AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #1 Skrevet 6. februar 2015 Jeg skal for første gang til København. I hvilket område er det greit å bo? Jeg ønsker hotell som ikke er for dyrt, helst under 1000 NOK pr. natt. Hva bør man få med seg når man er der? Tar gjerne i mot tips til ting å se, steder å spise o.l. Anonymous poster hash: 60131...e5f
Drua Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 Jeg liker å bo i nærheten av Nyhavn, synes det er et godt utgangspunkt for å tråle turistløypa - kort vei til restauranter og butikker. Sjekk for eksempel disse hotellene: Hotel Neptun, Hotel Opera, 71 Nyhavn hotel. Et viktig tips: Hvis du skal fly til København, ta metroen til sentrum. Kjapt og billig.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 Takk! Skal sjekke ut hotellene. Jeg skal fly dit, så satser på metroen til sentrum. Regner med at det er gode kollektivmuligheter i selve byen, sånn at det er enkelt å komme seg fram? Anonymous poster hash: 60131...e5f
Kjetil E Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 Takk! Skal sjekke ut hotellene. Jeg skal fly dit, så satser på metroen til sentrum. Regner med at det er gode kollektivmuligheter i selve byen, sånn at det er enkelt å komme seg fram? Anonymous poster hash: 60131...e5f Hvis du flyr med Norwegian sjekk deres tilbud om å kjøpe pakke fly/hotell sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 Nyhavn er greit, men ganske turistifisert og uinteressant, som nevnt. Et annet forslag kan være området rundt Nansens gate ved Nørreport (f.eks. Hotell Ibsen) eller noe ved Vesterport. Arp-Hansen-kjeden har hoteller i din prisklasse, mener jeg. Admiral hotell ved Amalienborg er også greit priset, men ligger fem-ti min gange lenger vekk fra handleområdene. Hvis du bare skal være en helg og aldri har vært i byen før, trenger du ikke kollektivtransport, alt er innen gåavstand. Men husk at alle de hyggelige stedene er vekk fra Nyhavn og Strøget, og at Tivoli stort sett ikke er et spesielt bra sted å spise middag. Jeg vet nordmenn elsker de områdene, men byen har så utrolig mye mer å by på. *Københavnboer*Anonymous poster hash: 2504a...2ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå