AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #1 Skrevet 6. februar 2015 Du som har vært gift med en utlending som ikke hadde oppholdsrett da du innså at du måtte ut av forholdet, hvor lang tid etter separasjon og skilsmisse ble din ektefelle kastet ut av landet? Og ble h#n kastet ut, eller reiste h#n frivillig? Eller hva skjedde? Jeg er dessverre i samme situasjon, med skilsmisse rett rundt hjørnet og venter bare på å levere dokumentasjon på skilsmisse til Udi. Anonymous poster hash: 1f129...ffd
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 Du som har vært gift med en utlending som ikke hadde oppholdsrett da du innså at du måtte ut av forholdet, hvor lang tid etter separasjon og skilsmisse ble din ektefelle kastet ut av landet? Og ble h#n kastet ut, eller reiste h#n frivillig? Eller hva skjedde? Jeg er dessverre i samme situasjon, med skilsmisse rett rundt hjørnet og venter bare på å levere dokumentasjon på skilsmisse til Udi. Anonymous poster hash: 1f129...ffd Fylte du ut separasjonspapirer og leverte inn dem? Grunnlaget for hans oppholdstillatelse er jo bastant basert på at dere bor sammen. Jeg er usikker på om han har rett på å være her til siste midlertidige oppholdstillatelse går ut, men det høres for meg logisk ut. Alle nordmenn må jo vente ett separasjonsår før skilsmissen er ett faktum, ett år man kan ombestemme seg i og trekke tilbake. Vel, man kan være separert mange år og aldri skilles, men minimum er jo ett år. Du har måttet signere på en erklæring om at dere bor sammen, ikke sant? Før han har fått midlertidig stempel. Jeg satser en sjans på at når den gikk ut og om du ikke skrev under på ny erklæring så falt hans oppholds-grunnlag ut og han har plikt til å forlate landet. Hvis du vil ha ham ut så ta først kontakt med UDI på mandag og sjekk når han har plikt til å forlate landet. Ta deretter kontakt med Politiets Utlendinge-enhet og forhør deg om du kan få vite om han er registrert som utreist og hvis ikke, om de trenger hjelp til å få ham ut. Min x prøvde å forsvinne og jeg ble kontaktet av PU som lurte på om jeg visste noe som kunne hjelpe dem. Sporet ham opp, bolig og jobb, overleverte informasjonen også kom de og hentet ham i sivil-bil. Anonymous poster hash: 8d3d0...c58 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 Har ikke sjekket regler på en stund så kanskje utdatert... Gjennom ekteskap med norsk borger kan man søke om oppholds- og arbeidstillatelse via familiegjenforening. Denne må fornyes årlig i tre år og henger på ekteskapet. Deretter kan man søke om permanent o/a-tillatelse og er deretter ikke avhengig av at ekteskapet består. Etter 7 år kan man søke statsborgerskap om man ønsker. Så - hvor lenge har dere vært gift? Har din ektefelle fått skaffet seg noe permanente tillstelser?Anonymous poster hash: 83ab5...267
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 Fylte du ut separasjonspapirer og leverte inn dem? Ja, ble levert i forfjor. Grunnlaget for hans oppholdstillatelse er jo bastant basert på at dere bor sammen. Jeg er usikker på om han har rett på å være her til siste midlertidige oppholdstillatelse går ut, men det høres for meg logisk ut. Alle nordmenn må jo vente ett separasjonsår før skilsmissen er ett faktum, ett år man kan ombestemme seg i og trekke tilbake. Vel, man kan være separert mange år og aldri skilles, men minimum er jo ett år. Du har måttet signere på en erklæring om at dere bor sammen, ikke sant? Før han har fått midlertidig stempel. Jeg satser en sjans på at når den gikk ut og om du ikke skrev under på ny erklæring så falt hans oppholds-grunnlag ut og han har plikt til å forlate landet. Han fikk opphold via EØS avtalen, men er tredjelandsborger og ja jeg skrev en erklæring som ble gitt til skatteetaten og til politiet. Hvis du vil ha ham ut så ta først kontakt med UDI på mandag og sjekk når han har plikt til å forlate landet. Ta deretter kontakt med Politiets Utlendinge-enhet og forhør deg om du kan få vite om han er registrert som utreist og hvis ikke, om de trenger hjelp til å få ham ut. Han var fortsatt i landet i fjor, og jeg regner med de ikke gjør noe før endelig skilsmisse er avgjort av namsmannen. Min x prøvde å forsvinne og jeg ble kontaktet av PU som lurte på om jeg visste noe som kunne hjelpe dem. Sporet ham opp, bolig og jobb, overleverte informasjonen også kom de og hentet ham i sivil-bil. Frykter han kommer til å gå i dekning ja. Derfor er jeg spent på hvor lang tid dette vil ta. Anonymous poster hash: 8d3d0...c58 Svarte deg med uthevet skrift. Anonymous poster hash: 1f129...ffd
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 Har ikke sjekket regler på en stund så kanskje utdatert... Gjennom ekteskap med norsk borger kan man søke om oppholds- og arbeidstillatelse via familiegjenforening. Denne må fornyes årlig i tre år og henger på ekteskapet. Deretter kan man søke om permanent o/a-tillatelse og er deretter ikke avhengig av at ekteskapet består. Etter 7 år kan man søke statsborgerskap om man ønsker. Så - hvor lenge har dere vært gift? Har din ektefelle fått skaffet seg noe permanente tillstelser?Anonymous poster hash: 83ab5...267 Var gift knappe 1,5 år og derfor har han kun oppholdstillatelse som ektefelle av en EØS borger. Ingen andre rettigheter eller tillatelser. Anonymous poster hash: 1f129...ffd
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 Husker du når du signerte "vi bor sammen" erklæringen? Jeg mener at all logikk dikterer at siden du fylte ut separasjonspapirer så er det statlig registrert at dere ikke bor sammen lengre, men at han har opphold ett år etter at han fikk siste stempelet du godkjente. Skriv ned/samle alt du husker av venner/slektninger/steder han har noe tilknytning til og overlever til PU. Trenger du egentlig å bry deg om han er ute eller ikke? Det er ingen morro eksistens å leve i skjul i Norge. Få sjapper og byggplasser som gidder å risikere lisens og straff for overtredelse av loven for å gi vedkommende arbeide. Alltid angst å bevege seg ute enten det er på dagtid eller på utesteder på kveldstid. En dag blir han tatt uansett. Jeg visste ikke at politiet lette etter min x, men det var uansett akkurat passe tilfredstillende å se ham arrestert. Jeg fikk ham arrestert på "jobben", så da hadde han overtrådt plikten til å reise hjem samt arbeidet uten oppholdstillatelse. *tips* Fikk 5 års innreiseforbud stemplet i passet. Kan kun se Europa fra Google Earth på internett-kafe. Anonymous poster hash: 8d3d0...c58 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 Husker du når du signerte "vi bor sammen" erklæringen? Jeg mener at all logikk dikterer at siden du fylte ut separasjonspapirer så er det statlig registrert at dere ikke bor sammen lengre, men at han har opphold ett år etter at han fikk siste stempelet du godkjente. Skriv ned/samle alt du husker av venner/slektninger/steder han har noe tilknytning til og overlever til PU. Trenger du egentlig å bry deg om han er ute eller ikke? Det er ingen morro eksistens å leve i skjul i Norge. Få sjapper og byggplasser som gidder å risikere lisens og straff for overtredelse av loven for å gi vedkommende arbeide. Alltid angst å bevege seg ute enten det er på dagtid eller på utesteder på kveldstid. En dag blir han tatt uansett. Jeg visste ikke at politiet lette etter min x, men det var uansett akkurat passe tilfredstillende å se ham arrestert. Jeg fikk ham arrestert på "jobben", så da hadde han overtrådt plikten til å reise hjem samt arbeidet uten oppholdstillatelse. *tips* Fikk 5 års innreiseforbud stemplet i passet. Kan kun se Europa fra Google Earth på internett-kafe. Anonymous poster hash: 8d3d0...c58 Jeg fylte ut et skjema på skatteetaten om at vi ikke lenger bodde sammen og at jeg hadde tatt ut separasjon. Dette fikk politiet kopi av. Deretter ventet jeg ett år og leverte skilsmissesøknad. Venter bare på at prosessen skal gå igjennom rutinene hos Statens Hus. Fikk beskjed om at ting kunne ta litt tid om han nektet å signere. Får se hva som skjer. Anonymous poster hash: 1f129...ffd
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 Jeg fylte ut et skjema på skatteetaten om at vi ikke lenger bodde sammen og at jeg hadde tatt ut separasjon. Dette fikk politiet kopi av. Deretter ventet jeg ett år og leverte skilsmissesøknad. Venter bare på at prosessen skal gå igjennom rutinene hos Statens Hus. Fikk beskjed om at ting kunne ta litt tid om han nektet å signere. Får se hva som skjer. Anonymous poster hash: 1f129...ffd Ah, den knipa satt jeg også i. Jeg ville da måtte vente på en skilsmisse ved dom. Jeg hadde værste opplegget klart med kompiser og ultimatum kokt opp før min lure venninne sa, hvorfor ordner du det ikke bare selv? Jeg hadde værste opplegget satt opp med kompiser og ultimatum klart, signer ellers rigner jeg PU nå. (noe jeg hadde gjort når jeg kom ut av arbeidstedet hans uansett) Finn hans signatur ett sted, tren i en time eller to, eller legg ett tynt ark over hans signatur, "gjenta" den forsiktig (langsomt, så det blir riktig) på det blanke papiret på toppen, bruk en svart filtpenn og gjør den så synlig som mulig, legg denne under signatur-feltet på skilsmissepapirene, signer for ham. Skaff etpar andre venner enn de som signerte for deg som vitner for ham. Han kommer ikke til å sjekke eller bestride dette. Ikke embedsverket heller. Worked like a charm! Diy skissmisse! Anonymous poster hash: 8d3d0...c58 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Ah, den knipa satt jeg også i. Jeg ville da måtte vente på en skilsmisse ved dom. Jeg hadde værste opplegget klart med kompiser og ultimatum kokt opp før min lure venninne sa, hvorfor ordner du det ikke bare selv? Jeg hadde værste opplegget satt opp med kompiser og ultimatum klart, signer ellers rigner jeg PU nå. (noe jeg hadde gjort når jeg kom ut av arbeidstedet hans uansett) Finn hans signatur ett sted, tren i en time eller to, eller legg ett tynt ark over hans signatur, "gjenta" den forsiktig (langsomt, så det blir riktig) på det blanke papiret på toppen, bruk en svart filtpenn og gjør den så synlig som mulig, legg denne under signatur-feltet på skilsmissepapirene, signer for ham. Skaff etpar andre venner enn de som signerte for deg som vitner for ham. Han kommer ikke til å sjekke eller bestride dette. Ikke embedsverket heller. Worked like a charm! Diy skissmisse!Anonymous poster hash: 8d3d0...c58 Dokumentforfalskning straffes med fengsel! Anonymous poster hash: 3062f...943 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #10 Skrevet 7. februar 2015 Han har allerede utreiseplikt siden han nå ikke er i besittelse av gyldig midlertidig oppholdstillatelse da du ikke har signert på ny erklæring om at dere bor sammen og ett år har gått, da er den gamle ett-års tillatelsen utløpt. Gjør som jeg skrev, bare signer, også er skilsmissen i orden i løpet av kort tid. Tro meg, det er 100% trygt å "ordne det selv". Anonymous poster hash: 8d3d0...c58
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #11 Skrevet 7. februar 2015 Dokumentforfalskning straffes med fengsel!Anonymous poster hash: 3062f...943 Anmeld meg! Anonymous poster hash: 8d3d0...c58 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #12 Skrevet 7. februar 2015 Dokumentforfalskning straffes med fengsel!Anonymous poster hash: 3062f...943 Dessuten, jeg selv vant ikke noe særlig annet på dette enn at jeg ble fridd fra dette mennesket papirmessig og fikk ham totalt ut av min verden. Jeg sparte embedsverket tusenvis på tusenvis av kroner ved å fikse til hva som var uungåelig allikevel, men jeg sparte staten for en haug med penger på å fikse opp for en mann som brukte meg, Norge og innvandringssystemet for å jukse til seg opphold. Ingen ble skadelidende i denne sak, tvert imot ble dine og mine skattepenger brukt til noe helt annet enn å kåle med å gi denne mannen norske rettigheter han på det groveste hadde misbrukt. Ingen dårlig samvittighet, tvert imot så var dette enkleste og beste løsning for oss alle. Anonymous poster hash: 8d3d0...c58 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #13 Skrevet 7. februar 2015 Loven om skilsmisse og krav om dom der den passive part fungerer nogenlunde greit mellom norske borgere eller utelandske borgere med varig opphold. Der sendes papirene fra domstolen til siste folke-registrerte adresse, man har en viss frist på seg til å gi tilsvar om man mener det finnes felles eiendeler eller staten skal forkynne at felles gjeld fordeles. Dette tar i denne slags situasjon toppen et par måneder. I TS og min sin sak så må ofte embedsverket bruke 6 måneder på å søke opp en forkynnelses-adresse da det går klart frem av separasjonspapirene at den passive part ikke har hatt dette som faktisk boadresse. Så da må mye penger brukes for å finne den siste adresse registret hos den som skal ut i landet vedkommende bor i. Embedsverket tar utgangspunkt i at den passive part har overholdt sin avtale om å reise ut. Mye tid og arbeide vil bli lagt i å søke etter en akseptabel adresse å sende forkynnelse til. Mange av de som kommer på familie-innvandringsgrunnlag kommer fra landsbygd eller ett system som ikke har noen oversikt over hvor folk bor. Så da sitter vi her i Norge da og trenerer og trenerer en totalt uungåelig sak. Loven burde endres slik at når den ene part har skilsmissepapirene klare etter det obligatoriske året og leverer inn disse så bør forkynnelse simpelthen sendes til siste folke-registrerte adresse. Om det så er hos TS fordi han aldri meldte noen ny, som de ikke gjør når de vet at de skal ut. Det bør ligge plikt hos ektefeller å gi embedsverket en adresse å forholde seg til, og i slike tilfeller burde siste folke-registerte adresse være nok. Vedkommende får ta ansvar for å motta offentlige beskjeder selv, og om vedkommende ikke gjør det så kan han/hun ikke syte over at de ikke har fått mulighet til tilsvar angående felles eie eller økonomi. TS har like mye tid på å legge inn krav om deling av felles gjeld i denne tiden. Jeg mener at 14 dager holder, at innen den tid må man ha gitt lyd fra seg til embedsverket om at man har uoppgjort sak i skilsmisseprossessen. TS sin straks x-mann skal nå grunnet eget valg "jaktes opp"av embedsverket for å oppnå en korrekt forkynnelse, deretter, når man ikke får kontakt må saken inn til domstolen, en ren formalitet, og så utsteds skilsmissen. TS sin x bør ha plikt når han utreiser å melde til den norske stat ny adresse i hjemlandet. Om så ikke skjer må man anta at denne person ikke har overholdt sin plikt og fremdeles oppholder seg her. Så gjemmer vedkommende seg, en kriminell handling allerede der, og må jobbe uten arbeids-tillatelse, nok ett brudd på norsk lov. Skatter og avgifter betales ikke for vedkommendes arbeidskraft og sjansen for at en "arbeidsplass" som f.eks. narkotika-handel settes opp er ganske stor. Så si meg ærlig, var ikke min løsning til det beste for Norge og våre hardt tjente skatte-penger? Ja, jeg begikk en kriminell handling, men jeg satte en rask stopper for at han skulle kunne bedrive ytterligere kriminelle handlinger, begrense statens forbruk av penger og sette fortgang i å stoppe ham i å bedrive arbeidsmessige kriminelle handlinger og frarøve staten enda mer penger, eller tilføre det kriminelle market nok en arbeidstager. Kan du virkelig si at du synes det jeg gjorde ikke kan forsvares? Helst skulle jeg aldri gjort det og jeg var også dagen før min venninne foreslo dette, i ferd med å sette igang en noe risikabel plan for å tvinge frem en underskrift? Så straks skilsmissen var i orden så satte systemet i gang med siste penge-sluk-forbruk angående dette mennesket, spore ham opp for ufrivillig utsendelse. Jeg anser det jeg gjorde for en liten hvit løgn, som kan løses ved lovendring og gjøre prosessen rimeligere og enklere for både stat og den som søker skilsmisse. Ved dette pennestrøk, som kun var en byråkratisk formalitet, synes du at jeg burde straffe-forfølges også, bruke enda mer penger på ett menneske som ikke har gjort noe annet enn å lure meg og systemet? Anonymous poster hash: 8d3d0...c58
Gjest Skrevet 7. februar 2015 #14 Skrevet 7. februar 2015 Tråden er ryddet for avsporing. Ann Christin, mod
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #15 Skrevet 14. februar 2015 Du, damen over, du er en survivor. Stor respekt! Anonymous poster hash: 6de64...095
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #16 Skrevet 14. februar 2015 Du, damen over, du er en survivor. Stor respekt! Anonymous poster hash: 6de64...095 Anonymous poster hash: 8d3d0...c58
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #17 Skrevet 14. februar 2015 Burde ikke tråden også ryddes for oppfordring til lovbrudd? Anonymous poster hash: 7eaa7...6c3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #18 Skrevet 14. februar 2015 Burde ikke tråden også ryddes for oppfordring til lovbrudd?Anonymous poster hash: 7eaa7...6c3 Du, hvis du synes dette er ett råd som bør fjernes fra nett så ingen andre finner på å løse en slik sak som jeg gorde det, melder min oppfordring til lovbrudd til Mod. Anonymous poster hash: 8d3d0...c58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå