Gå til innhold

Noen som har sluttet med snus med nikotintyggis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min skal slutte å snuse, har prøvd et par ganger før men har endt opp med at han har sprukket. Men nå mener han at han har funnet erstatning, noe som var det viktigste sier han, nemlig nikotintyggis. :)

Siden han ikke vil dra til legen eller noe så spørr jeg spørsmålene hans videre her jeg..

Er det noen som har sluttet med hjelp av tyggis? Tok det lang tid før dere kjente at abstinensen begynte å forsvinne?

Hvordan "avsluttet" dere det helt?

Ser for meg at man må jo bli avhengig av tyggisen også, men det er myyyye mindre nikotin i den enn i snus, iallefall i så mye han hadde oppi leppa flere ganger om dagen..

Det er to uker siden han sist snuste nå, men han kjenner av og til snussug, det har gått litt over til at han MÅ ha tyggis nå, men snusen kommer helt tilfeldig oppi hodet hans av og til.

Og en ting til.. Når man slutter med snus, er det slik at det skal være SKIKKELIG ille før han tar seg tyggis, eller skal han bare ta det når han føler abstinens og ville tatt seg en snus?

Leste at verste suget var de 2-3 første dagene, og hos de fleste var det helt over i løpet av 2-4 uker.

Han kjenner det enda da. :)

Anonymous poster hash: 6649f...124

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sluttet "Cold Turkey" en gang, det funka i ett halvt år.

Nå jobber jeg med å trappe ned. Bruker en app som egentlig er for røyking for å se hvor ofte og hvor mye jeg gjør ila dagen. Alt for å slutte med "en ut og en inn"-vanen man lett kan få med snus.

Jeg har sett mange som hr gått over til nikotin tyggegummi, men ofte blir de like avhengig av den. Men så klart er det individuelt.

Uansett tror jeg at han må være 100% motivert for å gjennomføre det. Å gå inn halvhjerta funker veldig dårlig.

Skrevet

Jeg har sluttet "Cold Turkey" en gang, det funka i ett halvt år.

Nå jobber jeg med å trappe ned. Bruker en app som egentlig er for røyking for å se hvor ofte og hvor mye jeg gjør ila dagen. Alt for å slutte med "en ut og en inn"-vanen man lett kan få med snus.

Jeg har sett mange som hr gått over til nikotin tyggegummi, men ofte blir de like avhengig av den. Men så klart er det individuelt.

Uansett tror jeg at han må være 100% motivert for å gjennomføre det. Å gå inn halvhjerta funker veldig dårlig.

Ja, han har gått inn halvhjerta for det forrige gangene, men nå sier han at han er mer motivert enn noen gang for han har funnet en erstatning som funker, den tyggisen. Så var tydeligvis positivt. :)

Lykke til med snusslutt til deg også da :)

Skrevet

Ja, han har gått inn halvhjerta for det forrige gangene, men nå sier han at han er mer motivert enn noen gang for han har funnet en erstatning som funker, den tyggisen. Så var tydeligvis positivt. :)

Lykke til med snusslutt til deg også da :)

Takk for det.

Satser på at han klarer det.

Skrevet (endret)

Jeg slutta å snuse ved å gå over til et par tre røyk om dagen :murvegg: Men nå er jeg over på nikotintyggis. Føler det psykiske behaget ved å ta en røyk/snus er borte. Nå tilfører jeg bare kroppen nikotin fordi den er avhengig av det. Jeg tar en tyggis når jeg kjenner suget, men lar det ikke gå så langt at jeg krøker meg i sug :P

Litt usikker på hvordan jeg skal slutte med nikotintyggisen, men regner med at det blir en naturlig avslutning etterhvert. Kanskje trappe ned og bytte ut med vanlig tyggis innimellom. Blir også mer og mer lei av å tygge tyggis, så kommer nok til å gi meg litt etter litt også fordi jeg er lei.

Jeg har også prøvd nikotinfri snus, oniko, har mannen din prøvd det? Kjæresten min syns det funker veldig bra, og bruker kun det.

Endret av Evans
Skrevet

Jeg slutta å snuse ved å gå over til et par tre røyk om dagen :murvegg: Men nå er jeg over på nikotintyggis. Føler det psykiske behaget ved å ta en røyk/snus er borte. Nå tilfører jeg bare kroppen nikotin fordi den er avhengig av det. Jeg tar en tyggis når jeg kjenner suget, men lar det ikke gå så langt at jeg krøker meg i sug :P

Litt usikker på hvordan jeg skal slutte med nikotintyggisen, men regner med at det blir en naturlig avslutning etterhvert. Kanskje trappe ned og bytte ut med vanlig tyggis innimellom. Blir også mer og mer lei av å tygge tyggis, så kommer nok til å gi meg litt etter litt også fordi jeg er lei.

Jeg har også prøvd nikotinfri snus, oniko, har mannen din prøvd det? Kjæresten min syns det funker veldig bra, og bruker kun det.

Okei. :) Ja, det er nettopp dette som er planen hans også, at suget etter det å ha noe under leppa skal forsvinne, for var visst det som var verst! Han har tyggisen under der også nå. Men uansett er det jo bedre enn de 10kilo snusen han hadde oppi der. :P (verste jeg har sett, og jeg måtte late som det ikke brydde meg :fnise:)

Avslutningen mtp tyggis blir jo kanskje at man tar mindre og mindre av den? Sånn at du etterhvert knekker den i to og .. tilslutt ikke trenger mer nikotin.

Jeg selv har aldri vært borti nikotin, men det høres mest logisk ut, å tilføre mindre og mindre. :P

Han vil ikke ha nikotinfri snus, fordi at han vil venne seg av å ha noe oppi der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...