AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #201 Del Skrevet 7. februar 2015 Å få lånt et par ski av slektninger, venner, naboer eller i klassen burde da ikke være så vanskelig. Man behøver da ikke blande læreren inn i dette. Problemet er vel ikke at dere ikke har råd men heller at dere ikke har initiativ. Anonymous poster hash: 27bc2...2e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #202 Del Skrevet 8. februar 2015 Hvor ofte har du egentlig behov for det i situasjoner du ikke oppsøker frivillig??? Det er ikke akkurat sånn at landet vårt snør igjen og du må kunne gå på ski for å komme deg på butikken. Haha...på noen av innleggene her skulle man tro at ski er livsnødvendig for å komme frem fra A til B.Anonymous poster hash: 70f92...384 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #203 Del Skrevet 8. februar 2015 For en pinlig tråd dette her. Klær, gymtøy, skolesekk, matboks, thermos og sportsutstyr som sykkel & ski er helt vanlige ting som foreldre skal dekke. Barn koster, ikke få barn hvis økonomien er så skral at du må opprette diskusjoner om ski eller ikke ski- det er flaut å lese. Kan du ikke skaffe ski så lån, det er snakk om en eneste dag. Og ikke unnskyld dere med at dere bor usentralt og har "dårlig nettverk" og at det ikke går busser for INGEN har jo bil. Godt oppsummert. Anonymous poster hash: 32637...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #204 Del Skrevet 8. februar 2015 Godt oppsummert.Anonymous poster hash: 32637...04f Nei, det er en dårlig oppsummering. De foreldrene som mener det er helt greit at skolen har ski som eneste alternativ på aktivitetsdag er usolidariske og klarer ikke å se lengre enn sin egen nesetipp. Jeg tviler på at de som har svart at det er så enkelt i denne tråden tar kontakt med skolene sine på mandag for å opprette et skidepot hvor fattige eller mindre ressurssterke familier får lånt ski til aktivitetsdag. Jeg håper dere også donerer staver, sko og kanskje en skibukse. At foreldre er med på å undergrave gratisprinsippet og likhetsprinsippet på skolen er forkastelig. Skolen skal være en arena hvor alle barn stiller likt, det gjør de ikke når skolen krever ski. Og når andre foreldre ikke klarer å se på det som problematisk. Hos oss har det alltid vært ulike aktiviteter på slike dager de årene vi har vær til å gjennomføre det. Jeg er glad for at jeg tilhører et lokalsamfunn hvor vi klarer å holde gratisprinsippet og likhetsprinsippet. Anonymous poster hash: 04b7e...de1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #205 Del Skrevet 8. februar 2015 Skolen skal være et sted hvor alle stiller likt? Seriøst? Det vil aldri skje. Barn har ulike evner, ulike kvaliteter og ulike utgangspunkt på alle vis. Jeg gikk på skolen før dette gratisprinsippet, og det fungerer minst like bra som dette vissvasset. Instanser ble gjort oppmerksome på de som falt utenfor, og sosialkontoret (som det het den gang) kom på banen.Anonymous poster hash: 32637...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #206 Del Skrevet 8. februar 2015 Skolen skal være et sted hvor alle stiller likt? Seriøst? Det vil aldri skje. Barn har ulike evner, ulike kvaliteter og ulike utgangspunkt på alle vis. Jeg gikk på skolen før dette gratisprinsippet, og det fungerer minst like bra som dette vissvasset. Instanser ble gjort oppmerksome på de som falt utenfor, og sosialkontoret (som det het den gang) kom på banen.Anonymous poster hash: 32637...04f Det vil alltid være unger som ikke blir fanget opp. Av hensyn til disse er det viktig å verne om gratisprinsippet. Anonymous poster hash: 06883...6ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #207 Del Skrevet 8. februar 2015 Det vil alltid være unger som ikke blir fanget opp. Av hensyn til disse er det viktig å verne om gratisprinsippet. Anonymous poster hash: 06883...6ac Jeg synes det er bedre å legge til rette for at det blir fanget opp. Gratisprinsippet skjuler og kamuflerer omsorgssvikt. Det er på ingen måte til barnas fordel.Anonymous poster hash: 32637...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 8. februar 2015 #208 Del Skrevet 8. februar 2015 (endret) Skolen kan ikke kreve at barn skal ha noe som helst av sportsutstyr til ekskursjoner, fordi det er en betalingsfri skole. Endret 8. februar 2015 av Tøytigern 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 8. februar 2015 #209 Del Skrevet 8. februar 2015 Jeg synes det er bedre å legge til rette for at det blir fanget opp. Gratisprinsippet skjuler og kamuflerer omsorgssvikt. Det er på ingen måte til barnas fordel.Anonymous poster hash: 32637...04f Øøøø.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 8. februar 2015 #210 Del Skrevet 8. februar 2015 Skolen skal være et sted hvor alle stiller likt? Seriøst? Det vil aldri skje. Barn har ulike evner, ulike kvaliteter og ulike utgangspunkt på alle vis. Jeg gikk på skolen før dette gratisprinsippet, og det fungerer minst like bra som dette vissvasset. Instanser ble gjort oppmerksome på de som falt utenfor, og sosialkontoret (som det het den gang) kom på banen.Anonymous poster hash: 32637...04f Unnskyld meg men for noe piss og vrøvel. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rozárka Skrevet 8. februar 2015 #211 Del Skrevet 8. februar 2015 Unnskyld meg men for noe piss og vrøvel. Det han sa. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #212 Del Skrevet 8. februar 2015 Unnskyld meg men for noe piss og vrøvel. Ingen argumenter?Anonymous poster hash: 32637...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 8. februar 2015 #213 Del Skrevet 8. februar 2015 Ingen argumenter?Anonymous poster hash: 32637...04f Jo. Du lever i en fantasi om hvordan det var, som ikke samsvarer med hvordan det virkelig var. Med andre ord: Du gjetter, tror, synser og har ikke peiling. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rozárka Skrevet 8. februar 2015 #214 Del Skrevet 8. februar 2015 Jo. Du lever i en fantasi om hvordan det var, som ikke samsvarer med hvordan det virkelig var. Med andre ord: Du gjetter, tror, synser og har ikke peiling. +1 Jeg tror mange unger vil si seg enig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #215 Del Skrevet 8. februar 2015 Jeg syns det er litt rart at man som forelder ikke setter himmel og jord i bevegelse og sørger for å fremskaffe utstyret som skal til for at barnet sitt skal få en helt super uke på leirskole. Med flotte skiturer i fjellet. Hvorfor skal man være så jæ.... negativ hele tiden? Og bare fokusere på at skolen "krever" ditt og datt. Det er vårt ansvar når vi har valgt og få barn at barnet for tørre bleier (som baby), mat, klær, omsorg, tradisjoner å ta med seg, friluftsopplevelser, utdannelse, oppdragelse osv... Har man ikke forutsetninger, uansett årsak til det, så må man enten la være å får barn eller be om hjelp til dette. Å få barn er et stort ansvar, det koster skjorta i 18-20 år og kanskje lengere også, det er masse jobb, krever uendelig med engasjement og oppfølging men er til syvende og sist en stor glede for de aller fleste. Anonymous poster hash: 12039...51a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #216 Del Skrevet 8. februar 2015 Jo. Du lever i en fantasi om hvordan det var, som ikke samsvarer med hvordan det virkelig var. Med andre ord: Du gjetter, tror, synser og har ikke peiling. Igjen: har du ingen argumenter?Anonymous poster hash: 32637...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WazzUpKitty Skrevet 8. februar 2015 #217 Del Skrevet 8. februar 2015 Skolen skal være et sted hvor alle stiller likt? Seriøst? Det vil aldri skje. Barn har ulike evner, ulike kvaliteter og ulike utgangspunkt på alle vis. Jeg gikk på skolen før dette gratisprinsippet, og det fungerer minst like bra som dette vissvasset. Instanser ble gjort oppmerksome på de som falt utenfor, og sosialkontoret (som det het den gang) kom på banen.Anonymous poster hash: 32637...04f Jeg synes det er bedre å legge til rette for at det blir fanget opp. Gratisprinsippet skjuler og kamuflerer omsorgssvikt. Det er på ingen måte til barnas fordel.Anonymous poster hash: 32637...04f Barna skal stille likt når det kommer til det som kreves av skoleutstyr, ja. Jeg tror det du skriver om hvordan det var "før gratisprinsippet! og at sosialkontoret hjalp familier når de ikke hadde ski er det mest naive og det dummeste jeg har lest. Nei, gratisprinsippet for undervisning i skolen er ikke noe som skjuler omsorgssvikt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WazzUpKitty Skrevet 8. februar 2015 #218 Del Skrevet 8. februar 2015 Igjen: har du ingen argumenter?Anonymous poster hash: 32637...04f Jeg syns de han hadde var gode. Du har et merkelig forhold til hvordan omsorgssvikt avdekkes... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #219 Del Skrevet 8. februar 2015 Jeg syns de han hadde var gode. Du har et merkelig forhold til hvordan omsorgssvikt avdekkes... Jeg VET at mangel på utstyr har vært første hint om at at hjemmet ikke fungerer. Deretter har komunikasjon med hjemmet om dette utstyret avdekket mer om hvordan foreldrene fungerer. Lærere som evt lar være å ta kontakt med barnevernet har jeg lite til overs for. De gjør barna en stor bjørnetjeneste.Anonymous poster hash: 32637...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #220 Del Skrevet 8. februar 2015 Jeg synes hele opplegget er bedritent. Vi har heller ikke veldig god råd, og siden vi bor på et sted hvor det kan gå flere år mellom hver gang det er skiføre, og ikke har hytte på fjellet, har vi heller ikke prioritert ski til barna. På ungdomsskolen vår har de en årlig dagstur til fjellet. Da er det slalåm/snowboard, langrenn, eller aking. Høres jo flott ut, men hvordan fungerer det egentlig? Jo, de kule, de med penger, de står slalåm/snowboard. Arbeiderklassen/nerdene går langrenn, og de fattige tullingene aker. Også har du dem som ikke finner plassen sin noe sted. Sønnen vår er ikke langrennstypen, og finner seg ikke til rett med nerdene som går langrenn. Og han ville på ingen måte bli sett sammen med tullingene, så det endte med at vi måtte kjøpe slalåmutstyr til ham. Fant heldigvis noe på salg, men året etter var det jo fravokst. Brukt én dag! TS, skolen kan ikke kreve at dere bruker penger på utstyr. Her hos oss har de faktisk kuttet ut leirskole i vinterhalvåret fordi det blir så dyrt for folk, så her drar de på høsten. Var jeg deg ville jeg spurt rundt om å få låne utstyr, og ellers foreslå for skolen at de i fremtiden drar i andre årstider. Anonymous poster hash: 5cd5e...99b Jeg ga deg et pluss fordi jeg er enig i tankegangen din. Men jeg reagerer veldig på behovet ditt for å bruke negative karakteristikker du bruker. De rike er kule, og de sønnen din vil passe inn hos, mens alle andre er nerder og tullinger? Dette er ufint! Anonymous poster hash: 623db...a49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå