AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Sist gang jeg reiste til gran canaria så hadde jeg en pepperspray i håndbagasjen. Er dette lov? Ble ikke stoppet hverken på ut- og innreise. Anonymous poster hash: 90156...b25
Snorkfrøken_ Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Det er bare enkelte peppersprayer som er lovlig i Norge. Tviler derfor på at det er lovlig på fly. Hvis det er sprayboks med trykk i så er jeg sikker på at det ikke er lov på fly.
TheHairyToothfairy Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 Pepperspray er ikke lovlig, man må skille mellom pepperspray og forsvarsspray. Ikke bland de to begrepene. Det finnes forsvarssprayer du har lov til å besitte i Norge, men de er få og de er ubrukelige. Jeg ville også vært svært forsiktig med å bruke pepperspray uten kyndig opplæring og prøving. Den treffer fort brukeren også, kan gjøre det vanskelig å stikke av etc.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 Mener du ordentlig pepperspray som man må ha våpenlisens for å bære, eller mener du sånn lisensfri forsvarsspray/skukspray? Tviler på at det egentlig er lov å ha med noen av delene i håndbagasjen, men jeg tok medm in forsvarsspray i vanlig bagasje da jeg eise til kanariøyene uten problemer. Anonymous poster hash: c84e6...f62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå