Gå til innhold

Helgrillet lam

Anbefalte innlegg

Gjest Jamila
Skrevet

Har noen prøvd ferdigmarinert helt lam fra Jacobs på Holtet som man griller selv? Lurer litt på hvor lang tid det tar. De sier at man beregner 3 timer, men høres ikke det litt lite ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får jo tro at folket der oppe vet det. Hva med å sjekke opplysningskontoret for kjøtt (matprat)?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Å, det er godt det... fikk det hos svigers for noen år siden, de grillet det over en sånn svær tønnegrill, men det tok mange timer. Usikker på akkurat hvor lenge, men jeg ville nok beregnet god tid hvis jeg var deg!

Skrevet

Å grille ett helt lam er nesten en dagsjobb, har sett det gjort på bla. BBC Food og der brukte de 8-9 timer.

Skrevet

Jeg søkte litt på nettet og fant flere steder hvor det stod at det tar ca 3 timer (ca 18 kg). Jeg synes det høres litt i minste laget ut, ville tro i allefall et par timer til, men jeg har aldri prøvd så kanskje det stemmer?

Skrevet

Hvis lammet er steamet stemmer det nok at det "bare" tar en 3(-4) timers tid. Lammet på Jacobs er nok steamet. Hvis du kjøper lam hos slakteren kan du be om å få det steamet.

Hvis lammet ikke er steamet tar det betraktelig lengre tid.

I tillegg trenger man alltid minst 2-3 ganger så mye grillkull som man tror. :wink:

Les mer her.

Skrevet

Takk for alle tips.

Lenka var bra, Veronal, fant en del konkret informasjon der.

Fant ut at lammet er steamet før vi får det, men det vil uansett være bedre å beregne for god tid enn akkurat med tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...