AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 Hei hei :-) jeg bare lurer på et par ting, er det noen av dere som har opplevd selv eller hørt om andre som har prøvd å bli gravid men ikke lyktes det før etter de begynte å trene? Anonymous poster hash: 6cfc8...245
glassmanet Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 Ja. For noen virker det veldig bra, og de har blitt anbefalt trening av lege. For overvektige kan det ha mye utslag å endre kosthold og trene. Men jeg troe i allefall at kroppen har godt av bevegelse, og at det gir en sunnere mor og svangerskap. Du trenger jo ikke gå på treningsstudio om du ikke vil. Du kan jo sykle til jobb, løpe deg en tur, trene foran tven hjemme eller melde deg på en ballsport Alle bør få sine 30 min om dagen. Da blir kroppen glad - og hvem vet, kanskje mer klar for spire. Finnes i allefall ikke bivirkninger
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 For meg tror jeg det var mer motsatt. Trente veldig mye før, men etter at jeg roet ned og fikk litt mer underhudsfett, så ble jeg i hvert fall gravid. Usikker på om det var grunnen i seg selv, men har jo lest at det er en fordel å ha litt fett på kroppen. Så jeg tenker litt at det kommer an på utgangspunktet. Både for høy og lav vekt kan påvirke evnen til å bli gravid. Så lenge man er innenfor "normalvekt", så tror jeg det er det viktigste. Men trening er jo bra for kropp og helse uansett, og det er jo en slags fysisk utfordring å gå gravid, så det er nok uansett en fordel å være i relativt god form. Sånn sett tenker jeg at det viktigste er å tilstrebe en grei bmi, uten at man trenger å trene spesielt mye utover det. Det er jo en grunn til at kvinner har mer underhudsfett enn menn - nemlig det at vi skal bære frem barn. Anonymous poster hash: 954a3...632
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 For meg er det omvendt. Jeg begynte å trene for fult i fjord høst, jeg trente 3-4 gang i uken. Men etter 2-3 mnd mistet jeg mensen. Legen min sa det kunne skje. Jeg skal snart begynne prosessen med IVF, så da kan jeg ikke trene i tilfelle jeg mister mensen igjen. Veldig kjedelig siden jeg elsker å trene. Anonymous poster hash: e1679...e18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå