Gå til innhold

Familieferie - hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sparer til en større familieferie om sommeren om fire år. Da er minstemann 5 år, og eldstemann 9 år.

Vi sparer 2000 kr i mnd, noe som vil gi i overkant av 100 000 til denne reisen. Men - vi aner ikke hvor vi vil dra, og det hadde vært litt gøy å vite eksakt hva vi sparer og gleder oss til. Det må være en annen verdensdel, og ikke et utpreget "turiststed". Vi er opptatt av kultur, natur og, varme. Har tenkt litt på USA, kanskje Hawai eller Brasil. Har også tenkt på New Zealand eller Australia, eller kanskje et land i Sør Afrika. Noen forslag? :)

Anonymous poster hash: 8cf99...94a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en titt på Star Tour og Ving sine anlegg i Mexico.

Jeg har selv vært der og Riviera Maya er nydelig med masse flotte hoteller, kritthvite strender, deilig temperatur, Maya indianernes historie og kultur,

Gode snorkelmuligheter, god mat og mange spennende utflukter å bli med på i regi av reiseselskapet. 11 timers flytur.

Dere kan også kikke på Cuba. Ving har charter dit og også der finnes mye å oppleve . Også samme klima som i Mexico. 11 timers flytur

Thailand er et alternativ. Det finnes mange flotte plasser i Thailand med nydelig natur og spennende opplevelser. 11 timers flytur.

For alle disse 3 landene trengs alle de vanlige skolevaksinene pluss hepatitt A vaksinen. Det er alltid lurt uansett hvor til fjerne strøk å ta drikkevaksine mot kolera også.

Om man velger et bra hotel 4 eller 5 stjernes med alle inklusiv så er min erfaring at det er høy standard på kjøkkenet og kokker som har munnbind og hansker. Der har jeg spist alt av frukt og grønt og is og alt man bør Være forsiktig med og jeg har aldri blitt syk.

Det finnes mye informasjon og filmer på reiseselskaper sine sider så ta en kikk der også.

Hvis jeg hadde med meg 2 barn i den alderen til Usa så hadde jeg lagt turen til Orlando og besøkt Disney parkene og Universal Studios jeg da selv om det er mange turister der. De er en opplevelse for både store og små.

Og så går det ann å kombinere med et besøk I Miami eller Fort Lauderdale og så kan man ta en tur innom Everglades og bli med på tur med luftpute båt og se alligatorer. Fra Fort Lauderdale og Miami kan man bli med på et cruise i Karibien og delta på spennende utflukter .

Med 2 barn så hadde jeg tenkt litt på reisetid og sikkerhet . Det er langt til Hawai, New Zealand og Australia. Må regne opp til 23 - 26 timers reisetid.

Brasil og Sør Afrika er kjent for mye kriminalitet så det vil jeg ikke anbefale med småbarn. Det eneste måtte Være en organisert safari reise med guide der alt er lagt opp på forhånd. Tror Star Tour tema har noen slike for familier med barn. Tenker dere Afrika så vær også klar over et stort vaksinasjonsprogram og også malaria medisinene både før, under og etter tur. Disse kan for noen gi endel bivirkninger.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Usa! I den alderen barna er på da ville det vært kjempe gøy for de med disney, seaworld og alt det der. Orlando og florida har masse og by på, i tillegg går det direktefly dit. Man kan leie hus til en grei penge, bedre enn hotell synes jeg. Vi drar i september og har leid hus i 15 dager til 12.000

Skrevet

Helt klart USA eller New Zealand. Vært begge steder (flere stater i USA) og det er fantastiske land. I USA anbefaler jeg Florida og Disney er et must for barna. NZ har uendelig mye å by på, bl.a Hobbit-land og vakre strender, kule byer etc.

Mexico ville jeg styrt unna med såpass "små" barn, særlig hvis de er lyse, det kidnappes ofte lyse/nordiske barn i Mexico :(

Spennende å ha så mye penger og kunne unne seg en skikkelig bra ferie da. :) Lykke til.

Har forøvrig også vært mye i Afrika, også flere land i sør. Sør-Afrika er et fantastisk land, det samme er Lesotho. Men jeg ville ikke anbefalt det med barn på den alderen, de bør være litt eldre.

Anonymous poster hash: 2d488...2aa
Skrevet

Jeg vil påstå at om man drar til Mexico på et slikt anlegg som her

http://www.startour.no/feriereiser/mexico/playa-del-carmen/barcelo-maya-caribe/pc-000001949/

og blir med på organiserte utflukter så er det ikke farligere enn å reise hvor som helst.

Riviera Maya er et rolig og greit område å feriere i.

Jeg har selv vært på dette anlegget og mange skandinaviske barn ferierer her med familiene sine hver vintersesong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...