Gå til innhold

Hva slags str. ville du bruke til yttertøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 214a2...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her:

Her gikk det litt fort unna for meg.

Når jeg bruker str L/XL til topper/kjoler og L/42 til skjørt og bukser.

Hva slags str. ville du anbefalt jeg skulle bruke da til yttertøy?

Jeg blir ikke enig med meg selv om det skal sitte litt etter eller om det skal være romslig. Hsr vært innom flere klesforretinger og jeg får forskjellig svar hver gang.

Hva ville du valgt?

Anonymous poster hash: 214a2...68c

Skrevet

Jeg liker å ha mulighet til å ha en tykk genser under jakka, så alt yttertøyet mitt er litt romslig. Mye yttertøy er ekstra stort i størrelsen for å tillate dette, men ikke alt, og derfor er det vanskelig å si noe bestemt om størrelse.

Da jeg skulle kjøpe kjeledress for litt siden (jobber i barnehage) måtte jeg faktisk opp i xxxl for at den skulle passe :fnise: Kombinasjonen brede lår, breie hofter og lang rygg tok for mye stoff til at jeg klarte å sette meg på huk i mindre dresser. Jakkene mine er L eller xl.

Anonymous poster hash: 3516b...c26
Skrevet

Jeg liker ikke trangt yttertøy, så jeg pleier å kjøpe det litt romslig, som regel en str større enn jeg vanligvis bruker. Samtidig skal det ikke være veldig posete og for lange ermer, for eksempel, da ser det ikke bra ut. Må alltid prøve :)

Gjest Tigress
Skrevet

Eg ville vel satsa på å prøve ulike snitt, og så gå for noko som er litt romsleg. Ikkje svært, men du bør jo kunne få ein tjukk ullgenser under, liksom. Skal du køyre bil med jakka må du dessutan kunne løfte arma ganske greitt, og då kan ikkje kåpa vere for trong. Du må prøve tøyet, ikkje berre spørje om råd!

Skrevet

Varm jakke til hverdags: romslig med god plass til tykke klær under.

Kåpe til bruk over kjole, som er mest "til fint": smal for å gi en fin silhuett.

Anonymous poster hash: caaf8...131

Skrevet

Jeg må ca. alltid ned en str. på yttertjakker/kåper enn størrelsen jeg pleier å bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...