Gjest Mov123 Skrevet 6. februar 2015 #1 Skrevet 6. februar 2015 (endret) Hello! Føler jeg bare må få det ut et sted, så tenkte kanskje jeg kunne få noen råd for å forbedre sitvasjonen og meg selv. Vel, min mor har fått seg en kjæreste og jeg har alltid hatt stefedre siden jeg var 1år (er 20år) har alltid kommet over ens med disse, men ikke han her.. Jeg bor hjemme hos min mor, å skal ikke flytte før i kanskje sommer (pågrunn av økonomi). Første gang jeg møtte han viste jeg det var noe rart med han, han virket veldig fjern og egentlig litt dum. Men jeg lot det gå og prøvde å bli kjent med han, men uheldigvis hadde jeg rett. jeg kan ikke ha en normal samtale med han fordi han faktisk er så fjern at han ikke helt skjønner hva jeg snakker om. Vi er så forskjellige .. Prøver bare å holde ut her , ser denne personen 5 ganger i uka!! Og jeg prøver å være lykkelig for mamma, men denne personen gjør meg så irritert. Han f.eks begynner å rå kline med mamma rett foran meg og tafser på henne. Jeg synes det er så respektløs, når jeg sitter der!!! Jeg gjør ikke det rett foran mamma når det bare er hun,meg og kjæresten. Endret 6. februar 2015 av Mov123
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 Ikke bland deg. Det er hennes valg, det er hun som må leve sammen med ham. Vær heller glad for at hun er lykkelig. Anonymous poster hash: 98da5...c51 3
The Kitten Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 Helt ærlig synes jeg du bør skjerpe deg og bli litt mer voksen. Du trenger ikke like ham, å basere misnøyen din på at du synes han er dum blir for dumt. 2
Gjest Mov123 Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 Det er jo ikke akkurat et råd -.- jeg vil helt seriøst ha et råd om hvordan man takler å være sammen med en person man ikke klarer å være rundt hver eneste gang. Jeg har mange grunner til at jeg ikke liker han, men det er ikke poenget. Poenget er at jeg faktisk prøver !! Å at jeg vil ha råd for å holde ut med han. Jeg er glad for min mor jeg, blir bare tull å komme med det der for jeg har hatt flere stefedre og stemødre som jeg har vært utrolig nær. Har aldri vært et problem før nå. Så det er jo tydeligvis noe da!! Har forsatt kontakt med mine forje steforeldre. Så det er ikke det, det skal gå ut på. Det er ingen i familien min som takler denne personen, Men jeg prøver i allefall og de må ikke leve med han hver dag. Jeg er ikke frekk mot han eller noe, er bare på innsiden dette her er.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 Når du bor hjemme i en alder av 20 år har du ingen ting du skulle sagt på hvem din mor er i lag med. Anonymous poster hash: fa7d4...57b 6
The Kitten Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 Det er jo ikke akkurat et råd -.- jeg vil helt seriøst ha et råd om hvordan man takler å være sammen med en person man ikke klarer å være rundt hver eneste gang. Jeg har mange grunner til at jeg ikke liker han, men det er ikke poenget. Poenget er at jeg faktisk prøver !! Å at jeg vil ha råd for å holde ut med han. Jeg er glad for min mor jeg, blir bare tull å komme med det der for jeg har hatt flere stefedre og stemødre som jeg har vært utrolig nær. Har aldri vært et problem før nå. Så det er jo tydeligvis noe da!! Har forsatt kontakt med mine forje steforeldre. Så det er ikke det, det skal gå ut på. Det er ingen i familien min som takler denne personen, Men jeg prøver i allefall og de må ikke leve med han hver dag. Jeg er ikke frekk mot han eller noe, er bare på innsiden dette her er. Hva er galt med ham da? Annet enn at han er dum? Er han frekk mot din mor? Er han frekk mot deg? Sier han stygge ting til deg? Prøver han å kontrolere deg? Prøver han å kontrolere din mor?
Gjest Mov123 Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 (endret) Han er utrolig frekk f.eks.. Sier masse piss om utlendinger når han vet min far er fra utlandet og jeg ikke er helt norsk. Når jeg snakker med min mor om ting blander han seg ALLTID selvom jeg sier "kan du hver så snill å ikke blande deg når jeg snakker med min mor" Han har bare vært her i noen uker og tar all mat og breier seg over sofaen , tar hele stua når mamma ikke er der engang. Eier ikke noe høflighet bare antar han kan gjøre alt. Han mener også at han kjenner min mor mere enn meg etter disse ukene ,enn meg som har vokst opp med henne i 20 år. Han snakker og snakker og snakker , er aldri stille! Til å med på natta , sånn at jeg aldri får sove!! Han tar seg så til rette uten at han egentlig kjenner noen av oss. Bare synes ikke han er noe høflig. Endret 6. februar 2015 av Mov123
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #8 Skrevet 6. februar 2015 Jeg synes det er så trist at du har bare fått negative kommentarer på innlegget ditt.. Typisk KG brukere. Kjære TS, rådet mitt er å ha minst mulig samtale med han. Ikke snakk eller diskuter med mindre det er noe viktig. Han er spesiell ja, både frekk som kysser og tafser etter moren din foran dere, og uhøflig som blander seg mellom mor og datter samtale. Prøv å unngå han. Se på tv, surf på nette eller gå ut men ikke vær hjemme alene med han. Klem Anonymous poster hash: bba77...f27 7
Gjest Mov123 Skrevet 6. februar 2015 #9 Skrevet 6. februar 2015 Jeg synes det er så trist at du har bare fått negative kommentarer på innlegget ditt.. Typisk KG brukere. Kjære TS, rådet mitt er å ha minst mulig samtale med han. Ikke snakk eller diskuter med mindre det er noe viktig. Han er spesiell ja, både frekk som kysser og tafser etter moren din foran dere, og uhøflig som blander seg mellom mor og datter samtale. Prøv å unngå han. Se på tv, surf på nette eller gå ut men ikke vær hjemme alene med han. Klem Anonymous poster hash: bba77...f27 Tusentakk! Var alt jeg ville høre, et råd
sweety pie Skrevet 6. februar 2015 #10 Skrevet 6. februar 2015 Vil bare sende en klem til deg TS, tenk at dette bare er imidlertidig. Du skal jo flytte en gang. Hvis moren din liker han så er det jo ikke noe du kan gjøre noe med. Til dere som bare har krasse kommentarer å komme med istedenfor noe nyttig. Tror ikke TS bretter ut livet sitt for å at dere skal rette på skrivemåten hennes eller bedømme alderen hennes. Noen ganger kan man la vær. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #11 Skrevet 6. februar 2015 Blir mildt sjokkert over noen av svarene. TS skriver flere spesielle ting - han avbryter? Og han tar på moren for andre. Det er interessant hvor mange som mener at TS er umoden og helt på bærtur, når hun tydeligvis har en mor som er dårlig på sosiale grenser! Hvilken mor la kjæresten tafse på henne og kliner løs foran barna og andre mennesker på besøk? Det er på grensen til overgrep, hadde TS vært en liten jente og sett stefaren ta nedi trusen til moren kunne vi alle ringt BV. Nå er TS voksen, men dette er likevel ikke hyggelig. Forstår TS godt. Han virker ikke veldig oppegående og trivelig å være med. Det er jo heller ikke TS favør at hun (?) har en mor som lar stefaren holde på sånn! Min mann kunne aldri klådd på meg foran barna, eller resten av familien, fullstendig uaktuelt... Synes mor virker spesiell og dårlig på grenser, kan tippe stefaren da også er deretter. Anonymous poster hash: e2a63...b6d 6
bølla Skrevet 6. februar 2015 #12 Skrevet 6. februar 2015 Hva er det med folk her inne? Dere går jo i strupen og blir ufine mot jenta. Hun er frustrert og syns det er vanskelig. Og er en litt engasjert, så blir det noen skrivefeil. Who cares? Men da er ho automatisk både det ene og det andre. Er vel samme om en er 20 eller 40. Kommer det en fremmed person inn i ditt barndomshjem som oppfører seg sånn, så må det da vel være lov å reagere. Her er det faktisk moren og kjæresten som er de voksne i forholdet og burde oppføre seg. Hadde da ikke ramla meg inn å latt en ny kjæreste gjøre slik i mitt hjem foran mine barn. Jeg råder deg til å bite tenna sammen og unngå situasjoner, med tanke på at det kun er frem til sommeren. Lykke til. 3
Gjest AryaKillie Skrevet 6. februar 2015 #13 Skrevet 6. februar 2015 synd at du opplever dette. Erdet noen mulighet for at du kan flytte for deg selv?
Jeapon Skrevet 6. februar 2015 #14 Skrevet 6. februar 2015 Blir sjokkert over svarene her jeg også. Synes nå vitterlig den nye kjæresten er den som er umoden her. Det hun beskriver vitner om lite sosial intelligens. TS, siden du snart skal flytte ut, ville jeg rett og slett prøvd å ha så lite kontakt med han som mulig. Rett og slett bare bite tennene sammen og tenke på at snart er det over. 1
TheTeen Skrevet 6. februar 2015 #15 Skrevet 6. februar 2015 (endret) Fjernet* Edit: ga ikke like mye mening her som det gjorde i mitt hodet! Men ikke snakk med han om du ikke liker han og hold deg unna. Moren din vet selv om hun liker han og vil ha han boende. Anbefaler deg å se frem til å få eget sted. Endret 6. februar 2015 av TheTeen
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #16 Skrevet 6. februar 2015 Det er trist at det blir slik. Angående søvn på natten, kjøp deg noen gode ørepropper på apoteket. Ellers er du nesten nødt til å flytte ut. Jeg syns jeg stadig ser tråder her om unge mennesker i tyveårene som fremdeles bor hjemme pga økonomi. I den alderen der skal du ut i verden og ta ansvar for deg selv. Begynn på skole og ta opp studielån slik alle andre må, eller jobb heltid. Det går ikke an å gå hjemme i den alderen der, med mindre det skulle være noe veldig spesielt. Søk skole og lag deg ditt eget gode liv. Anonymous poster hash: 3a9f4...9b0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #17 Skrevet 6. februar 2015 Hvem har sagt jeg ikke jobber og studerer! :S jeg har jobbet og tjent opp mine egne penger siden jeg var 14år gammel. Dessuten har jeg bodd fra hjemmet , flyttet nettop hjem igjen for å studere her, men i mellomtiden mens jeg leter etter en ekstra jobb til så bor jeg hjemme som en slags mellom landing! Han duden mamma er sammen med er 47 år og bor hos foreldrene sine, synes det er litt verre! Men det er ikke det dette handler om! OBS fikk ikke med meg dette innlegget, stryk det jeg skrev under her: Det er trist at det blir slik. Angående søvn på natten, kjøp deg noen gode ørepropper på apoteket. Ellers er du nesten nødt til å flytte ut. Jeg syns jeg stadig ser tråder her om unge mennesker i tyveårene som fremdeles bor hjemme pga økonomi. I den alderen der skal du ut i verden og ta ansvar for deg selv. Begynn på skole og ta opp studielån slik alle andre må, eller jobb heltid. Det går ikke an å gå hjemme i den alderen der, med mindre det skulle være noe veldig spesielt. Søk skole og lag deg ditt eget gode liv. Anonymous poster hash: 3a9f4...9b0 Om jeg forstår det rett så studerer du nå i hjembyen din. Så du går altså på skole? Og bor hjemme som et slags mellomstopp mens du leter etter jobb slik at du har råd til å flytte ut? Det er en vanskelig situasjon dette da, jeg syns kjæresten til moren din høres ut som en skikkelig idiot. Han virker helt løk. Hvorfor er moren din sammen med en sånn fyr da? Jeg syns du skal snakke med moren din på tomannshånd og fortelle henne hvordan du føler det. Spør om hun syns det er greit at han alltid avbryter deg og holder deg våken på natten. Ellers er det vel ikke så mye du kan gjøre. Unngå fyren, gå virkelig inn i skolearbeidet og gå for gode karakterer. Gjør det koselig på rommet ditt og hold deg der i stedet for i stuen når han er der. Du kan se på serier og filmer på nett og bruke tid på skole. Gå på lesesalen hver dag og hold deg ute av huset så mye du kan. Prøv å fly under radaren hans og overse han, rett og slett. Jeg skjønner godt at du sliter med denne fyren, jeg skjønner ikke hva moren din kan se i han altså. Anonymous poster hash: 3a9f4...9b0 1
Gjest Mov123 Skrevet 6. februar 2015 #18 Skrevet 6. februar 2015 Jeg vil bare si tusentakk til alle dere andre nå for støtten!! Var ikke akkurat enkelt å lese alt det folk hadde å si om meg bare fordi jeg hadde skrive feil. Jeg sitter på mobilen å ting blir litt stokket om, å det beklager jeg for. Som en person over her skrev så har jeg hatt hørselskade siden jeg bar liten, ble tatt ut av undervisningen for å ha timer med pedagog. Det gjør at jeg sliter litt med norsken min.. Ellers tusentakk for svar
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #19 Skrevet 6. februar 2015 Du får bare se fremover og glede deg til du kan komme deg vekk det er heldigvis ikke lenge til. Han høres rimelig bortreist ut, den fyren. Anonymous poster hash: f6029...6ee
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #20 Skrevet 6. februar 2015 Jeg vil bare si tusentakk til alle dere andre nå for støtten!! Var ikke akkurat enkelt å lese alt det folk hadde å si om meg bare fordi jeg hadde skrive feil. Jeg sitter på mobilen å ting blir litt stokket om, å det beklager jeg for. Som en person over her skrev så har jeg hatt hørselskade siden jeg bar liten, ble tatt ut av undervisningen for å ha timer med pedagog. Det gjør at jeg sliter litt med norsken min.. Ellers tusentakk for svar Når tenker du at du har anledning til å flytte ut da? Var planen å bo der gjennom hele studiet eller bare for en periode? Hvor lenge har du igjen av studiet? Anonymous poster hash: 3a9f4...9b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå