Gå til innhold

Er kattene uvenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to hunnkatter, ca like gamle. De er rundt halvannet år nå, og kom til oss samtidig. Begge er steriliserte.

De kom fra hvert sitt hjem, men ble fort venner. De lekte sammen, vasket hverandre, sov tett sammen, osv. Siden de var rundt ett år gamle begynte det å endre seg. Den ene katten begynte å tisse inne, og det så ut som de ble en del uvenner. Den som tisset inne (hun har heldigvis sluttet med det nå) er alltid ute etter den andre. Den andre er nokså sky, redd når vi får besøk, og har kun to mennesker her i huset som hun vil ligge hos og bli kost med av. "Tissekatten" koser med alle.

Vi er litt usikre på hva "Tissekatten" driver med, om hun bare vil leke, eller om hun i fullt alvor virkelig er ute etter den sky. Den sky reagerer i hvert fall med å rømme unna. Hun tar aldri igjen, forsøker bare å holde avstand. Kand et være at hun misforstår "Tissekatten"?

Det har bare hørt sånne lave "knurrelyder" et par ganger når de holder på sånn, og det er alltid fra den sky katten. Jeg lurer på om "Tissekatten" egentlig bare er veldig leken og tullete, og at hun ikke mener noe vondt. Hun driver nemlig og stadig skal "angripe" hunden også, hopper over ham, kommer plutselig og fiker til ham, osv. Likevel er de gode venner, og krøller seg gjerne tett sammen foran vedovnen og sover :hjerte:

Hvordan oppfører katter seg når de er virkelig uvenner? Jeg håper det jeg beskriver her bare er tegn på misforstått lek? Det hadde vært så synd om disse to skulle vise seg å ikke kunne leve sammen etter hvert, for vi er så glad i dem begge to.

Anonymous poster hash: 2157c...c89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...