Gå til innhold

Hvordan bruke badstue på treningssenter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at de skal ha en badstue på treningssenteret jeg er medlem av, og kunne tenke meg å benytte denne. Dette virker sikkert som et rart spm for normale mennesker, men jeg har ikke brukt badstue før, så da er det en del usikkerhet som gjør at jeg ikke kommer igang med det.

- Badstue før eller etter trening? Jeg antar at det eneste logiske er etter, men ønsker gjerne bekreftelse på dette.

- Regner med man må dusje både før og etterpå?

- Er det lov å sitte tildekket i badstuen, hva er vanlig? Jeg er ikke komfortabel med å være naken om det er andre der.

- Hvordan gjør dere det med håndklær? Om det jeg tror stemmer må man jo da ha med ett håndkle til gruppetimen, ett håndkle til første dusj, ett håndkle til å dekke seg til med i badstuen, og enda ett til dusj nr 2 etterpå... Dette virker jo veldig voldsomt, finnes det noen enklere måte å gjøre det på?

Dette er seriøst, beklager at jeg er så rar at jeg må spørre om slikt. Men det er nettopp sånne spm og generell usikkerhet som hindrer meg de gangene jeg prøver å gå utenfor komfortsonen, så det er derfor jeg prøver å gjøre noe med det!

Anonymous poster hash: 5340c...4be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svømmer da, og da bruker jeg badstue etter svømming. Dusjer først, går i badstuen og når jeg er tørr (før jeg blir svett) går jeg ut i garderoben og kler på meg.

Med mindre du skal sitte og svette der i timesvis så trenger du vel ikke hverken å dusje etterpå eller ha med et ekstra håndkle.

Du kan dekke deg til med håndkle i badstuen om du vil det. Jeg pleier å ligge naken når det ikke er andre folk der.

Anonymous poster hash: 2258a...3b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekke seg til kan man gjøre som man vil med uten at noen reagerer, men det er et krav at man sitter på håndkle om man er naken

Anonymous poster hash: fd0da...70b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Hvorvidt du trenger håndkle til gruppetimen vet jeg ikke, men du dusjer, og så mens du fremdeles er våt går du inn i badstuen. Så går du ut og dusjer igjen, og så tørker du deg med håndkle og kler på deg som vanlig.

Det er greit å sitte med håndkle eller badetøy i badstua, men dersom alle andre er nakne tror jeg du vil være mer komfortabel om du er det selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker badstu etter trening, synes det er deilig at musklene varmes opp etter en økt. Har ikke med håndkle inn da,sitter i bikini, men veldig mange sitter nakne har jeg sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke mix badstue? Både menn og kvinner.

Anonymous poster hash: 7a185...3fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-bekrefter etter trening

-dusjer før og etterpå

-vanlig er å være naken og sitte på håndkle, men er lov med badetøy om det er mest komfortabelt

-trenger bare 2 håndkler: første håndkle bruker du på gruppetime (om du føler du må ha det, jeg har ikke) og tar samme med i badstu. Du trenger ikke tørke deg når du dusjer før badstu, gå inn våt. det andre håndkle bruker du etter dusj når du er ferdig med badstu.

Er bare å kaste seg i det, badstu er superdigg! Bare ikke trekk lufta godt inn med nesa når du sitter der inne.

Anonymous poster hash: 0b52d...08c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Det holder med ett håndkle (utenom det til gruppetrening) . Du trenger ikke tørke deg etter første dusj, bare ta håndkleet rundt deg hvis du vil dekke deg til. Håndkleet blir ikke så vått at du ikke kan bruke det etter dusj nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar, da skal jeg etterhvert kvinne meg opp til å prøve dette her..! Skal ærlig innrømme jeg synes det er dødsskummelt, jeg er av dem som alltid dusjer hjemme, har aldri dusjet på treningssenteret heller. Jaja, da har vi ett mål å nå i 2015 :-)

Anonymous poster hash: 5340c...4be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt badstue ofte men hvertfall på Elixia er det felles badstuer så badedrakt er å anbefale.

Jeg hadde 1 håndkle (bruker ikke det til dusj før , sitte på i badstu og etter dusjen etterpå.

Jeg blir hvertfall fort varm - er jo avh. av hva slags badstue det er og hvor lenge du sitter i den så klart.

Er du usikker så er det jo bare å spørre senteret om de har noen spesielle regler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...