Fiolinisten Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Hvordan temmet dere deres undulater? Jeg har to stykker, hunn og hann. De er ca 4 måneder gamle. Jeg har holdt på en stund med dem, blant annet å snakke mye med dem og prøvd å håndmate. (Så langt er det ingen av dem som har hatt noe interesse av hirsen.) Så langt så har det ikke gjort noen stor forskjell.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Dette funka best for meg Anonymous poster hash: 793fe...a30 1
Tøytigern Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 Tålmodighet. Man kan ikke bestille tillit fra en fugl. Man må fortjene den. 2
Fiolinisten Skrevet 7. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2015 Dette funka best for meg Anonymous poster hash: 793fe...a30 Det er det jeg har gjort fram til nå. Bruker vel rundt en 5 timer rundt dem hver dag nå, så forhåpentligvis så kommer det snart.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 Husk at det heter egentlig ikke temmin, men tillit. Vi er jo rovdyr, med øynene foran i ansiktet, og undulater er instinktvis redde for oss. Du må aldri jage etter dem med hendene eller gjøre noe mot dem som pusher dem for mye, la dem utforske på sitt eget tempo og bygge tilliten til deg. Har selv to undulater, to gutter, vi fikk først en, for er lettere å "temme" alene. Brukte laaang tid før han turte å komme på hånden og spise frø fra den, hodene våres var han ikke så redd for, så han likte å stelle med håret og kysse lepper osv. Skaffet oss nr litt for raskt da ett vennepar gikk lei av sin undulat og skulle gi han bort til noen tilfeldige folk med bittesmåbur og en haug av fugler.... Denne fuglen var allerede relativt "tam". Landet på oss om de fikk godbiter, men ellers så brydde de seg ikke så mye. Plutselig en dag så vandret de rundt på gulvet, og over alt, utforsket hele huset og var på meg som en Klegg. de har fremdeles noen dager der de sitter inne i buret hele dagen og leker osv. (Døren står oppe hele dagen) noen dager da de er skikkelig mammadalter, og noen dager der de bare er opptatt av hverandre og steller og mater hverandre hele dagen Anonymous poster hash: adaef...2ad 3
Fiolinisten Skrevet 8. februar 2015 Forfatter #6 Skrevet 8. februar 2015 Interessant å høre hvordan dere har det hjemme Anon. Godt å høre at det er mulig. I dag hadde jeg litt framgang med Korn (Hannen.) Han kom opp til gitteret når jeg skulle gi dem mat i dag. Jeg fikk til og med lov til å stryke ham på bukken i rundt et halvt minutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå