AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #1 Skrevet 6. februar 2015 Jeg er ei jente på 28, 1.67 høy og 64 kg. Jeg har sånn passe med muskler, sånn at jeg er fornøyd sånn sett. Jeg trener ikke styrke, men går litt turer, jogger litt, og trener yoga (hard yoga, ser på det som styrke omtrent...) Er det egentlig noe sånn man får noe særlig muskler av? For jeg har nemlig hørt at kardio MISTER man faktisk muskelmasse av... det gjelder kanskje bare for fitnessutøvere? Vel, tilbake til hovedspørsmålet mitt; jeg har dårlig matlyst og lurer på om et ganske lite matinntak kombinert med omtrent like mye trening vil virke negativt på muskelmassen. Jeg kan godt komme ned til 60 kilo, men vil ikke bli tynnfeit. Herreguuuud, som jeg skulle ønske jeg var mindre opptatt av dette... hehe ;P Anonymous poster hash: 3b2fb...144
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 Gåturer, jogging og yoga bygger ikke muskler av betydning. Til det er belastningen for liten. Dersom du spiser for lite samtidig som du trener (mye) vil kroppen tære på musklene for å gi kroppen nødvendig næring. Resultatet vil være at du blir tynnfeit. Det er derfor viktig å få i seg nok næring og spesielt nok proteiner. Anonymous poster hash: 77fe3...70a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 Gåturer, jogging og yoga bygger ikke muskler av betydning. Til det er belastningen for liten. Dersom du spiser for lite samtidig som du trener (mye) vil kroppen tære på musklene for å gi kroppen nødvendig næring. Resultatet vil være at du blir tynnfeit. Det er derfor viktig å få i seg nok næring og spesielt nok proteiner. Anonymous poster hash: 77fe3...70a Takk for svar! Men mosjon er vel uansett bra for kropp og sjel uansett? Prøver å få i meg en del proteiner. Og det gjør heller ikke noe om jeg tar av meg 2-3 kilo fett Anonymous poster hash: 3b2fb...144
Gjest Runforit Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 Hvor mange kalorier per dag snakker vi om?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 rundt 1200 tenker jeg. noen ganger mer sikkert. merker hvertfall at jeg spiser mye mindre enn før. sitter og mauler en boks med tunfisk nå masse proteiner. Anonymous poster hash: 3b2fb...144
Gjest Runforit Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 rundt 1200 tenker jeg. noen ganger mer sikkert. merker hvertfall at jeg spiser mye mindre enn før. sitter og mauler en boks med tunfisk nå masse proteiner. Anonymous poster hash: 3b2fb...144 På 1200 kcal så tæres musklene ja.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 takk for svar! om jeg prøver å få i meg masse proteiner da? er det dumt å trene kardio/yoga om jeg spiser for lite? Anonymous poster hash: 3b2fb...144
Gjest Runforit Skrevet 6. februar 2015 #8 Skrevet 6. februar 2015 takk for svar! om jeg prøver å få i meg masse proteiner da? er det dumt å trene kardio/yoga om jeg spiser for lite? Anonymous poster hash: 3b2fb...144 Blir ikke bedre av å proppe i deg mer proteiner enn kroppen trenger. Det driter du ut igjen. Så lenge kroppen får lite kcal så vil den tære på musklene uansett kcal kilde.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #9 Skrevet 6. februar 2015 men uansett; har du noen gode råd for å gå ned 4 kilo på en sunn måte? Anonymous poster hash: 3b2fb...144
Gjest Runforit Skrevet 6. februar 2015 #10 Skrevet 6. februar 2015 men uansett; har du noen gode råd for å gå ned 4 kilo på en sunn måte? Anonymous poster hash: 3b2fb...144 Moderat underskudd, men nok og variert mat og trening 3 dager i uka. Hva er høyde, alder og vekt? Sikker på at du trenger å gå ned i vekt? At du ikke bare skal få mer muskelmasse og lavere fettprosent? Da er det målene som teller, ikke kg.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #11 Skrevet 6. februar 2015 Moderat underskudd, men nok og variert mat og trening 3 dager i uka. Hva er høyde, alder og vekt? Sikker på at du trenger å gå ned i vekt? At du ikke bare skal få mer muskelmasse og lavere fettprosent? Da er det målene som teller, ikke kg. jeg er 167 høy, veier 64 kilo, 28 år. Det er mest magen som er "dvasken" her... meste av fettet jeg har ligger rundt magen Anonymous poster hash: 3b2fb...144
Gjest Runforit Skrevet 6. februar 2015 #12 Skrevet 6. februar 2015 jeg er 167 høy, veier 64 kilo, 28 år. Det er mest magen som er "dvasken" her... meste av fettet jeg har ligger rundt magen Anonymous poster hash: 3b2fb...144 Da ville jeg fokusert på et lite moderat underskudd med fokus på sunne og gode råvarer og jevn trening så burde resten gå av seg selv
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #13 Skrevet 6. februar 2015 Da ville jeg fokusert på et lite moderat underskudd med fokus på sunne og gode råvarer og jevn trening så burde resten gå av seg selv Tusen takk for svar Jeg syns det er så vanskelig det der, det er lett å gå seg vill i alle de forskjellige kostholdsrådene... men jeg spiser kornblandinger med melk, yogurt naturell med bær og nøtter, kylling, fisk, grønnsaker.... har nettopp sykla i 90 min, pulsklokka sier jeg har forbent 900 kcal. men jeg er ikke sulten... kanskje jeg burde prøve å få i meg en skål med kornblanding med melk og nøtter? Og trening... syns det er mye fokus på at det kun er STYRKE, -TUNG styrke og helt sånn nazi-opplegg for at det skal være TRENING... muskelmasse, fettprosent, kosthold, restitusjon, nei, det er jammen ikke lett dette... Men runforit: jeg har fått med meg at du kun løper? trener du noe annet? Hvordan merkes det på kroppen, rompe, muskler og lår, mage osv? Anonymous poster hash: 3b2fb...144
Gjest Runforit Skrevet 6. februar 2015 #14 Skrevet 6. februar 2015 Tusen takk for svar Jeg syns det er så vanskelig det der, det er lett å gå seg vill i alle de forskjellige kostholdsrådene... men jeg spiser kornblandinger med melk, yogurt naturell med bær og nøtter, kylling, fisk, grønnsaker.... har nettopp sykla i 90 min, pulsklokka sier jeg har forbent 900 kcal. men jeg er ikke sulten... kanskje jeg burde prøve å få i meg en skål med kornblanding med melk og nøtter?Og trening... syns det er mye fokus på at det kun er STYRKE, -TUNG styrke og helt sånn nazi-opplegg for at det skal være TRENING... muskelmasse, fettprosent, kosthold, restitusjon, nei, det er jammen ikke lett dette... Men runforit: jeg har fått med meg at du kun løper? trener du noe annet? Hvordan merkes det på kroppen, rompe, muskler og lår, mage osv? Anonymous poster hash: 3b2fb...144 Ikke heng deg for mye opp i hva folk definerer som sunt. Sunt er nemlig litt av alt og alt med måte Du bør iallefall ikke ligge under 1500 kcal per dag og noe mer de dagene du trener. Vedr kardio kan du tenke deg at du legger bak deg ca din egen vekt i kcal per km, noe mindre med sykling da det krever mindre energi enn f.eks jogging. Det stemmer at jeg kun jogger. Jeg er ikke muskuløs, men jeg er absolutt definert og fast i fisken(se profilbildet) Om en kjører mye kardio som meg så er det kritisk med nok mat så en ikke blir senete og mager. Jeg kjører derfor kaloritette måltider med mye proteiner og fett.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #15 Skrevet 6. februar 2015 Ikke heng deg for mye opp i hva folk definerer som sunt. Sunt er nemlig litt av alt og alt med måte Du bør iallefall ikke ligge under 1500 kcal per dag og noe mer de dagene du trener. Vedr kardio kan du tenke deg at du legger bak deg ca din egen vekt i kcal per km, noe mindre med sykling da det krever mindre energi enn f.eks jogging. Det stemmer at jeg kun jogger. Jeg er ikke muskuløs, men jeg er absolutt definert og fast i fisken(se profilbildet) Om en kjører mye kardio som meg så er det kritisk med nok mat så en ikke blir senete og mager. Jeg kjører derfor kaloritette måltider med mye proteiner og fett. Vet du om pulsklokker er nogen lunde riktige? Jeg har sånn app, endomondo, med pulsbelte som passer til. jeg vil forresten anbefale endomondo om du ikke har det, jeg syns det er utrolig motiverende! Det viktigste burde jo egentlig å være fornøyd med seg selv og den kroppen man har hvis den er sunn og virker som den skal. Men i dette kostholdshysteriet og idealer som er fulle av silikon og restylane så er det IKKE lett... Jeg vil forresten takke deg for mange nyttige svar, jeg leser en del du skriver og lærer masse av deg Anonymous poster hash: 3b2fb...144
Gjest Runforit Skrevet 6. februar 2015 #16 Skrevet 6. februar 2015 Vet du om pulsklokker er nogen lunde riktige? Jeg har sånn app, endomondo, med pulsbelte som passer til. jeg vil forresten anbefale endomondo om du ikke har det, jeg syns det er utrolig motiverende! Det viktigste burde jo egentlig å være fornøyd med seg selv og den kroppen man har hvis den er sunn og virker som den skal. Men i dette kostholdshysteriet og idealer som er fulle av silikon og restylane så er det IKKE lett... Jeg vil forresten takke deg for mange nyttige svar, jeg leser en del du skriver og lærer masse av deg Anonymous poster hash: 3b2fb...144 Jeg har aldri brukt pulsklokke da jeg aldri har vært opptatt av hvor mange kalorier jeg brenner. Har også alltid vært flink å løpe etter hva kondis og form har tillatt og har hatt god fremgang uten andre hjelpemidler enn et par joggesko. Og ja; det er utrolig viktig å være takknemlig og glad i kroppen du har. Å sette pris på at kroppen er frisk, sterk og at en er så heldig å ha luksusen at en kan løpe, sykle, svømme, hoppe og at du kan ta gode valg for seg selv hver dag. Å velge og fokusere på hva som faktisk et viktig: en velfungerende kropp og en sunn psyke der du gir kroppen det den trenger så du kan være opplagt, spise godt mat, være frisk og glad hver dag resten av livet. Håper du finner en balanse som du kan leve med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå