deima Skrevet 6. februar 2015 #1 Del Skrevet 6. februar 2015 Hei. Jeg er skal snart søke vgs, men jeg har ikke peiling på hvilken skole jeg bør søka. Jeg har tenkt å søka studiespesialisering utdanningsprogram, snitte mitt er ikke den beste er ca.4 i det første halv året (btw søker du vgs med karakterer for den første eller dei du får på slutten?), og jeg bur i et liten bygd i Hordaland (Sunnhordaland). Vet dere noe gode vgs der jeg bør søka, og som jeg kan komme inn. Har sett på litt forskjellige skoler. Vist dere kunne sagt noe om disse skolene. F.eks Hva har vore snitte for å komme inn? Hvordan er miljøet? Hvordan er undervisninga? Mobbing? Klespress? osv...? Min familien er ikke så veldig rik så vil eg skille meg ut vist jeg går ikke med merke kle? Fordi har hørt i noen vgs ellever er på en måtte snobbete/soss? Har derre noen erfaring med det i noen spesielle skoler? Fana Gymnas Amalie Skram Bergens Katedralskole Øystese U.Pihl Nordahl Grieg Bergens Private gymnas Tanks vgs Tertnes Eller noen andre skoler jeg bør sjekke ut anbefallinger? Vett dere noe om snitte på skolene øverst? Og litt son generelt info om dei generelle kommentarer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #2 Del Skrevet 6. februar 2015 Tror ikke du kommer inn på Amalie Skram med snittet ditt - den skolen er flunkende ny, og veldig populær å søke seg inn på. U. Pihl kommer alle og enhver seg inn på (jeg gikk der selv), og hvordan miljøet er vil nok variere fra år til år. Jeg likte ikke miljøet, men det er nå så. Tror Tertnes er bedre akademisk enn det U. Pihl er. Ville ikke gått på Fana Gymnas; det er nok den største sosseskolen i hele byn. Øystese er en skole som ligger langt unna de andre skolene du har på listen din (som aller er Bergensskoler) - Øystese Gymnas ligger jo i Kvam herad, uti Hardanger en plass... Men utrolig nok kan jeg litt om den skolen også. Synes miljøet der er bra, men det er ikke verdens største sted, men det gjør jo ikke noe om du liker slikt. Om jeg var deg ville jeg kanskje forsøkt meg på enten BPG eller Tanks, de jeg vet om der virker som om de er fornøyde. Resten av skolene kan jeg ikke noe om. Anonymous poster hash: a1df7...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deima Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 6. februar 2015 Tror ikke du kommer inn på Amalie Skram med snittet ditt - den skolen er flunkende ny, og veldig populær å søke seg inn på. U. Pihl kommer alle og enhver seg inn på (jeg gikk der selv), og hvordan miljøet er vil nok variere fra år til år. Jeg likte ikke miljøet, men det er nå så. Tror Tertnes er bedre akademisk enn det U. Pihl er. Ville ikke gått på Fana Gymnas; det er nok den største sosseskolen i hele byn. Øystese er en skole som ligger langt unna de andre skolene du har på listen din (som aller er Bergensskoler) - Øystese Gymnas ligger jo i Kvam herad, uti Hardanger en plass... Men utrolig nok kan jeg litt om den skolen også. Synes miljøet der er bra, men det er ikke verdens største sted, men det gjør jo ikke noe om du liker slikt. Om jeg var deg ville jeg kanskje forsøkt meg på enten BPG eller Tanks, de jeg vet om der virker som om de er fornøyde. Resten av skolene kan jeg ikke noe om. Anonymous poster hash: a1df7...b56 Ja bpg her jeg vurdert, men jeg har hørt at det e vanskelig å komme in der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heiduderborte Skrevet 6. februar 2015 #4 Del Skrevet 6. februar 2015 Hei du! Jeg går 2 vgs med realfag. Du trenger ikke topp karakterer skal jeg si deg, og det med at man trenger over 6 i snitt for å bli lege er piss, jeg kjenner flere medisinstudenter uten 6 i snitt. Ta det litt mer med ro, husker jeg stresset fælt jeg å. Kleskode og det der.... Drit i det, du er bra nok akkurat sånn du er! Send meld om du trenger hjelp til noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heiduderborte Skrevet 6. februar 2015 #5 Del Skrevet 6. februar 2015 Glemte å si noe; Du søker med karakterene ifra dette siste semestere.. som lærerene våre sier "ta det med ro, nytt år, nye karakterer" man teller mest med disse dette halvåret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deima Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #6 Del Skrevet 6. februar 2015 Glemte å si noe; Du søker med karakterene ifra dette siste semestere.. som lærerene våre sier "ta det med ro, nytt år, nye karakterer" man teller mest med disse dette halvåret. Så det jeg fekk det første halvåret vil ikke telle når jeg skal søke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heiduderborte Skrevet 6. februar 2015 #7 Del Skrevet 6. februar 2015 (endret) Så det jeg fekk det første halvåret vil ikke telle når jeg skal søke? Nei, eller i svært liten grad. Er det nå som teller. Er det noe jeg kan hjelpe med så bare si ifra, evt linjer videre i vgs2. Ta kontakt med rådgiver så kan du spørre litt om de forskjellige skolene også Endret 6. februar 2015 av heiduderborte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deima Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 6. februar 2015 (endret) Endret 6. februar 2015 av deima Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deima Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #9 Del Skrevet 6. februar 2015 Har noen kommentarer om Nordahl Grieg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå