Bovary Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Hei, jeg oppdaget i formiddag at det kommer litt vann på gulvet rundt vaskemaskinen under vask (tømming av vann?). Etter at vasken var ferdig, renset jeg filteret, som viste seg å være veldig skittent (har rett og slett ikke renset dette før, når jeg tenker meg om...huff!). Har nå satt på ny vask og ser at det har kommet litt vann på gulvet igjen (ikke mye det er snakk om, men litt). Kan det være at det var pga. filteret, at det startet å lekke? Er det noe mer jeg bør foreta meg, eller kan det gå over, nå som jeg har renset filteret skikkelig? Vaskemaskinen står plassert under bordplate og tett ved siden av tørketrommel og varmtvannsbereder, så før jeg tilkaller hjelp her, hadde det vært greit å se om jeg kan fikse dette selv På forhånd takk for tips og råd.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Finn nå ut først hvor vannet kommer ut, da! Dette kan være alt fra lekkasje i fra selve maskinen til delvis tett avløp der avløpsslangen går ned i avløpsrørene. Brudd på slanger lekkasje ut av døra osv..... Tilkall en synsk med ekspertise på vann!Anonymous poster hash: df4be...47a
Gjest incognita Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 Mest sannsynlig var filteret tett ja. 1
Rotemor Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 Ville skrudd opp koblingene og sjekket om pakningene var inntakt. (Det vil si de gummiringene inni skjøtene. Det hender de råtner over tid)
Bovary Skrevet 7. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2015 Jeg fant ut av det! det var tette rør pga. smuss og skitt.. trakk ut maskinen og kom til slangen der vannet spyles ut og fikk renset vekk det verste. I mangle av maskinrens, kjører jeg en runde uten klær nå på 95 grader med eddik (kjerringråd jeg håper gjør susen for å få vekk resten av møkka i rørene, der jeg ikke kom til. Johoi..fra nå av blir det regelmessig rensing av filter og maskinrens! Takk for gode råd. 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #6 Skrevet 7. februar 2015 Jeg fant ut av det! det var tette rør pga. smuss og skitt.. trakk ut maskinen og kom til slangen der vannet spyles ut og fikk renset vekk det verste. I mangle av maskinrens, kjører jeg en runde uten klær nå på 95 grader med eddik (kjerringråd jeg håper gjør susen for å få vekk resten av møkka i rørene, der jeg ikke kom til. Johoi..fra nå av blir det regelmessig rensing av filter og maskinrens! Takk for gode råd. Maskinrens hjelper ikke i rørene, eddik skader maskinen, lykke til!Anonymous poster hash: df4be...47a
Brunhilde Skrevet 7. februar 2015 #7 Skrevet 7. februar 2015 Maskinrens hjelper ikke i rørene, eddik skader maskinen, lykke til!Anonymous poster hash: df4be...47a Jeg ventet bare på at du skulle dukke opp. Jeg har prøvd å finne dokumentasjon på at eddik skader maskinen, men uten hell. Regner med at du har noen gode lenker å dele?
skrue Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 En lang tråd om det her. http://ths.gardenweb.com/forums/load/laundry/msg021742369440.html I praksis: Om man bruker eddik en sjelden gang for å rense maskinen for såperester og annet og så kjører maskinen en gang til etterpå tom med vann (eller en helt vanlig vaskerunde) burde en eventuell slitasje på interne slanger, foringer, pakninger og annet være helt neglisjerbar om det i det hele tatt er noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå