Gå til innhold

Skolen krever at barna har ski, til én obligatorisk klassetur.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Whaaat? Er det en ny greie det da, eller er det bare jeg som ikke har fulgt med. Når jeg har leid ski så har jeg betalt opp mot 400 dagen :O Barneski kan du jo få får under 1000 lappen.

Sjekk finn, der gir de slike ting praktisk talt bort.

Jeg trenger ikke sjekke noenting, vi har ski. Leide telemarkski for et år siden, betalte 350 kr for ei uke. Så du må være maks uheldig med de stedene du har lånt. Som sagt, lokale sportsbutikker låner ut til en slikk og ingenting. Og langrennski får man alltids lånt av noen.

Anonymous poster hash: b818c...c5a

• Liker 1
Skrevet

Går det ikke an å låne på Fretex/sportsbutikk? Vet det er mange steder som låner ut gratis. Går også an å låne av andre.

Evt kjøper du bare noe på bruktbutikken. Der får du vel ett par ski, staver og sko til noen hundrelapper. :)

Hvor bor du?

Anonymous poster hash: 6fb35...ab5

• Liker 2
Skrevet

Når man bor i Norge og har barn så syns jeg nesten man er forpliktet til å lære barna og gå på ski.

Vi er tross alt en ski-nasjon.

Og uansett hva det måtte gjelde så er det i hvertfall skammelig å overføre slike negative holdninger som TS (og flere) har til barna.

Vær glad for muligheten barnet ditt har til å reise på leirskole og gå på ski og til å være med på en fantastisk uke med mange opplevelser hun/han kommer til å huske resten av livet.

Du burde heller si: Oj, det blir gøy! Da må vi skaffe noen ski!

Anonymous poster hash: 12039...51a

Norge er gospel kulturnasjon. Hvem har bestemt at ski skal veie tyngst på denne vekten?

Anonymous poster hash: 70f92...384

• Liker 3
Skrevet

Og herregud, den ungen er da ikke kun skolens ansvar heller. Om det er skidag så får foreldrene ta det ansvaret det innebærer å ha skolebarn, nemlig sørge for at det er mulig at ungen har noe av rdet utstyret som trengs for å delta på ting som er i læreplanen.

Dere kjøper vel gymutstyr til ungen? Bokbind, pennaler og blyanter?

Skiutstyr kan man skaffe billig/leie billig/låne gratis om man bare gidder å ta en liten tur ned til byen/noen tastetrykk på nettet/en tlf eller to.

Hvis dere ikke regna med at ungen kom til å koste tid eller penger så tok dere feil.

Jeg hadde skjønt frustrasjonen om skolen forventa at ungen skulle ha ski til 2000 kr eller hver familie måtte punge ut med 5000 kr til klassetur per elev.

Men skiutstyr kan du fint få tak i billig/gratis. Så hva er problemet? Det er bare en tur, som du selv sier.

Skolen har nok uansett betalt nok og brukt mye tid til å arrangere tur for elevene. Vær heller litt takknemlig.

• Liker 3
Skrevet

Norge er gospel kulturnasjon. Hvem har bestemt at ski skal veie tyngst på denne vekten?

Ski er ikke bare en hobby/aktivitet. Det handler om å kunne ta seg fram over snødekte områder osv.

Selv om vi ikke bor ved kysten, synes jeg det er viktig at barna mine lærer å svømme.

Ski er en slik grunnleggende ferdighet når man bor på våre breddegrader.

Anonymous poster hash: 32637...04f

• Liker 1
Skrevet

Det gjør jo ikke det. De skal på EN skitur, som ts sier. Ski er del av gymundervisningen, ikke hele.

Men selvfølgelig kan en lærer bestemme å vektlegge visse deler av faget, om du er uenig med det må du ta det opp med politikerne. For den friheten har lærere.

• Liker 1
Skrevet

Og herregud, den ungen er da ikke kun skolens ansvar heller. Om det er skidag så får foreldrene ta det ansvaret det innebærer å ha skolebarn, nemlig sørge for at det er mulig at ungen har noe av rdet utstyret som trengs for å delta på ting som er i læreplanen.

Dere kjøper vel gymutstyr til ungen? Bokbind, pennaler og blyanter?

Skiutstyr kan man skaffe billig/leie billig/låne gratis om man bare gidder å ta en liten tur ned til byen/noen tastetrykk på nettet/en tlf eller to.

Hvis dere ikke regna med at ungen kom til å koste tid eller penger så tok dere feil.

Jeg hadde skjønt frustrasjonen om skolen forventa at ungen skulle ha ski til 2000 kr eller hver familie måtte punge ut med 5000 kr til klassetur per elev.

Men skiutstyr kan du fint få tak i billig/gratis. Så hva er problemet? Det er bare en tur, som du selv sier.

Skolen har nok uansett betalt nok og brukt mye tid til å arrangere tur for elevene. Vær heller litt takknemlig.Anonymous poster hash: 6fb35...ab5

Hva slags holdning er det du har? I bygda vår har vi flykning barn på skolen. Ikke lett for foreldrenes deres å skaffe skiutstyr gratis eller til en billig penge. Men heldigvis har skolen skiutstyr til utlån. Så her er det ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 2bc20...631

• Liker 4
Skrevet

Hva slags holdning er det du har? I bygda vår har vi flykning barn på skolen. Ikke lett for foreldrenes deres å skaffe skiutstyr gratis eller til en billig penge. Men heldigvis har skolen skiutstyr til utlån. Så her er det ikke noe problem.

Godt poeng. Glad noen skoler har en slik løsning.

Anonymous poster hash: 06883...6ac

• Liker 1
Skrevet

Her et det asylmottak, og de har ski, sykler ol der som barna som bor der benytter seg av.

I barnehagen, der min yngste går, er det også forventet at barna stiller med ski. Der gjelder jo ikke gratisprinsippet.

Anonymous poster hash: 32637...04f

• Liker 2
Skrevet

Ski er ikke bare en hobby/aktivitet. Det handler om å kunne ta seg fram over snødekte områder osv.

Hvor ofte har du egentlig behov for det i situasjoner du ikke oppsøker frivillig??? Det er ikke akkurat sånn at landet vårt snør igjen og du må kunne gå på ski for å komme deg på butikken.

• Liker 10
Skrevet

Jeg også. Vi er familie som går mye på ski, og for meg er det like selvfølgelig at ungen min har ski som at han har sykkel. Men jeg har jo råd til det. Ikke alle har det, og ikke alle kan prioritere. Enten fordi det ikke er penger til å prioritere annerledes enn man alt gjør, eller fordi man ikke evner å gjøre det. Det er utrolig dyrt å være fattig.

Jeg tror ikke på den faktisk, at man ikke har råd. Jeg har henta skiutstyr gjennom "gis bort" på Finn, og hamstra ettersom ungene vokser inn i det. Der det er vilje er det jammen med muligheter også.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke på den faktisk, at man ikke har råd. Jeg har henta skiutstyr gjennom "gis bort" på Finn, og hamstra ettersom ungene vokser inn i det. Der det er vilje er det jammen med muligheter også.

Signerer den! :)

• Liker 1
Skrevet

Gleder meg til skitur i morra for store og små, i solskinnsvær med grilling av pølser, kvikk lunsj og kakao :)

• Liker 3
Skrevet

Gleder meg til skitur i morra for store og små, i solskinnsvær med grilling av pølser, kvikk lunsj og kakao :)

Jepp, du er et bedre menneske enn TS. Helt klart. /ironi off/

• Liker 4
Annonse
Skrevet

Ts er vel ikke flyktning ? Vanlige norske familier klarer da vel å skaffe ski. At det er heeeeelt pokka umulig for flyktningefamilier tviler jeg og på. De kan ta en telefon og spørre læreren om hjelp om alt annet ikke går. Jeg regner med at læreren vil hjelpe.

Nytter ikke å bare klage uten å prøve å gjøre en innsats for å prøve å skaffe utstyr til ungen.

Skrevet

Problemet er at der det verken finnes vilje, evne eller penger er det ungene som lider. Da er det flott at noen faktisk påpeker dette og etterlyser bedre løsninger og alternativer.

• Liker 3
Skrevet

Hvor ofte har du egentlig behov for det i situasjoner du ikke oppsøker frivillig??? Det er ikke akkurat sånn at landet vårt snør igjen og du må kunne gå på ski for å komme deg på butikken.

Vi har da ikke behov for fotball heller. Eller nynorsk, k&h, analysere dikt?? Poenget med skolen er ikke kun å lære livsnødvendige ting.

• Liker 1
Skrevet

Problemet er at der det verken finnes vilje, evne eller penger er det ungene som lider. Da er det flott at noen faktisk påpeker dette og etterlyser bedre løsninger og alternativer.

Mulig jeg misforstår, men løsningen er i hvert fall ikke å unngå aktiviteter som krever utstyr av noe slag. Løsningene er der allerede de.

Barn med foreldre som er fullstendig ute av stand til å ta ansvar for behovene deres blir forhåpentligvis fanget opp av skolen. Skolen er jo pliktig å skaffe utstyr de, men da må de selvfølgelig få beskjed om at det er nødvendig i så god tid som mulig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...