Gå til innhold

Kunne du dratt på ferie med svigers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du tenke deg å reist på ferie en ukes tid med svigers? Og være sammen med dem hele dagen? Begrunnsvaret ditt. Hva hadde du satt mest pris på og hva hadde irritert deg mest?

Anonymous poster hash: 17dc2...d15
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Har vært på tur med svigermor i 14 dager før. Vi var på Gran canaria og delte leilighet. Gikk helt fint, men det som er verst er jo at man aldri har noe privat liv. Utenom det har jeg ingenting å klage på😊

Skrevet

Det kunne jeg så absolutt, fordi jeg går veldig godt overens med dem. Jeg og svigermor er blit veldig gode venninner og finner på en god del ting sammen fra før av, og svigerfar er en artig skrue. Det eneste er at jeg ikke vet hvor interessert de er i historie, noe som er det jeg er mest interessert i når jeg reiser.

Skrevet

Kunne godt ha dratt på både ei uke og to ukers ferie med svigers. Null problem :) De er veldig greie mennesker.

Min egen familie derimot...........aldri i livet! Da er faren stor for at jeg enten hadde måtte oppsøke den lokale psykologen/heksedoktoren/galehuset, evt drukket meg på en snurr fra morgenen av for å holde ut.

• Liker 3
Skrevet

Har vært på ferie en hel uke sammen med hele svigerfamilien min. Det var koselig det, men en uke ble litt lenge å gå "oppå" hverandre. Vi trengte ihvertfall å gjøre lit ting hver for oss innimellom ellers hadde det blitt altfor mye. Men stort sett koselig. Har veldig hyggelige svigers bare så det er sagt :)

Anonymous poster hash: 7df8f...d23
Skrevet

Det kunne jeg absolutt gjort. Svigermor er fantastisk, hun er veldig avslappet og lett å være med. Aldri noe mas eller negativitet, så om jeg skulle ha reist på ferie med henne tror jeg det ville vært veldig koselig.

Anonymous poster hash: c562a...9b4

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har vært på ferie med dem, og det var veldig hyggelig. De er generelt bra folk. Jeg syntes det var helt greit da ferien var over, men det var mest fordi man ikke er vant til å bo tett på noen andre og ha noen rundt seg hele tiden.

Skrevet

Helst ikke.. Det er ikke noe galt med mine svigers i og for seg, men de er så annerledes enn oss så tror det hadde blitt helt kræsj og fryktelig kjedelig for meg og min man. Mine svigers ville sittet i skyggen og nippet til en drink og snakket på vin, kunst osv hele dagen, men vi har mer interesse for å være aktive, bade og farte litt rundt. Hadde blitt gal av en uke med kulturell snikk snakk og den vanlige utspørringen om det samme om igjen og om igjen under middagen... Vi hadde måtte hatt muligheten til å gjøre noe for oss selv i alelfall. Tok utgangspunktet i en sydentur nå, men hadde vært et nei uansett, vi har rett og slett ikke kjemien på plass.. og det er veldig synd, men sånn er det bare.. :sjenert:

Skrevet

Ja, det kunne jeg gjort. Men det kommer ikke til å skje. Fordi de er opptatt med sitt. Og har andre voksene barn ( og barnebarn) de foretrekker foran oss.

Anonymous poster hash: 05290...7b6

Skrevet

Jeg har vært på ferie med svigers:) De syntes det var så trist jeg aldri har vært på ferie(mine ferier var å utforske alt det rare bestemor hadde i kjelleren :fnise: ). Før jeg visste ordet av det satt vi på flyet på tur til syden, alt inkludert, nerså lommepenger. Bortskjemt! :laugh:

Var jo uvant å tilbringe så mye tid med dem, men det gikk helt fint. Mine svigers er nå veldig ålreit å være sammen med, og ikke forventet de at vi skulle tilbringe hvert våkne øyeblikk sammen med dem heller.

Anonymous poster hash: 8c036...b78
Skrevet

Vi har vært på flere turer med storfamilien, foreldre og svigerforeldre og søsken med familie. En gang var vi 24 stykker! Vi har det alltid kjempekoselig og går ikke oppi hverandre, alle gjør det de har lyst til, og lett for oss med små barn å få litt tid for oss selv med så mange barnevakter.

Anonymous poster hash: 93fa3...148
Skrevet

Har vært på ferie med svigers flere ganger. Er veldig hyggelig det :) Hadde vært trist om jeg mislikte å være sammen med foreldrene til min kone.

• Liker 1
Skrevet

Har vært på ferie med deler av samboers familie, det var veldig trivelig. Gjør gjerne noe lignende flere ganger :) Men vi hadde eget rom, og gjorde litt egne ting, så ingen trengte å gå oppå hverandre hele tiden. Det er det som er mitt største faremoment, jeg har litt behov for "fritid".

Det var en kjempetur, alle var åpne for forslag for å hva man skulle gjøre og vi fikk sett ting vi nok ikke hadde sett på egen hånd.

Men egen familie.. Samboer har så langt ikke villet være med, så jeg må som regel dele rom med noen, det er litt slitsomt. Jeg er ganske forskjellig fra familien min, så jeg vil gjøre andre ting enn dem. Og det lar seg sjeldent gjøre. Kommer litt an på hvilke familiemedlemmer som er med :)

Skrevet

Har gjort det flere ganger. var til og med på ferie hos hans søster, nevøer med svigerfar uten min mann.

Det som irriterte mest var at svigerfar noen ganger drakk for mye, men det er over nå.

Anonymous poster hash: 39ed5...849

Skrevet

Nei det kunne jeg ikke. Kanskje visst svigermor blir kvitt sine psykiske problemer. Men nå kan vi ikke være samme sted mer enn 2 dager før hun klikker på meg.

Anonymous poster hash: a8ec1...6a1
Skrevet

Heller svigers enn mamma.. Svigers er ikke veldig spennende og har en hang til all inclusive. Men i motsetning til min egen mor er de takknemlige og enkle mennesker å ha med å gjøre. Mutter er sær, vanskelig og misforstått fin på det..

Anonymous poster hash: 488b9...adf

Gjest Runforit
Skrevet

Kunne fint reist på ferie med svigers. Elsker dem ❤️ Hadde jo ikke trengt å være samme med dem 24/7 hver dag, men har ikke noe problem med å spandere et hel dag og kveld med dem.

Skrevet

Jada, uten problem. Jeg hadde muligens funnet det litt slitsomt med en lang ferie sammen med svigersøstrene akkurat nå, fordi begge har små barn (som for så vidt er hyggelige nok, men slitsomme i lengden). Ferie sammen med svigermor eller svigerfar derimot, null problem. Har særlig et godt forhold til svigermor, hun er morsom, raus, livat og omgjengelig.

Anonymous poster hash: cad4b...a17
Skrevet

Helt klart. Kommer godt overens med familien til kjæresten min og har bodd hos de en hel uke.

De er ganske laidback og er ikke veldig masete og gir oss mer enn nok privatliv. De er blide, morsomme og lette å prate med. Så langt har jeg ikke noe negativt å utsette på dette.

Om kjæresten min vil dra på ferie med min familie er en annen sak :fnise:

Skrevet

Det har jeg gjort før og kan fint gjøre igjen. Vi klarer som regel å ta hensyn til ulike ønsker, selv om jeg kanskje er litt mer komfortabel med å gjøre ulike ting en dag enn de er.

De er også supre med ungen og gleder seg over å kunne være mye sammen med ham, så for oss blir det vinn vinn. Hyggelig selskap og tilgjengelig barnevakt om mannen og jeg har lyst til å finne på noe på egenhånd.

Min egen familie er det derimot uaktuelt å reise på ferie med. Der har jeg mer enn nok med å holde ut pliktmiddagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...