Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som singel er jeg mye alene, og ender opp med å aldri gjøre noe fordi jeg ikke har følge med noen. Men jeg ønsker å endre dette.

Hva gjør dere alene? Og hvordan blir det hyggelig å gjøre ting alene?

Anonymous poster hash: 11aee...834

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ofte ting alene. Har aldri synes det har vært et problem. Hvis det dukker opp noe jeg har veldig lyst til, men ingen å dra med, så drar jeg alene. Blir jo hyggelig allikevel, selv om jeg skal innrømme at det er enda hyggeligere å være fler. Det er en vanesak. Synes aldri det er ukomfortabelt å være på ting alene.

Jeg har aldri vært på ferie alene, men hadde ikke hatt problem med det heller. Jeg drar på alle slags arrangementer som interesserer meg. Oftest teater, kino, og konserter. Hender også jeg spiser på restaurant alene.

Du må bare slutte å tenke på alle rundt deg, gjør det du har lyst til og kos deg. Det er mye bra med å være alene også. Godt å gjøre som man vil, uten å ta hensyn til alle andre også hele tiden.

Anonymous poster hash: a795b...81d

• Liker 8
Skrevet

Jeg stortrives med å gjøre ting aleine. Tusle en tur, kafebesøk, kino eller lese ei bok. Jeg har behov for dette rommet hvor jeg har alenetid, og jeg tenker ikke at jeg må være med noen for å gjøre slikt egentlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg reiser på storbyferier alene - er singel så jeg er alene ellers og, men jeg storkoser meg på storbyferiene mine, ingen å ta hensyn til å kan se/oppleve akkurat de tingene som interesserer meg, og vandre gatelangs/shopping akkurat så mye som jeg ønsker. Helt fantastisk :)

Anonymous poster hash: 60962...38f
  • Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

Singel eller ei, jeg liker veldig godt å gjøre ting alene. Tar meg ofte skiturer alene,

en tur inn til by`n og en gang i blant en kinotur. Jeg eier ikke et snev av sjenerthet, så

jeg prater stort sett alltid med andre ukjente mennesker når jeg er ute på disse tingene alene :)

Det gjør det ekstra hyggelig for min del ihvertfall.

Skrevet

Jeg har endt opp med å gjøre det samme som deg etter at jeg ble singel desverre, altså ingenting.

Liker ikke å være alene eller gjøre ting alene jeg heller, så når jeg ikke har ungene ender jeg stort sett opp med å drukne ensomheten i jobb.

Anonymous poster hash: dd472...c1c

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg elsker å gjøre ting alene! Drar på teater og kino alene, på restaurant alene, ut på byen alene, på festival alene, på reise alene. Ikke noe problem i det hele tatt. Noen ganger kommer man i snakk med folk, ellers er det en hyggelig opplevelse likevel. Hvordan det blir hyggelig? Vel, de fleste ting jeg gjør, gjør jeg for opplevelsens skyld i seg selv, og ikke for å dele det med andre. Jeg har jo venner, men det er mange ting jeg liker som de ikke liker, og da gjør jeg det heller alene enn å sitte hjemme.

I mars skal jeg på en to ukers ferie alene, og i desember var jeg borte i fire uker alene. Det var helt fantastisk! Jeg kunne gjøre akkurat som jeg ville uten å ta hensyn til noen andre. Museer, restauranter, ulike show og konserter, eller å bare sitte på vandrehjemmet i timesvis med en bok.

Skrevet

Reise alene

Sitte i parken alene

Gå på tur alene

Sitte på cafė alene

Skrevet

Kan vel gjøre ting med venner?

Skrevet

Som singel er jeg mye alene, og ender opp med å aldri gjøre noe fordi jeg ikke har følge med noen. Men jeg ønsker å endre dette.

Jeg tror jeg siterer Nike: "Just do it". :ler:

Det er lurt å begynne i det små. Gå på kino, konsert eller teater alene. Der er tross alt opplevelsen hovedpoenget, ikke å være sammen med noen. Går det bra så kan du "øve" på å spise ute alene, og reise på langhelg alene. Går det også bra, så utvider du til å reise på ferie alene.

Jeg gjør alt det der, dvs. jeg kvier meg bittelitt for å gå på en finere restaurant alene, men det er delvis også fordi jeg ikke har noen i nærmiljøet. En del av de tingene kan være bedre å gjøre sammen med andre, selvsagt. Ferie er en av de tingene. På den annen side så er jeg kommet fram til at hvis jeg skal vente på at venninner skal ha tid og lyst til å gjøre de samme tingene som jeg samtidig med meg, så kan jeg bli nødt til å vente lenge...

Så da gjør jeg det bare. Mitt siste eksperiment gitt ut på "sydenferie" alene for 2 år siden. Var litt skeptisk til en hel uke for meg selv, men det gikk kjempefint. Var trøtt og sliten etter travle tider på jobb, så den uken i eget selskap og med masse lesestoff på Kindle'n var absolutt rett medisin. Skal faktisk gjenta den suksessen nå på vårparten.

I hverdagen så går såpass mye tid med til jobb, trening og rett og slett vanlig husarbeid innimellom at da føler jeg ikke så mye på det. Innimellom tar jeg meg en helg og reiser bort, enten alene til en litt større by, eller til et spa eller jeg reiser rett og slett på besøk til venner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det var litt ensidige rosenrøde svar angående å gjøre ting alene. Selv liker jeg ikke å gjøre visse ting alene, som å reise, gå på kino og restaurant. Da synes jeg ikke at jeg skal tvinge meg til å like det. Man kan jo heller satse på å gjøre det med venner og senere en eventuelt kjæreste. Men jeg gjør andre ting alene, som å gå tur, og shoppe. Pluss at jeg tilbringer mye tid hjemme alene (som jeg liker).

Jeg synes det er bedre å prøve å skaffe flere venner enn på død og liv skulle venne seg til å gjøre alle ting alene. Som singel har man naturlig nok mye alenetid fra før av. Da betyr det mye å også kunne tilbringe noe tid med venner.

Anonymous poster hash: d68c0...8e0
Skrevet

Om du liker gå på tur i marka så send meg en snap : danijww,betyr ikkeno om du er mann eller kvinne,venner er fint å ha :-)

Anonymous poster hash: 792b9...fec

Skrevet

Jeg synes det var litt ensidige rosenrøde svar angående å gjøre ting alene. Selv liker jeg ikke å gjøre visse ting alene, som å reise, gå på kino og restaurant. Da synes jeg ikke at jeg skal tvinge meg til å like det. Man kan jo heller satse på å gjøre det med venner og senere en eventuelt kjæreste. Men jeg gjør andre ting alene, som å gå tur, og shoppe. Pluss at jeg tilbringer mye tid hjemme alene (som jeg liker).

Jeg synes det er bedre å prøve å skaffe flere venner enn på død og liv skulle venne seg til å gjøre alle ting alene. Som singel har man naturlig nok mye alenetid fra før av. Da betyr det mye å også kunne tilbringe noe tid med venner.

Anonymous poster hash: d68c0...8e0

Jeg synes det er en fin ting å vende seg til å gjøre ting alene. Må jo være litt kjipt å være så avhengig av andre? Tenk så mye man går glipp av!

Jeg har mange venner, men det er ikke alltid de kan være med. Skal man bare la vær å gjøre noe man har lyst til, bare fordi ingen kan være med? Det synes jeg ikke.

Og for de som ikke har så mange venner og er singel, så er det ikke bare å gå ut på gaten og finne seg en ny venn. Det tar gjerne litt tid å utivkle et vennskap. Det samme med en kjæreste.

Men det er meg da :) Hvis man heller vil sitte hjemme, så er jo det også lov.

Anonymous poster hash: 14ba6...f7e

• Liker 3
Skrevet

Gjør også det meste alene, og det er blitt en vane. Det eneste jeg ikke liker så godt, er å spise ute. Kommer an på om det er lunsj eller middag. Lunsj er liksom det greieste, for da pleier det ofte være flere alene der. Middag om kvelden med masse par og familier rundt seg, hm.....den er litt verre. Så hvis jeg er på reise, ender det som regel med at jeg kjøper noe takeaway som jeg tar med på rommet. Har alltid med meg lesestoff og muligheten for å se en film etc, så kjedelig blir det ikke. Koser meg i eget selskap.

Reise gjør jeg også alene, men det hender at jeg reiser med ei venninne innimellom. Da merker jeg godt både fordelene og ulempene med å reise sammen med noen. Det er klart det er hyggelig å dele opplevelser, men det hender jo at man har forskjellig oppfatning av hva som er viktig og ikke. Er blitt utrolig kresen på hvem jeg reiser sammen med, forresten, og vi bør helst være likesinna og ha noenlunde samme interesser.

Idag skal jeg på kunstutstilling alene. Kanskje jeg treffer noen hyggelige folk som jeg kan småprate med? Men jeg vokter meg vel for å klenge meg på noen.

Skrevet

Jeg har etterhvert blitt god til å gjøre ting som å gå på kino og café og shopping alene, det er stort sett bare deilig. Spiser gjerne middag ute alene også bare jeg har noe lesestoff. Men jeg kjenner meg også igjen i det å ende med å ikke gjøre noe fordi jeg er alene, kan fort bli litt tafatt.

Har aldri reist på ferie alene, men begynner å tenke at jeg bør gjøre det snart. Prøver å planlegge med venninner, men det er så vanskelig å få det til å passe. Men litt av gleden med en tur er å kunne snakke om det man opplevde etterpå, så det føles litt rart å planlegge å ikke ha noen å dele det med. Får nok bare hoppe i det snart, ta en tur til en kul by og late som at jeg er en av de lokale.

Anonymous poster hash: 93953...ca7

Skrevet

Jeg har aldri gått på kino eller på restaurant alene. De to tingene er vel ting jeg helst deler med noen.

Dra på cafe alene kan jeg helt fint, men da er det gjerne slik at jeg har noe jeg skulle foretatt meg uansett og tar med PC, bestiller en lett lunch og ett glass vin eller en kaffe. Fordi det iblant er hyggeligere å sitte ute med noe, eller fordi jeg er på farten uansett.

Reise alene har jeg gjort flere ganger, men som regel har jeg hatt noe planer - f.eks. at jeg kjenner en som bor der eller skal til byen slik at jeg en av dagene kan treffe vedkommende.

Nå har jeg bodd i utlandet ganske lenge og blitt ganske selvstendig. Det er også vanligere å finne på ting selv i en by som London eller New York uten at det er noe å diskutere - bekymringene du nevner er kanskje litt norske? Eller en effekt at Oslo ikke er en kjempestor by?

Når jeg flytter hjem ser jeg for meg at jeg kanskje foretar meg litt mindre ting alene - ikke fordi jeg synes det er flaut, men rett og slett fordi prisen for en lunch og en drink ute er såpass at man ikke kan det hele tiden. Akkurat det kommer jeg til å savne - at ett glass vin og en toast ikke tilsvarer en formue. Kommer nok til å planlegge slike ting med venner når jeg skal det.

Anonymous poster hash: 9de36...53c
Skrevet

Jeg er også singel og mye alene, og har vurdert å begynne å gjøre ting alene. Problemet mitt er at jeg har sosialangst eller noe i den duren (har ingen diagnose, så skal ikke si noe sikkert) og er helt forferdelig på å konversere med andre. Jeg har lyst til å dra på konserter alene, men jeg stresser med å finne på noe å gjøre i disse pausene mellom banda som spiller. Det er dét som skremmer meg mest, all den dødtiden hvor man bare står der og ser teit ut, haha. Kan man stå og lese bøker i sånne sitausjoner? Kanskje jeg skal prøve det.

Anonymous poster hash: 6d961...a17
Skrevet

Det er dét som skremmer meg mest, all den dødtiden hvor man bare står der og ser teit ut, haha. Kan man stå og lese bøker i sånne sitausjoner? Kanskje jeg skal prøve det. Anonymous poster hash: 6d961...a17

Du kan gå på do, kjøpe en øl eller hente et glass vann, knotte litt på mobilen (alle gjør jo det), se på plakater med kommende konserter og glede deg over at det nok ikke egentlig er noen som legger merke til at du er alene :)

Anonymous poster hash: 93953...ca7

• Liker 1
Skrevet

Kino og teater passer jo fint å gjøre alene, man kan jo uansett ikke prate mens det pågår (selv om irriterende mange riktignok ignorerer dette faktum glatt). Restaurant alene er jeg ikke like glad i, da man ofte får inntrykk av at de vil bli kvitt deg fortest mulig så de kan få inn flere kunder.

Anonymous poster hash: 35bcf...4ac
Skrevet

Hvor i landet holder du til?

Anonymous poster hash: c7b3d...e98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...