Gå til innhold

Kosthold og trening

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! :)

Har et par spørsmål angående trening og kosthold, som jeg ville vært mer enn glad for å få svar på! :)

- er det mulig å trene beina til å se sånn ut (bilde) utenom at man liksom ser at man har trent bort det som man hadde før?

- kan man også trene kroppen til å se sunn og fin ut, men fortsatt ha litt former her og der? I stede for å se helt formløs ut? post-87815-0-01544600-1423329515_thumb.j

- er dette mulig å gjennomføre på rundt 5 måneder?

- lurer også på om noen kunne kommentere forslag til et sunt kosthold? Hva slags mat jeg bør spise og som, i tillegg til å trene, kan hjelpe meg med å få en sunn og fin kropp? :)

Endret av happytac0
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Hva bein er det? Ser bare noen legger i en vanskelig vinkel.

Skrevet

Kroppsformen er i veldig stor grad genetisk bestemt. Du kan miste fett eller legge på deg fett, men hvor det forsvinner fra eller legger seg hen er genetisk bestemt. Du kan også trene musklene i kroppen, men genene bestemmer i stor grad hvor store de kan bli.

En ting jeg kan si deg er: Glem å ha som mål å se ut akkurat som en eller annen annen person. Denne personen har andre gener enn deg, og andre forutsetninger for hvordan kroppen kan se ut. Du bør heller være glad i den kroppen du har, men for all del, vær i fysisk aktivitet. Det gir bedre fysisk og psykisk helse.

Finn deg en form for trening du synes er gøy å drive med. Alt for mange bestemmer seg for å nå et utseendemessig mål, og begynner med trening de egentlig synes er kjedelig. Da er sjansen stor for at man blir lei og gir opp.

Det er ikke så viktig hva man trener så lenge man får opp pulsen noen ganger i uka, men det aller viktigste er å være i aktivitet hver dag. Da mener jeg ikke at man skal trene hver dag, men at man skal røre på seg hver dag, f. eks. gå i trapper istedenfor å bruke heis. Det beste er selvsagt å være aktiv i hverdagen og trene 2-4 ganger i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...