Gå til innhold

Er dette entré-tepper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ser ut til å fungere.

Anonymous poster hash: bfad8...85e
Skrevet

Ett teppe som skal ligge i gangen bør være solid, av bomull og vevd slik at det ikke er tråder som stikker opp. Altså er filleryer og lignende tepper fine, mens slike rysjetepper som var moderne for noen år siden og persiske tepper ikke passer.

Du vevde kanskje på en liten vev da du var yngre, en sånn vev der det er spent opp mange tråder mellom to trebiter og du vever garn mellom de trådene? En fillerye er vevd på samme måte, bare med strimler av bommullsstoff i stedet for garn. Vevemåten gjør at det er ganske flatt, og dermed blir det slitesterkt og lett å rengjøre. For å rengjøre det er det bare å ta det ut, henge det over noe og banke med hendene eller en teppebanker til det slutter å støve.

• Liker 1
Skrevet

Ett teppe som skal ligge i gangen bør være solid, av bomull og vevd slik at det ikke er tråder som stikker opp. Altså er filleryer og lignende tepper fine, mens slike rysjetepper som var moderne for noen år siden og persiske tepper ikke passer.

Du vevde kanskje på en liten vev da du var yngre, en sånn vev der det er spent opp mange tråder mellom to trebiter og du vever garn mellom de trådene? En fillerye er vevd på samme måte, bare med strimler av bommullsstoff i stedet for garn. Vevemåten gjør at det er ganske flatt, og dermed blir det slitesterkt og lett å rengjøre. For å rengjøre det er det bare å ta det ut, henge det over noe og banke med hendene eller en teppebanker til det slutter å støve.

Denne er med andre ord egnet?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30211360/

Anonymous poster hash: 21106...09c

Skrevet

Blir litt forundret over at folk ikke vet hva som er egnet til entrè, jeg... ;) Men du, ts, har jo lagt inn flere lure forslag her som vil funke. Selv hadde jeg gått for det stjerneteppet fra Kid, det var tøft og fint. Kjenner flere som har det i gangen sin. Man MÅ ikke ha type "fillerye" men mange sverger til det. Personlig syns jeg det kan fort bli kjedelig, men det finnes unntak :)

Lykke til.

Anonymous poster hash: 89bee...ecf
Skrevet

Blir litt forundret over at folk ikke vet hva som er egnet til entrè, jeg... ;) Men du, ts, har jo lagt inn flere lure forslag her som vil funke. Selv hadde jeg gått for det stjerneteppet fra Kid, det var tøft og fint. Kjenner flere som har det i gangen sin. Man MÅ ikke ha type "fillerye" men mange sverger til det. Personlig syns jeg det kan fort bli kjedelig, men det finnes unntak :)

Lykke til.

Thx!

Bør jeg ha en matte i tillegg? Rett ved døren? Forslag?

Skrevet

Er Big Star en fillerye?

Skrevet

Er Big Star en fillerye?

Teknisk sett er ikke Big star en fillerye, siden det ikke er laget av filler, men siden det er laget på samme måte har det samme funksjon.

Det kan ofte være en fordel å ha en dørmatte rett innenfor døren om en ikke bor i blokk, fordi det kan være en fordel på våte eller snøfulle dager å ha en tørr dørmatte å tørke av skoene på. I blokk kan dørmatta fint ligge rett utenfor døren, da den holder seg tørr i gangen. Dørmatter selges i de fleste interiørbutikker, og har dørmatte enten i produktnavnet eller beskrivelsen. De er vanligvis rektangulære, litt smalere enn vanlige dører og har kort stiv bust. En får også kjøpt dørmatter i plast, men de egner seg best utendørs.

Jeg beskrev hvordan et teppe til å ha i entreen bør se ut i et tidligere innlegg. De teppene du har funnet passer til den beskrivelsen. Hvis du leser produktinfo/beskrivelse av produktet finner du ut at produsentene beskriver de teppene du har funnet som flatvevd. Det er den vevemåten jeg snakket om. Du finner også ut at de er laget i 100% bomull, som er passe slitesterkt til å brukes i entreen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gått for det nederste, bare fordi jeg syns det er finest, men det øverste er også helt ok :) Elsker stjerner, men dette må jo nesten du finne ut av.

Ville forøvrig hatt en dørmatte enten inne eller ute, litt greit å få tørket av seg beina når det er vått/guffent.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...