Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ganske ny og helfrelst yoga-utøver har jeg en del spørsmål. Har prøvd å Google men kanskje noen litt mer erfarne kan oppklare for meg?

Hva er forskjellen på de ulike retningene, og hvilke anbefaler dere? Er det de samme øvelsene men utført med ulik dynamikk?

Hvor ofte bør man trene for å få en framgang? Hvilke progresjon kan jeg vente med framover? Og trener dere på egenhånd? Hilsen nysgjerrig og "nyfrelst"

Anonymous poster hash: b2c05...e21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye av de samme posene ja. Men med forskjell i dynamikken. I asthanga tar mar samme øvelse på hver side, så man bytter høyre/venstre hele tiden. Mens i jivamukti (husker brått ikke hvordan dette staves) så jobber du deg ferdig med en side før du går videre til neste.

Jeg liker asthanga fordi den er såpass fysisk. Føler at jeg får en fin treningsøkt ut av dette. At jeg faktisk må jobbe litt.

Trener noe på egenhånd og i perioder trener jeg hver morgen. Å startte dagen med ti solhilsner gjør noe med kroppen. Man våkner på en god måte.

Anonymous poster hash: 0ac54...6b4
Skrevet

TS her: takk for svar! Jeg håper å få litt økt muskelstyrke som en effekt av yoga (og drømmer meg bort i bilder av folk som løfter hele kroppen på en hånd i solnedgangen ;) )

Hvilke instruksjoner er det du bruker? Video, nett, bok?

Kurset jeg følger er en gang i uken, men jeg vil jo trene mye mer! :)

Anonymous poster hash: b2c05...e21

Skrevet

Har gått på kurs og har video fra Kino Yoga. Følger henne og får enormt mange gode tips derfra.

Ja skulle gjerne hatt en sandstrand og solnedgang for yogatreningen selv ;) ser helt herlig ut.

Jeg fikk forresten større fremgang i yoga etter at jeg begynte å trene tyngre styrke. For jeg klarer fint å stå dypere og lengre nå enn da jeg begynte. Og så er det viktig med bevegelighet når man trener styrke, så da er den kombinasjonen helt gull.

Anonymous poster hash: 0ac54...6b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...