Gå til innhold

Mamma er redd vi skal ha sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 20 som bor alene i hovedstaden. Jeg flyttet hit for å jobbe. Av personlige årsaker og at jeg sliter en del med ensomhet, bestemte jeg meg for å flytte hjem igjen, noe mamma støttet meg i. Helt til...

Vi kom innpå dette at jeg har en kjæreste, som til info er i utdanning i militæret og jeg ser han da ca. hver 2.måned, ti dager om gangen.

Da fikk mamma litt hetta. "Dere kan få lov å bo her ett par dager, men ellers må dere leie hotell eller noe slikt. Det håper jeg du forstår."
Joda mamma. Jeg forstår at dere er redd vi skal ha sex. Dere har alltid vært litt rare sånn. Jeg og kjæresten har ingen andre sted vi kan være, vil ikke utdype hvorfor, men eneste mulighet er hos meg, så jeg er nødt til å bo her ett halvt år til før jeg skal starte å studere.

Jeg selv blir iallefall litt lei meg, når jeg ser i vennekretsen og alle kjæresteparene her, hvor foreldrene bare eeelsker kjærestene til barna sine, tar dem imot i hjemmet med åpne armer, behandler dem som prinser og prinsesser og poster masse bilder på facebook om hvor utrooolig koselig det er å ha kjærestene til barna på besøk!
Blir litt frustrert liksom... at foreldrene mine aldri har vært sånn.

Poenget mitt er, hva synes dere egentlig om dette? Hvis dere hadde hatt en 18-19-20 år gammel datter(eller sønn for den saks skyld) hjemme, som snart skulle flytte for å studere uansett, hadde dere nektet henne å ha med kjæresten sin hjemme som hun kun så annenhver måned? Har dere forståelse for moren min sitt valg eller det litt dårlig gjort av henne? Mtp hun vet jeg sliter litt her... (men kanskje det også er en del av å vokse opp).

Mvh J20

Anonymous poster hash: 401b6...a93
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er over 18 år, så kan du bestemme selv og du vil ha sex eller ikke. Men det er vel sånn med mødre at de er redde for barna sine.. Men det er ditt valg!

Anonymous poster hash: a9f59...5bd
Skrevet

Når du er over 18 år, så kan du bestemme selv og du vil ha sex eller ikke. Men det er vel sånn med mødre at de er redde for barna sine.. Men det er ditt valg!

Anonymous poster hash: a9f59...5bd

Men moren eier hjemmet de bor i, og har rett til å bestemme at kjæresten ikke får overnatte der, om hun vil. Da kan TS velge å være et annet sted om hun vil.

Jeg er forøvrig ikke enig med moren din, ville aldri gjort noe sånt selv og hadde ikke plagdes noe av at mitt voksne barn hadde sex i huset mitt, så lenge jeg slapp å høre på.

Anonymous poster hash: b7cbb...44e

Skrevet

Har hun sagt det rett ut eller tolker du det utifra at dere etter et par dager må ut av huset?

For det kan jo hende at hun ikke ønsker flere folk i huset mer enn et par dager bare

• Liker 3
Skrevet

Du må bare godta det. Første gangen jeg var hos svigers ville svigermor at jeg skulle bo i den ene enden i huset, mens typen skulle bo på gutterommet sitt. Dette nektet kjæresten min, og svigermor er fortsatt furt (dette er 5 år siden). Da hadde sønnen bodd alene i nesten 2 år.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har så gamle barn og kjæresten deres har alltid vært velkomne.

Man må bare tilpasse seg at barna blir voksne, selv om det kan være litt vanskelig. Jeg tror moren din trenger å modnes litt inn i rollen.

Skrevet

Jeg hadde sagt til min mor at jeg savnet litt mer varme - slik at kjæresten min føler seg velkommen. Hvis han er en varm person selv, vil det kanskje ødelegge litt for forholdet deres i lengden hvis ikke han blir møtt av en likedan svigerfamilie.

Anonymous poster hash: 3ee31...715
Skrevet

Hvordan vet du at dette handler om sex? Dersom hun godtar at han bor der "et par dager" kan dere jo like godt ha sex da? Det handler vel ganske enkelt om at hun ikke vil ha gjester for mye.

Moren min er likedan, hun er en litt "anspent" type som alltid må ha lang advarsel dersom vi skal ha gjester og ikke vil ha folk der for lenge. Men det er hennes hus, så jeg respekterer det. Du er voksen og har valgt å flytte hjem, og da må du nesten forholde deg til deres regler.

Anonymous poster hash: 8dc58...df7
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er forøvrig ikke enig med moren din, ville aldri gjort noe sånt selv og hadde ikke plagdes noe av at mitt voksne barn hadde sex i huset mitt, så lenge jeg slapp å høre på.

Ikke sant, vi skal jo selvfølgelig ta hensyn og kanskje bare gjøre det når de er i butikken og handler eller noe sånt. Og det er snakk om TO permer ila den tiden jeg bor hjemme...

TS

Har hun sagt det rett ut eller tolker du det utifra at dere etter et par dager må ut av huset?

For det kan jo hende at hun ikke ønsker flere folk i huset mer enn et par dager bare

Hun sa det ikke rett ut, men temaet sex har alltid vært tabu i hjemmet vårt, jeg fikk jo aldri vite at voksne faktisk hadde sex for å få barn, da jeg alltid fikk servert en helt annen historie om Gud(de er kristne) og de sa det ikke var sant hva jeg lærte i 6.klasse...

Så jeg tolker det nok riktig. Uansett grunn synes det er litt kjipt da.

TS

Du må bare godta det. Første gangen jeg var hos svigers ville svigermor at jeg skulle bo i den ene enden i huset, mens typen skulle bo på gutterommet sitt. Dette nektet kjæresten min, og svigermor er fortsatt furt (dette er 5 år siden). Da hadde sønnen bodd alene i nesten 2 år.

Seriøst?! Var de kristne? Hvor gamle var dere?

TS

Jeg har så gamle barn og kjæresten deres har alltid vært velkomne.

Man må bare tilpasse seg at barna blir voksne, selv om det kan være litt vanskelig. Jeg tror moren din trenger å modnes litt inn i rollen.

Tingen er at jeg gidder ikke bli såra lengre, fordi jeg tror de bare er sånn... Tviler på at de vil forandre seg for vår skyld. Trist, men kjærester har aldri vært særlig velkomne i vårt hjem(over flere dager).

Husker en av søskene mine fikk ordentlig kjeft da h*n hadde sex med kjæresten sin, uten at foreldrene mine engang sa ett ord om at det var pga sex de var sure.. men vi skjønte det jo ;)

TS

Jeg hadde sagt til min mor at jeg savnet litt mer varme - slik at kjæresten min føler seg velkommen. Hvis han er en varm person selv, vil det kanskje ødelegge litt for forholdet deres i lengden hvis ikke han blir møtt av en likedan svigerfamilie.

Dessverre er ingen av familien våre noe særlig imøtekommende og varme når det kommer til kjæresten(bortsett fra hans biologiske mor, som bor helt oppi Gokk), så det er litt trist at vi må være i forholdet alene, men kanskje det kan ha sine fordeler i fremtiden også..?

TS

Skrevet

Hvordan vet du at dette handler om sex? Dersom hun godtar at han bor der "et par dager" kan dere jo like godt ha sex da? Det handler vel ganske enkelt om at hun ikke vil ha gjester for mye.

Moren min er likedan, hun er en litt "anspent" type som alltid må ha lang advarsel dersom vi skal ha gjester og ikke vil ha folk der for lenge. Men det er hennes hus, så jeg respekterer det. Du er voksen og har valgt å flytte hjem, og da må du nesten forholde deg til deres regler.

Jeg bare antar at det er det egentlig. Yes, men spørsmålet er hvor vi skal være de resterende 8 dagene...

Ja så klart, jeg har allerede trukket tilbake oppsigelsen så skal bo her ett halvt år til, men synes det bare er kjipt at foreldrene mine er sånn når jeg ser så mange andre par i vennekretsen som har det helt annerledes. Lurer på om det er normalt liksom.

TS

Skrevet

TS

Vi var 22 og 23. De er ikke veldig kristne. Tror det bare er hun som er kristen.

Skrevet

Jeg bare antar at det er det egentlig. Yes, men spørsmålet er hvor vi skal være de resterende 8 dagene...

Ja så klart, jeg har allerede trukket tilbake oppsigelsen så skal bo her ett halvt år til, men synes det bare er kjipt at foreldrene mine er sånn når jeg ser så mange andre par i vennekretsen som har det helt annerledes. Lurer på om det er normalt liksom.

TS

De er vel strengere enn normalt men som sagt er moren min likedan og hun er ikke kristen heller (i hvert fall ikke aktivt/praktiserende).

Ettersom du er ung og dette er et langdistanseforhold er det jo en god sjanse for at de tenker at forholdet er midlertidig (hvilket det som regel er). Er de kristne mener de kanskje at sex er reservert for ekteskapet eller en du er forlovet med eller i et langvarig, etablert forhold med, og de synes ikke noe om "dating". Dersom du en dag gifter deg er det vel en god sjanse for at de tar vedkommende inn i varmen?

Anonymous poster hash: 8dc58...df7

Skrevet

De er vel strengere enn normalt men som sagt er moren min likedan og hun er ikke kristen heller (i hvert fall ikke aktivt/praktiserende). Ettersom du er ung og dette er et langdistanseforhold er det jo en god sjanse for at de tenker at forholdet er midlertidig (hvilket det som regel er). Er de kristne mener de kanskje at sex er reservert for ekteskapet eller en du er forlovet med eller i et langvarig, etablert forhold med, og de synes ikke noe om "dating". Dersom du en dag gifter deg er det vel en god sjanse for at de tar vedkommende inn i varmen? Anonymous poster hash: 8dc58...df7

TS er 20 år, jeg var 21 da jeg møtte min kjære som jeg fortsatt er sammen med 15 år etter. Så det behøver ikke være midlertidig.

Anonymous poster hash: 35868...d96

Skrevet

TS er 20 år, jeg var 21 da jeg møtte min kjære som jeg fortsatt er sammen med 15 år etter. Så det behøver ikke være midlertidig.

Anonymous poster hash: 35868...d96

merk at det sto "som oftest"

Skrevet

Ikke sant, vi skal jo selvfølgelig ta hensyn og kanskje bare gjøre det når de er i butikken og handler eller noe sånt. Og det er snakk om TO permer ila den tiden jeg bor hjemme...

TS

Hun sa det ikke rett ut, men temaet sex har alltid vært tabu i hjemmet vårt, jeg fikk jo aldri vite at voksne faktisk hadde sex for å få barn, da jeg alltid fikk servert en helt annen historie om Gud(de er kristne) og de sa det ikke var sant hva jeg lærte i 6.klasse...

Så jeg tolker det nok riktig. Uansett grunn synes det er litt kjipt da.

TS

TS

Tingen er at jeg gidder ikke bli såra lengre, fordi jeg tror de bare er sånn... Tviler på at de vil forandre seg for vår skyld. Trist, men kjærester har aldri vært særlig velkomne i vårt hjem(over flere dager).

Husker en av søskene mine fikk ordentlig kjeft da h*n hadde sex med kjæresten sin, uten at foreldrene mine engang sa ett ord om at det var pga sex de var sure.. men vi skjønte det jo ;)

TS

Dessverre er ingen av familien våre noe særlig imøtekommende og varme når det kommer til kjæresten(bortsett fra hans biologiske mor, som bor helt oppi Gokk), så det er litt trist at vi må være i forholdet alene, men kanskje det kan ha sine fordeler i fremtiden også..?

TS

Jeg kan faktisk forstår moren din. Her det greit med besøk av kjærester, og det går fint om de skal være en dag eller to. Men å ha noen boende her i en uke eller to til alle døgnets tider er slitsomt.

Jeg er veldig glad i mine svigerbarn selv om jeg ikke ønsker å ha de på lengre besøk.

Anonymous poster hash: e34a2...a83

• Liker 1
Skrevet

Moren din må forstå at du er voksen. Virker nesten som hun blir litt skuffet over tanken på du i dag er en myndig person, som kan ta egne valg. Barna blir en gang voksne de også, og alt det som følger med, må deg bare godta.

Kan fortså at det kan bli litt slitsomt om dere skal bo hjemme over lengre tid, men samtidig må det være hyggelig å treffe igjen barna iblant. Når det kun er snakk om en midlertidig periode, kan det ikke være så galt.

Skrevet

Jeg synes moren din er kjip, uansett om det gjelder sex, eller det å ha besøk over flere dager. Du sier det er snakk om to permer mens du bor der? Herlighet, det er skikkelig dårlig gjort, synes jeg.

Datteren min har hatt kjæreste siden hun var 17, og han bor langt unna. De er hos hverandre i helger og ferier, og det gjør meg absolutt nada at han overnatter her (på hennes rom) over flere dager, det er da bare hyggelig!

Det kan jo bli kostbart for dere å finne andre overnattingsmuligheter mens han er hos deg, men siden du jobber har du kanskje råd til det de dagene det gjelder?

Anonymous poster hash: a1cea...a33
Skrevet

Personlig syns jeg moren din er litt snurpete, enig med deg.

Altså, ens voksne barn har sex, sånn er det bare.

Vi var på hyttetur og morgenen etter sa mamma: "neste gang dere skal kose dere gjør det lenger unna meg. Og vær stille".

Message recieved...

Men ellers har hun jo ikke nektet meg besøk. Kanskje min mor er veldig slakk? Fikk ha besøk fra jeg var 15 (av kjæresten), tipper hun foretrakk at jeg var hjemme og hun visste hvor jeg var, enn st jeg lå i en grøft i Frognerparken, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 1bbb3...dff

Skrevet

Det er ikke sikkert det kun er sex som gjør at hun ikke vil dere skal bo der lenge. Virker som om hun ikke kjenner denne kjæresten din. Og det vil jo da gjerne være ubehagelig for henne å ha en gjest hun ikke kjenner i 10 netter. Det er hennes hjem, så hun må få bestemme.
Selvfølgelig bør det ikke gjøre noe at han sover hos deg av og til. Men har du spurt henne om det er greit? Jeg hadde aldri tatt med kjæresten min hjem til meg i flere netter uten å spørre først.

Skrevet

Hvordan kan du være så sikker på at dette handler om sex? Moren din lar dere jo bo der sammen i to dager, og etterpå ber hun dere ta inn på hotell. Dere kan jo ha sex der? For meg høres det ut som om moren din ikke ønsker besøk av noen hun ikke kjenner så godt i 10 dager i strekk. Det er lenge å ha fremmede i huset, så jeg forstår henne godt. Her har du nok bare å respektere din mors ønsker. Det er hennes hus, og hennes regler som gjelder.

Hilsen en som er såpass kjip at hun heller ikke orker overnattingsbesøk i 10 dager i strekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...