Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #21 Skrevet 13. august 2004 Jeg fikk elveblest og i den forb. ble det tatt en del prøver. Hudlegen tok også prøver av avføring. De fant de candida. Fikk en mixtur og borte ble den.
Gjest Lilleulv Skrevet 13. august 2004 #22 Skrevet 13. august 2004 Takk for hjelp alle sammen!! Hvorfor kan man ikke drikke melk, mathias? Det er jo verken sukker eller gjær i melk... Jeg har ikke problemer med fordøyelsen eller klør i munnen, det eneste er vel at jeg er slapp. Det var forresten mugg på badet og i kjøleskapet i den leiligheten jeg bodde i i fjor
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #23 Skrevet 13. august 2004 Hvorfor kan man ikke drikke melk, mathias? Det er jo verken sukker eller gjær i melk... Det er dessverre - for jeg elsker melk og drikker sikkert alt for mye av det - masse melkesukker i melk, det er derfor den smaker søtlig... :-(
Martha Stewart Skrevet 13. august 2004 #24 Skrevet 13. august 2004 Men det er en del melkeprodukter som du kan spise litt av, som f.eks Philadelphia og naturell yogurt. Hvis du skal prøve gjær- og sukkerfri diett, så finnes det lister over hvilken mat du trygt kan spise og hvilken mat du bør holde deg unna.
Mathias Skrevet 13. august 2004 #25 Skrevet 13. august 2004 Takk for hjelp alle sammen!! Hvorfor kan man ikke drikke melk, mathias? Det er jo verken sukker eller gjær i melk... Jeg har ikke problemer med fordøyelsen eller klør i munnen, det eneste er vel at jeg er slapp. Det var forresten mugg på badet og i kjøleskapet i den leiligheten jeg bodde i i fjor det er hauger av sukker i melk da!.. ;p Karbohydrater vet du..
Mathias Skrevet 13. august 2004 #26 Skrevet 13. august 2004 . Det var forresten mugg på badet og i kjøleskapet i den leiligheten jeg bodde i i fjor aha..... sporsopp er jo drepen da.... tenker det kan være mye der jeg...
Tusenfryd Skrevet 13. august 2004 #27 Skrevet 13. august 2004 Det var forresten mugg på badet og i kjøleskapet i den leiligheten jeg bodde i i fjor Å kjære, ja, det kan utløse en masse svineri av type plager du beskriver. Husk å nevne dette hvis du går videre til fx Balderklinikken. Du skal ikke se bort fra at mange av plagene dine kommer derfra. Min mann bodde en periode i en muggleilighet og ble så dårlig av både allergi, astma og candida... Jeg kjenner flere som er som dophunder på mugg og fuktighet på andres bad... netopp pga plager med dette.
Gjest hmmm Skrevet 14. august 2004 #29 Skrevet 14. august 2004 til tusenfryd: har du lest om kronisk trethetsyndrom??
Tusenfryd Skrevet 14. august 2004 #30 Skrevet 14. august 2004 til tusenfryd: har du lest om kronisk trethetsyndrom?? Nei hvordan det? Jeg håper ikke jeg har fremstått som noen besserwisser om det... jeg har kun delt erfaringer vedr. mugg- og soppallergi og candida.
Gjest hmm Skrevet 14. august 2004 #31 Skrevet 14. august 2004 Nei nei, det var ikke sånn ment! Lurte på om du hadde lest om tretthetsyndrom og evt. kunne sammenligne symptomene med candida. Siden du skrev at du trodde plagene skyldes det... Kom litt feil ut det der, beklager det :-) Har ikke tretthetsyndrom selv, men søskenbarnet mitt har det.
Tusenfryd Skrevet 15. august 2004 #32 Skrevet 15. august 2004 Jeg kjenner ikke til tretthetssyndrom. Men noen av plagene som Lilleulv nevner, kan være så mangt da.. det er jo det totale bildet som betyr noe. Men egentlig grep jeg kun fatt i candida - og at noen tydeligvis oppfatter det som vås, noe jeg vet det ikke er.
Gjest Lilleulv Skrevet 2. november 2004 #33 Skrevet 2. november 2004 For å fortelle hvordan det har gått... Jeg tok en candida-prøve som ble sendt til spesialister i USA. Den kom akkurat tilbake nå, og slo ut på candida på nivå 1+. Nivåene går fra 0-4 der 0 er helt frisk og 4 er skikkelig bad.... Antagelig har nivået vært høyere før da jeg bodde i den leil. med muggskader og spiste sukker og gjær som mannen med ljåen :oops: I tillegg så har jeg gått på noni i 3 mnd, og det skal jo virke bra mot candida... Men det kan jo være denne candidaen som er roten til alle problemer hos meg da, så jeg skal på en diett. Noen andre som har gått på sånn diett, såm vil utveksle erfaringer eller komme med tips?
Gjest Lilleulv Skrevet 2. november 2004 #35 Skrevet 2. november 2004 Jeg har svart deg privat Du svikter aldri du!
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #36 Skrevet 2. november 2004 jeg tror det er en faktisk diagnose, ja, men at det ii noen miljøer kan være en tendens til at man gir denne diagnosen veldig lett - og dermed feilbahandler. Da kuren er nokså hard fysisk er det jo dumt å være feildiagnostisert. Men jeg skjønner godt at du vil prøve "alternative" metoder. kronisk trøtthetssyndrom er ikke akkurat noe klassiske medisinere finner ut av. Lykke til og god bedring:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå