Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #1 Skrevet 9. august 2004 Lurer på om noen vet hvor man kan plukke bær i nærheten av byen? Er innflytter, og selv om jeg har bodd her noen år, er ikke marka mye brukt for min del. Så er det noen som vet hvor man finner blåbær, bjørnebær eller bringebær i områdene rundt byen?
-Fisken- Skrevet 9. august 2004 #2 Skrevet 9. august 2004 I Østmarka har jeg sett en del blæbær. (fra mortensrud til østmarkskappellet gikk jeg på tur.)
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #3 Skrevet 9. august 2004 Marka er full av blåbær og villbringebær. Prøv å gå innover fra Sognsvann f eks. Bjørnebær har jeg aldri sett her.
Imax Skrevet 9. august 2004 #4 Skrevet 9. august 2004 Masse blåbær både i nordmarka og østmarka. Plukket selv villbringebær oppe ved sjømannsskolen i helgen (mot Ekeberg), to liter. Men mange er overmodne, så bringebær begynner å bli litt sent. Et tips: Visste du at hvis du setter bringebærene i tett boks med lokk i kjøleskapet, kryper all marken opp til lokket. Greit å få dem ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå