Gå til innhold

Gravlaks og røkelaks

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva spiser dere sammen med gravlaks eller røkelaks? (Heter det virkelig "røke laks" nå? Det sto det utenpå pakkene i butikken og jeg lo, men venninnen min sa at det er slik det skrives!) Jeg pleier å ha løk, brød, eggerøre og sennepssaus til, men har lyst til å prøve noe nytt.

Anonymous poster hash: 9e3ab...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på at det skal skrives i to ord, er bare produktdesignere som er ekstremt lite glad i bindestreker når de deler ord på emballasjen. :P

Jeg synes det er veldig godt med potetlefser, kremost, rødløk, litt lime og røkelaks. Omelett med røkelaks er også godt, pleier da å lage en omelett med masse purre, og legge over røkelaksen helt mot slutten. Serveres med salat og godt brød.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett med røkelaks må prøves, det hørtes veldig godt ut.

Jeg har ofte hjemmelaget potetsalat og røkelaks.

Potetstuing, varm eller kald.

Blander rømme, majones, løk, røkelaks, gravlaks, krydder, legger dette i en lefserull, nydelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke gravlaks og røkelaks så ofte, men når jeg gjør det er det på lefse med sæterrømme og vårløk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta med pesto, kapersbær, oliven og røkelaks er veldig godt.

Ellers kan jeg godt ha en skive på loff, under rekene, når jeg spiser reker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Tror nok det skrives røkelaks, eller røkt laks, men ikke røke laks (det er jo helt på jordet :fnise: )

Spiser det sammen med eggerøre på knekkebrød, eller til "koldtbord" sammen med flatbrød, div. grønnsaker, reker, loff, eggerøre osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er så kjedelig at jeg spiser røkelaks på lefse med smør :fnise:

Anonymous poster hash: 8f1fa...333
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

- og jeg synes en hjemmelaget quich (pai) med røkelaks, spinat (en hel pose frisk spinat må til) og britisk vellagret cheddar er supersnadder.

Gravlaksen spiser jeg som regel på potetlefse/lompe med rødløk og sennepssaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røkelaks på brød/knekkebrød med (pepper-)kremost under, til hverdags. Gjerne også ruccola eller rødløk.

Fredagskos e.l.: Ristet brød med rikelig røkelaks, rødløk, kapers og rå eggeplomme. Masse nykvernet sort pepper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...