg. for det virker slik? at forelskelsen er starten på helvete. så det er kanskje lurest å holde følelsene tilbake og bare være venner?

Anonymous poster hash: ef27c...c2f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har registrert det samme som deg, at her på KG finnes mange sårede, bitre og skeptiske mennesker. Man kan føle seg naiv av mindre.

Kjære deg. Det er fryktelig om du skulle nekte deg å prøve, eller distansere deg, fordi du er redd for å bli såret.

Han ville ikke ha brukt tid på deg om han ikke syntes du var verd det. Det er spennende å bli kjent, og skremmende å forelske seg - men gjør det likevel.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mange venner, som får seg kjærester..og de får ikke store problemene i forholdet. De har virkelig turt å stole på hverandre. Selv har jeg vært singel hele livet, da det er så få som faller i smak. Men jeg har også hatt mye psykiske problemer, så kanskje like greit for en evt. partner.. men folk i omkretsen min har ofte sagt; "så få deg en kjæreste da, du trenger en som er sammen med deg og er glad i deg."Og nå..har jeg fått noen sterke følelser for en venn jeg har kjent lenge. Og tonen mellom oss er god, vi møtes ca. hver uke, og planlegger i forveien. men jeg kan ikke si meg sikker på at hans følelser er gjensidige. jeg vil respektere det, ingen er seff pliktig til å føle noe tilbake. men jeg har ikke hatt noe sånt for noen før.. det er veldig godt, men på samme tid så vondt. Det blir ikke bedre av å lese alle tråder her på kg, om at alt sånt straffer seg. for det virker slik? at forelskelsen er starten på helvete. så det er kanskje lurest å holde følelsene tilbake og bare være venner? Anonymous poster hash: ef27c...c2f

Jeg tror helt ærlig at man kan få skader på sjelen av å lese om forhold her inne på kg. Jeg tror det er ekstremitetene man leser om her inne.

I virkelighet er det ikke så mye spill som det kan virke som her,...

Anonymous poster hash: 16c87...a1e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har registrert det samme som deg, at her på KG finnes mange sårede, bitre og skeptiske mennesker. Man kan føle seg naiv av mindre.

Kjære deg. Det er fryktelig om du skulle nekte deg å prøve, eller distansere deg, fordi du er redd for å bli såret.

Han ville ikke ha brukt tid på deg om han ikke syntes du var verd det. Det er spennende å bli kjent, og skremmende å forelske seg - men gjør det likevel.

Er litt dumt å satse alt på en mann, siden man mest sannsynlig blir dumpet uansett. Det er ikke rart mange damer i dag får psykiske problemer, det er jo pga menn :(

Anonymous poster hash: 9828c...2c5

Skrevet

Men jeg synes ikke man skal bagatellisere TS sitt dilemma heller. Det er fryktelig vanskelig å skulle risikere å ødelegge et vennskap og bli avvist i samme slengen. Dersom man er en sårbar person er det lurt å være forsiktig.

Anonymous poster hash: 632ef...f04

Skrevet

Har kjent han lenge, og han er av den snille typen. Men han er kjekk i tillegg. Vi har jo brukt masse tid sammen, og fortsetter med det. men en annen ting som uroer meg, er andre jenter. Om det skulle bli noe mellom oss, vet jo ikke jeg om kanskje en annen jente får sorgen..er det noe å tenke over?. Man blir en dag lei av å forsikre seg hele tiden om man "kommer i veien" for noen og da! De fleste jeg kjenner tenker ikke på sånt. Altså, jeg har ikke sett noe tegn til at han har andre, men han har venner og venninner. Jeg vet isåfall at om vi blir noe, vil en venn av meg bli veldig lei seg da han liker meg..

Skrevet

Er litt dumt å satse alt på en mann, siden man mest sannsynlig blir dumpet uansett. Det er ikke rart mange damer i dag får psykiske problemer, det er jo pga menn :(

Det er det, når jeg forteller hvordan mange menn er, får jeg masse kritikk og beskyldninger om det ene og det andre her inne.

Blir rett og slett disillosjonert og deprimert av å være her inne.

Anonymous poster hash: 17fc5...dd9

Skrevet

Men jeg synes ikke man skal bagatellisere TS sitt dilemma heller. Det er fryktelig vanskelig å skulle risikere å ødelegge et vennskap og bli avvist i samme slengen. Dersom man er en sårbar person er det lurt å være forsiktig.

Anonymous poster hash: 632ef...f04

Risikerer man å ødelegge et vennskap? ingen av mine vennskap er blitt ødelagt fordi en venn har fortalt om følelser for meg..

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Har kjent han lenge, og han er av den snille typen. Men han er kjekk i tillegg. Vi har jo brukt masse tid sammen, og fortsetter med det. men en annen ting som uroer meg, er andre jenter. Om det skulle bli noe mellom oss, vet jo ikke jeg om kanskje en annen jente får sorgen..er det noe å tenke over?. Man blir en dag lei av å forsikre seg hele tiden om man "kommer i veien" for noen og da! De fleste jeg kjenner tenker ikke på sånt. Altså, jeg har ikke sett noe tegn til at han har andre, men han har venner og venninner. Jeg vet isåfall at om vi blir noe, vil en venn av meg bli veldig lei seg da han liker meg..

Huh? Du kan ikke gå rundt og være redd for at andre blir lei seg pga deg..
Skrevet

Det er det, når jeg forteller hvordan mange menn er, får jeg masse kritikk og beskyldninger om det ene og det andre her inne.

Blir rett og slett disillosjonert og deprimert av å være her inne.

Anonymous poster hash: 17fc5...dd9

Da foreslår jeg at du ikke er på KG, det høres ikke sunt ut for deg.

Å skylde på menn at man har psykiske problemer, blir for enkelt, og er rett og slett ansvarsfraskrivelse. Du har sikkert hatt dårlige erfaringer med menn, men det er du som lar dem ha så stor makt over deg at du blir syk av det. På tide å ta tak i egne problemer.

TS: Jeg synes du burde satse på denne vennen. Det høres jo ut som dere har et veldig godt utgangspunkt for et vellykket forhold.

Skrevet

Det er sånne som deg som gjør at folk tenker slik som TS.

TS: Det er en sannsynlighet for å bli såret når man blir forelsket i noen, men forelskelse og kjærlighet er så fantastisk at de aller fleste gjør det likevel. Kanskje det holder livet ut? :)

Anonymous poster hash: 4dd1d...f2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...