Gå til innhold

Kjøre fra København til Oslo- hvor langt og når pause?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal kjøre fra København til Oslo. Noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar med normal kjøring og uten pauser?? Vi har tenkt å bruke to dager, dvs finne et hotell ca halvveis. Noen som kan anbefale et sted, men ok hotell?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

50-60 mil. Du kjører dette greit på en dag. 8-9 timer.

Gjest gjest1
Skrevet

Det tar bare 6-7 timer å kjøpe fra København til oslo hvis man kjører over brua. Vi stoppet en gang i strømstad :)

Skrevet

Vi bruker 8 timer, tar bare én pause underveis. 6-7 høres veldig lite ut, da må man nok bryte fartsgrensene ganske kraftig vil jeg tro. :wink:

Gjest gjest1
Skrevet
Vi bruker 8 timer' date= tar bare én pause underveis. 6-7 høres veldig lite ut, da må man nok bryte fartsgrensene ganske kraftig vil jeg tro. :wink:

Tja..kjører nok fortere enn fartsgrensen, men ikke mer enn ca 120. 8 timer må være med mye trafikk.

Skrevet

Jeg vil også si 6-7 timer, det er jo veldig fine veier. Men man kan jo være uheldig å stå i kø ved Svinesund. Ellers tror jeg ikke det er den store forskjellen på å kjøre broen eller ta båt. Det kommer ann på hvor du skal i Kbnh.

Piglet

Skrevet

Kjørte fra Kolding (på Jylland) til Gardermoen i begynnelsen av juli vi... Brukte 11 timer ned til Kolding, og 12 timer hjem igjen (litt flere stopp).

Flotte veier i både Danmark og Sverige.

• 18 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 67595...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Fra Oslo til København med overnatting hadde jeg sovet over i Göteborg. :) Hvis man kjører tidlig har man god tid i byen til å spise og se seg rundt, dra på Liseberg etc  og kan kjøre opplagt videre neste dag. Eventuelt overnatting i Varberg. 

Men det er strengt tatt ikke nødvendig med overnatting. Beregne ca 8 timer, og så kommer det jo an på hvor mange og hvor lange pauser man tar. Man må jo gjerne fylle drivstoff eller lade pluss gå på toalettet og kanskje få seg en kaffe og litt mat. Det tar jo tid. Jeg har kjørt fra Oslo til København helt uten å stoppe, det gikk også fint (hadde full tank og drakk lite underveis). 

Anonymkode: 33aff...8e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dytt

Anonymkode: 67595...9cc

Nå har vi google maps. Trenger ikke å dra opp 20 år gamle tråder, bare åpne google mapa og legg inn ruta di, så viser den deg hvor lang tid det vil ta.

Anonymkode: 6e63c...871

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Fra Oslo til København med overnatting hadde jeg sovet over i Göteborg. :) Hvis man kjører tidlig har man god tid i byen til å spise og se seg rundt, dra på Liseberg etc  og kan kjøre opplagt videre neste dag. Eventuelt overnatting i Varberg. 

Men det er strengt tatt ikke nødvendig med overnatting. Beregne ca 8 timer, og så kommer det jo an på hvor mange og hvor lange pauser man tar. Man må jo gjerne fylle drivstoff eller lade pluss gå på toalettet og kanskje få seg en kaffe og litt mat. Det tar jo tid. Jeg har kjørt fra Oslo til København helt uten å stoppe, det gikk også fint (hadde full tank og drakk lite underveis). 

8 timer var da fryktelig lang tid.  Bergen heller 5-6 timer litt avhengig av hvor lang pause man tar (om man tar pause i det hele tatt)

Anonymkode: ce7c0...7aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

8 timer var da fryktelig lang tid.  Bergen heller 5-6 timer litt avhengig av hvor lang pause man tar (om man tar pause i det hele tatt)

Enig i at 8 timer var veldig lang tid, men 5 synes jeg virker knapt, da kjører man hardt.

Bor i Oslo og har familie i Køben, så er nedover flere ganger i året. Bruker normalt ca 6,5 timer på turen, da tar jeg gjerne et kjapt stopp ca halvveis og strekker på beina og spiser en pølse e.l. før jeg kjører videre. Har jeg full tank når jeg starter holder det hele veien, så trenger ikke stoppe for å fylle drivstoff underveis. Pleier å dra hjemmefra i 7-tiden på morgenen, da passerer jeg Göteborg etter morgenrushet er over.

Anonymkode: 978c2...6c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

5 timer fra Oslo er ikke realistisk selv uten stopp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...