diddi Skrevet 9. august 2004 #1 Del Skrevet 9. august 2004 Skal lage fruktsalat med vaniljekrem til svigers i kveld. Den jeg har smakt hadde ekte vaniljestang i. Hva gjør jeg da??? Må det kokes? HJELP!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #2 Del Skrevet 9. august 2004 Du kjøper vanlig vaniljestang som står i krydder avd. Snitt dem på langs, ta en kniv og skrap på innsiden. Du skal ha den "guffa" på innsiden i kremen din, altså mikroskopiske små sorte prikker. Thats it! Hilsen Tundra :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 11. august 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 11. august 2004 Takk for svar. Fant en oppskrift på nettet med egg, sukker, krem, melk, maizenna og vaniljestang. Var dum nok til å piske ekstra krem som jeg vendte den føste vaniljekremen inn i, så de ble altfor utblandet!!! Det er nok ikke nok å kun bruke vaniljestangfrøene i kremen!! Får prøve igjen senere, og lage større porsjon!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. august 2004 #4 Del Skrevet 11. august 2004 Det du må gjøre er å ta med "belgen" som frøene lå i også. La den koke med kremen og fisk den ut før kremen avkjøles, dermed får du en sterkere vaniljesmak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå