Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de siste dagene har det stadig vekk poppet opp tråder om ungdommer som har designervesker til flere tusen kroner.

Men det jeg ikke har hørt nevnt fra noen er hva slags klær ungdommene går i ellers. Jeg husker for noen år siden så gikk alle i bukser som i dag hadde kostet en tusenlapp eller to, de gikk i merkegensere, det var tskjorter fra skatemerker til flere hundre kroner, det var det ene og det var det andre.

Det jeg ser er at ungdommen i dag stort sett går kledd i antrekk til ca samme pris som vi gjorde for ti år siden, men i stedet for å ha flerfoldige antrekk til flere tusen kroner hver har mange nå en designerveske eller dyr jakke i stedet mens resten av antrekket er billigere og mer nøytralt enn hva det var i min tid.

Anonymous poster hash: 8750b...dbd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer. Men ettersom alt er masseprodusert og blitt billigere og billigere, har også våre holdninger til hva det skal koste endret seg. Når du har såpass mange rimelige alternativer, noen av dem også god kvalitet, blir det proporsjonelt 'dyrere' med dyre ting.

Da foreldrene mine var barn og ungdom var alt dyrt, og en ny vinterjakke eller vintersko var noe man sparte opp til. Nå får man det meste til en rimelig penge, og det å betale tilsvarende blir da 'dyrt'.

Litt som at flybilletter kostet titusener en gang i tiden, og vi har nå vent oss til at du kan komme til London for 300 kr.

Anonymous poster hash: b0fd4...8c2
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...