Gå til innhold

Opp i vekt av alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg prøver å gå ned noen kg, begynte for 1 mnd siden. Jeg har holdt meg unna snop, usunn mat og alkohol. Når dette er sagt vil jeg ikke stoppe å leve; det er lørdag, venninner skal ha vors og selvfølgelig vil jeg være med! Men; hvor enn jeg leser på nettet, i blader ol. så står det hvor "farlig" det er å drikke alkohol når man skal ned i vekt, og at dette kan ødelegge hele vektnedgangen. Så tenkte å høre med dere smarte her inne; stemmer dette? Kan vel ikke stoppe å leve selv om man er på slankern?

Anonymous poster hash: fd3bc...e17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har endret kosthold og livsstil, men unner meg å leve en gang i blant. Tar ikke helt av som før, men i ny og ned er det hæla i taket. Har likevel gått ned 30 kg, og er på vei nedover enda, selv om jeg tar noen øl ol i helgen

Anonymous poster hash: 2936d...895
Skrevet

Det går helt fint å drikke alkohol når en skal ned i vekt så lenge en begrenser inntaket og holder oversikt over hvor mye kalorier en drikker. Alkoholholdige drikker inneholder veldig mange kalorier, og når en først drikker er det lett å miste tellingen over det.

Skrevet

Du går ikke akkurat opp i vekt av ren vodka, men det meste alkoholholdig man drikker (drinker, cocktails, øl etc) inneholder ganske mye kalorier, så hvis du skal drikke mer enn 1-2 glass så blir det jo omtrent som å fråtse i sjokolade den dagen. Du ser selv hvor mye fråtsing du kan tillate deg uten å ødelegge for livsstilsendringen.

Anonymous poster hash: b9dd4...eac
  • Liker 1
Skrevet

Det går helt fint å drikke alkohol når en skal ned i vekt så lenge en begrenser inntaket og holder oversikt over hvor mye kalorier en drikker. Alkoholholdige drikker inneholder veldig mange kalorier, og når en først drikker er det lett å miste tellingen over det.

Å sitte og telle kalorier på en kveld ute er bare tull. Selv om man skal ned i vekt må man kunne kose seg ute og legge til side kaloritellingen. Kos deg med god samvittighet ts :) jeg gjorde det samme når jeg slanket meg, og selv med masse alkohol og mengder av pizza og godteri på mine kvelder ute gikk jeg ned jevnt og trutt.

Skrevet

Sleit en periode med spiseforstyrrelser, jeg drakk mye i helgene men raste allikevell ned i vekt.. Så tror ikke det gjør noe om du tar en helg på byen i ny og ned.

Anonymous poster hash: 1298e...b86
Skrevet

Selvsagt kan du drikke, du må bare se an kaloriene.

Problemene er ofte;

- Man vet ikke hvor mye man drikker. Ett glass vin ser veldig forskjellig ut fra person til person. Man må måle cl, hvilket ikke alltid er lett på byen.

- Det er tomme kalorier som ikke gir noe metthet, for mange kan det tom. skape sult.

- Cocktails er ofte blandet med veldig sukkerholdige og kaloririke saker

Jeg pleier å ta enten vin der jeg holder oversikt, eller gin tonic med sukkerfri tonic. Ellers vet jeg at det lett kan gå over styr og jeg har 'munchies' etter å ha drukket, så jeg tar det som regel som en 'cheat day' og veier opp for det med en ekstra sunn dag dagen etter.

Anonymous poster hash: 8ae0f...99b
Gjest Runforit
Skrevet

En dag en gang i blandt vil ikke påvirke en livslang livsstil.

Skrevet

Å kose seg en gang i blant går helt fint. Det er MASSE kalorier i alkohol, og derfor bør du være forsiktig med inntaket, men om du skal ut én kveld denne uken, går det helt bra.

Anonymous poster hash: dce1e...dd9
Skrevet

Har aldri vært så tynn som da jeg var student og levde på øl :P beste dietten ever

Anonymous poster hash: 5e930...735

Skrevet

Nå drikker ikke jeg så veldig ofte, men jeg har gått ned over 50kg uten å si nei til en eneste fest! Og da drikker meg full på øl, altså tenker ikke kalorier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...