AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #1 Skrevet 6. februar 2015 Jeg er nettopp begynt å ha hunden med meg i stallen. Det er koselig og alt går helt greit, men han spiser ganske mye hestebæsj ... Er det greit for hunden å spise det? Anonymous poster hash: f0bdf...c33
kokkeliko Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 det er ikke direkte giftig, men kan forstyrre fordøjelsen, spesielt over tid og er jo heller ikke særlig delikat. Ta med en sprayflaske med eddikvann i stallen og spray på så vil han ikke spise det, du kan også sprute på hunden når den forsøker å spise av det - det er mere effektivt og bedre for hunden enn å prøve å dra ham vekk derfra etc. De fleste stallhunder vil slutte med det hvis du konsekvent gjør dette en periode.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 Det gjør ingen ting... Spesielt hvis hunden allerede er vant med å spise det det kommer over som er spiselig når dere er ute på tur:)Anonymous poster hash: 4c92e...9d5
kokkeliko Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 det er ikke sunt for hunden.... det er enel avfallsstoffer fra fermentering av primært cellulose fra hestens plantediet - det er også utskilte tarmbakterier som ikke er forenelig med hundemagens bakterieflora. Det er som sagt ikke akutt giftig, men kan være skadelig på sikt og kan typisk føre til kronisk fordøyelsesproblemer, forallergier eller magesmerter for hunden....
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 Æsj. Hundene her også elsker hestebæsj, særlig nå i kulda. Ordentlig snacks! Jeg holder dem unna så godt jeg kan, for jeg regner med at de vil bli smittet med mark om hestene har det. Selv om hestene får jevnlige markkurer, så vil de jo innimellom garantert ha det. Anonymous poster hash: f30eb...827
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 Det er masse av hestebæsj på turstien jeg pleier å gå, og hunden min eeelsket hestebæsj. Hver gang hun prøvde å spise hestebæsj så skrek jeg høyt så hun skvatt unna. Etter et par ganger turte hun ikke mer, og nå ser hun ikke engang på avføringen lenger. Anonymous poster hash: fe9f4...fa3
Gjest HappyWaffle Skrevet 7. februar 2015 #7 Skrevet 7. februar 2015 Det er masse av hestebæsj på turstien jeg pleier å gå, og hunden min eeelsket hestebæsj. Hver gang hun prøvde å spise hestebæsj så skrek jeg høyt så hun skvatt unna. Etter et par ganger turte hun ikke mer, og nå ser hun ikke engang på avføringen lenger. Anonymous poster hash: fe9f4...fa3 Hahaha! Ser for meg hvordan det så ut de gangene du bare skreik til 😂😂😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå