Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg trenger litt tips; er på leting etter en god peeling med korn (jeg har allerede Daily Microfoliant), som jeg kan dele med min samboer.

Begge to har ganske tørr hud.

Jeg lurer litt på enten Skin Prep Scrub fra Dermalogica eller en fra Decleor, men er litt usikker. Jeg fikk prøve på Idealist Micro-D fra Estee Lauder, men den brente som ild på huden, og er nok bedre for røffere hudtyper.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet

For meg så er Seaweed fra Body Shop det beste jeg har prøvd hittil :tunge1: Jeg har litt tørr hud, men ikke sensitiv...

Gjest Anonymous
Skrevet

Seaweed har jeg også hørt endel bra om, men er ikke den for litt fetere hud? Body Shop har uansett peelinger til alle hudtyper, og de har jo litt nøytral innpakning- menn har jo ofte litt angst for rosa innpakning og masse duft. :wink:

Gjest Ethereal
Skrevet

Sambo har tørrere hud enn meg (trodde ikke det gikk an) og sliter i tillegg med litt eksem til tider, så det må være noe mildt. Hittil har jeg behandlet ham med min Origins Never a Dull Moment (love that name!), men det er veldig klin...

Gjest Lilleulv
Skrevet
Sambo har tørrere hud enn meg (trodde ikke det gikk an) og sliter i tillegg med litt eksem til tider' date=' så det må være noe mildt. Hittil har jeg behandlet ham med min Origins Never a Dull Moment (love that name!), men det er veldig klin...[/quote']

Hva, har du fått tatt noe i ansiktet på typen? Min bruker ingenting, og er ikke interessert i å gjøre det heller... Men så er han naturlig myk og har veldig fin hud, så han trenger vel ikke.

Jeg har en sånn kroppspeeling i dusjen som han prøvde en gang, og det synes han var knall for da ble han så myk. Men plutselig så fant jeg ut at han hadde tatt den flere ganger på en uke og uten å ta på body lotion etterpå :o og i tillegg rett før han skulle ut i sola. Hallo... Han fikk litt kjeft av meg da. :fy: og en formaning om at en peeling må brukes med måte :) Lurte litt på hvordan innholdet i boksen ble halvert på så kort tid. hehe

Skrevet

Jeg elsker Daily Microfoliant og bruker den nesten hver dag, er langt nede i min andre boks. Har også kjøpt Skin Prep Scrub, for å kunne ta en skikkelig skrubbing innimellom. Det viste seg at samboeren min likte denne veldig godt, tror han har brukt den oftere enn meg!

Den er mild og fin, virker veldig lite "kjemisk" i motsetning til mye annet dritt som selges, og jeg synes kornene er passelig grove. Huden blir myk og fin. Kan anbefale denne ja. (NB, jeg har sensitiv/blandingshud, sambo har ganske fet/grovporet, så jeg vet ikke hvordan den er for svært tørr hud).

Hilsen Chihiro

Gjest gjesten
Skrevet

Kan anbefale peelingen i Aco serien på apoteket. Finkornet peeling som ikke tørker ut huden (i hvertfall gjelder det min hud). Grå og kjedelig tube, men også billig.

Gjest Étoile
Skrevet

Hudpleieren har brukt en for sensitiv hud fra Matis på meg, ønsker meg den neste gang jeg trenger peeling. Lukter og føles helt nydelig...

Skrevet

Jeg liker Skin prep scrub fra Dermalogica. Men akkurat nå bruker jeg St. Ives (billig, fra Vita mm.) etter at jeg har sett den stadig bli lovprist i blader som Cosmopolitan og Marie Claire. Og jeg synes faktisk den er veldig god. Diger tube også, så mye for pengene.

Skrevet
Jeg liker Skin prep scrub fra Dermalogica. Men akkurat nå bruker jeg St. Ives (billig' date=' fra Vita mm.) etter at jeg har sett den stadig bli lovprist i blader som Cosmopolitan og Marie Claire. Og jeg synes faktisk den er veldig god. Diger tube også, så mye for pengene.[/quote']

St Ives er veldig god ja :) Men kanskje ikke noe for tørr hud?

Gjest Ethereal
Skrevet

Akkurat den er så sabla grov, hadde ikke turt å prøve den på stakkars sambo. Hmm, valget står fortsatt mellom trygge Decleor, som jeg VET er bra, og Skin Prep Scrub. Jeg gidder ikke teste for mye, for det er dyrt med ting som ender i søpla.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Lancome har en god peeling med to typer korn - en sort som skrubber og en sort som tilfører fuktighet. Den peeler godt og huden føles ikke så stram etterpå som den ofte kan gjøre umiddelbart etter peeling. Husker ikke hva den heter, men den er i lys blå tube.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg får se hva jeg finner når jeg skal til byen senere i uka. :) takk for alle råd og tips.

Skrevet

Jeg bruker Skin Prep fra Dermalogica, og jeg har blandingshud. Fete partier og en tørr nese. Skrubben er god, men jeg føler kanskje den er litt røff mot min sarte nese, så der skrubber jeg veeeldig forsiktig...

Gjest Ethereal
Skrevet

Clarins har en som jeg flørter med, dvs det er egentlig en skummende ansiktsrens av den typen man kan bruke i dusjen. Den har fine korn, og lukter appelsin. :)

Skrevet

En som er fin for tørr hud og som er mild er den til No7 Gentle Refreshing ett-eller-anna I think...

Brukte den før... Nå har ikke jeg tørr hud,så jeg vet ikke helt hvordan den går på deres tørre hud,men den har ikke store korn og er veldig mild. Koster 75 kr for 75 ml. Billig, men er jo ikke sikkert den passer helt perfekt til din tørre hud. Sorry,har ikke noen flere jeg kommer på som er slik du ønsker.

Håper du finner noe da! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...