Gå til innhold

Når sjefen stinker!


Snuppelure

Anbefalte innlegg

Min sjef stinker parfyme! Han er ren og pen i tøyet og slikt, men tar en ekstra dusj eller ti med parfymeflasken før han kommer på jobb. Det regelrett stinker! Når han har vært inne på mitt kontor henger det igjen en kvam eim av en ellers helt grei parfyme.

Min sjef er snill og grei, men har nok ikke så veldig høyt selvbilde når det kommer til stykke.. og jeg vill ikke være den som sier "hei du! Du lukter ganske vondt" Alikevel er det et stort problem, som jeg gjerne skulle gjort noe med. Jeg må lufte kontoret hver gang han har vært her inne.... og ofte lufte meg selv en tur fordi jeg er kvalm. Har også oppdaget at jeg gir meg lettere i diskusjoner med ham, bare for å få diskusjonen ferdig og ham ut av kontoret...

Kan jo gå høyere i systemet med dette.... men synes det er litt ubehagelig.....

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Hm. Vanskelig.

Hva med: "Hei sjef, jeg kjente at du kom. Har du detti nedi parfymeflaska di eller?"

Eller en litt mindre slem en: "Jeg kjenner en som bruker samme parfyme som deg, men jeg tror han bruker litt mindre... "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Vanskelig.

Hva med: "Hei sjef, jeg kjente at du kom. Har du detti nedi parfymeflaska di eller?"

Eller en litt mindre slem en: "Jeg kjenner en som bruker samme parfyme som deg, men jeg tror han bruker litt mindre... "

:ler::ler:

Ganske uskyldige de to der da, regner med han vil ta hintet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første var best!

Eller hva med å si "Jeg syns du bruker litt mye parfyme jeg reagerer lett på lukter og lurer på om du kunne trappe litt ned på mengden?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har migrene og blir dermed syk av sterke parfymelukter, så jeg hadde helt klart sagt i fra.

Røykeloven har gjort det mer levelig, men parfyme kan man jo ikke akkurat nekte folk å bruke. Og faktisk, det store flertall av kvinner (svært få menn) bruker altfor mye parfyme. Det er nok at en går forbi meg så er jeg utslått resten av kvelden, de skulle bare visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ikke mye parfyme, kun en dusj. Men da jeg begynte i ny jobb en gang, så sa en av de andre ansatte til meg at "Eva" var allergisk og reagerte mye, så det var fint om jeg ikke brukte annet enn deo (som hun i og for seg også reagerte på, men det kan man jo ikke nekte folk å bruke). Dette var en jobb uten møter og kundekontakt, kun på gølvet.

Jeg tok ikke dette ille opp.

(men nå finnes det jo mange vrange mennesker der ute i verden, som ikke er så fleksible som meg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange vrange mennesker. En sommer jeg jobbet i Hjemmesykepleien gikk jeg ofte hos en dame som ikke tålte noen form for parfymer eller sterke lukter. Jeg tåler en del parfymer, så jeg bruker jo litt selv, men det var ikke noe problem å huske på å la være å ta det på de dagene jeg skulle til henne. Men hjemmehjelpen hun hadde derimot, han nektet plent å la være, og han omtrent dynket seg i after shave hver eneste dag. Jeg synes det er så hensynsløst, spesielt når dette faktisk var i jobbsammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at man må la vær å bruke parfyme på arbeidsplasser ...

Da en av kollegene mine i sin tid fortale om sin allergi til oss - var det ikke noe problem for noen av oss å slutte med parfyme til daglig..

Så det er jo en grei "unskylding" .. å hinte om allergiske reaksjoner.. - da sårer du heller ikke unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er astmatiker, og det er enkelte parfymer jeg ikke tåler.Da får jeg pustevansker. Og om jeg ikke har inhalatoren min der, er jeg i trøbbel. Si du er allergisk, da kan han ihvertfall ikke si deg imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...