Gå til innhold

Dere som går hjemme med 2-åringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er dere sammen med barnet? Jeg får dårlig samvittighet hvis jeg f.eks rydder i en time (prøver å involvere henne), lager mat (som hun involverer seg i) i en halvtime og drar hun med ut på ærender i en times tid, så hun må sitte i bil/vogn og kjede seg.. Dette er ett eksempel på en dag som gir meg dårlig samvittighet..

hvordan er deres dager? hva gjør dere når dere er hjemme sammen?

Anonymous poster hash: d2d7b...36a
Videoannonse
Annonse
Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Stort sett det samme, pluss spiser, leker litt inne eller ute, ser på tv/youtube og drar på besøk til besteforeldre.

Skrevet

Jeg har konsentrert meg i å gå på åpen barnehage når jeg har vært i form med mine egne barn. Da skal jeg si at det var i Bergen de hadde god dekning på åpen barnehage.

Skrevet

jeg husker hvordan det var for meg da mamma var hjemme med meg (hun var hjemme med meg ganske lenge). å jeg lærte å underholde meg selv. det er ikke synd i barn som ikke dulles med konstant hele tiden, at dere gidder.

Anonymous poster hash: dd971...b1b
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Min toåring går i barnehage de dagene jeg har dagvakt, og så har jeg henne hjemme/kortere dag i bhg når jeg har kveldsvakt, så jeg får så mye tid med henne som jeg kan.

Men herlighet, ting må jo gjøres. Jeg tar ut de våte klærne fra maskinen, legger dem i en haug på gulvet og så gir hun meg ett og ett plagg så jeg kan henge det opp. Hun hjelper med middagen (som oftest ved å smake på sausen og si at den er god, eller ved å se på det jeg gjør mens hun tygger på en gulrot).

Så gjør vi en lek ut av å skifte på sengene (leker spøkelser med laken før det går i skittentøyskurven).

Deretter har vi kanskje teselskap, går ut på lekeplassen en tur, aker litt, hører på musikk/danser, spiser.

Når vi tørker støv svinser vi rundt med hver vår støvkost, hun prøver å hjelpe til mdd støvsugingen osv.

Jeg syns vi har kvalitetstid hele tiden jeg, eneste tidspunkt hun egentlig kjeder seg tror jeg er når vi drar på butikken, for det tar litt tid (handler for ei uke av gangen), men det får hun holde ut :-)

Hun leker alene i løpet av en dag også, jeg tror ikke unger har godt av å underholdes døgnet rundt. Om jeg plutselig ser at hun sitter fint på gulvet og leker med noen klosser/bamser osv så benytter jeg bare anledningen til å skrive handleliste, brette klær, betale regninger, lese litt osv til hun kommer bort og vil ha oppmerksomhet igjen.

Anonymous poster hash: a7b68...92a

• Liker 1
Skrevet

Jeg var hjemme med toåringen (snart tre år nå), og hun har fortsatt fri en dag fra barnehagen. De fem siste mnd før hun startet 80% hadde vi også en liten baby (lillesøster) sammen med oss.

Ting må gjøres, så hun har nok kjeda seg litt...

I sommer var vi masse ute. Nå i vinter har det vært enten veldig kaldt, eller ruskevær, så da har det bare blitt korte trilleturer. Vi perler, spiser, tegner, leker på gulvet.

Men det er klesvask, støvsuging, oppvask, bretting av klær, betaling av regninger, handling osv. Så hun har måtte underholde seg selv med bøker, dukkene og litt lek med søsteren ettersom hun ble større.

Anonymous poster hash: 70fba...e48

Skrevet

Trodde det var sunt å kjede seg litt i løpet av en dag og :)

• Liker 2
Gjest Trolletrine
Skrevet

Vi går som oftest i åpen barnehage mandag - onsdag - fredag. De resterende dagene gjør vi ulike ting avhengig av vær etc. Vi går på turer, bader, besøker familie osv, eller vi er hjemme og tegner, baker, leser, leker m.m. Jeg gjør husarbeid mens datteren min noen ganger ' hjelper til", og andre ganger leker på egen hånd.

Alt i alt storkoser vi oss, og det blir skikkelig rart når hun begynner i " ordentlig" barnehage til høsten.

Skrevet

Hvor mye er dere sammen med barnet? Jeg får dårlig samvittighet hvis jeg f.eks rydder i en time (prøver å involvere henne), lager mat (som hun involverer seg i) i en halvtime og drar hun med ut på ærender i en times tid, så hun må sitte i bil/vogn og kjede seg.. Dette er ett eksempel på en dag som gir meg dårlig samvittighet..

hvordan er deres dager? hva gjør dere når dere er hjemme sammen?

Anonymous poster hash: d2d7b...36a

Glad barna er i barnehagen: der får de fellesskap med andre og strukturert søvn og lek.

Anonymous poster hash: 9a26f...01a

Skrevet

Glad barna er i barnehagen: der får de fellesskap med andre og strukturert søvn og lek.

Anonymous poster hash: 9a26f...01a

Ja, gud bedre! Tenk hvis barna i samfunnet vårt ikke ble institusjonalisert de første årene av livet sitt, men i stedet var sammen med nære omsorgspersoner som gav dem full oppmerksomhet. For en tragedie, liksom.

Anonymous poster hash: 1e12a...164

• Liker 1
Skrevet

Åpen barnehage,

sanggruppe i frikirken (tilbud til alle, ikke relgiøst),

besøker besteforeldre/søsken/oldeforeldre osv,

svømmegruppe for foreldre og barn (1-5 år).

Er ikke på alle disse aktivitetene hver uke, men ganske ofte.

og ellers dagligdagse ting som;

Handle, lage mat, leke inne/ute, gå tur med hunden, vaske osv.

Anonymous poster hash: 34070...649

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet! Barn har godt av å lære seg at de må underholde seg selv innimellom.

Anonymous poster hash: 5a0b4...e71

Skrevet

Jeg var hjemme med min da han var 2, og jeg må si jeg synes det er ganske trist at du får dårlig samvittighet av det der.

Anonymous poster hash: 53c57...40c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...