AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 Jeg og mannen har endelig råd til sydenferie... For første gang! Vi har vært sammen ti år! Jeg var i Hellas når jeg var liten, mens han har aldri vært. Så vi aner rett og slett ikke hvor vi skal reise, hvor vi skal bestille eller hvor som er bra priser! Vi ønsker å være en uke på et sted hvor det er sol og strand, håper å komme under 10.000 i reise og hotell, er det en absurd tanke? Hvor vil dere anbefale å dra? Vi er glade i god mat, men bryr oss lite om uteliv så det er ikke noe must. Drar gjerne utenom de typiske "sydenlanda", så lenge det er sjø og sol ;D Tenker å reise mellom 1 og 17 mai et sted. Anonymous poster hash: b2f5e...051
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 (endret) Utenom ferie f.eks apr-juni og august-oktober får du fly + hotell helt nedi 799 for 3 stjerners pr pers uspesifisert. Spesifisert kanskje fra 1200 pr pers. Sjekk finn. Endret 5. februar 2015 av KG dama
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 Hva betyr spesifisert og uspesifisert? Anonymous poster hash: b2f5e...051
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2015 #4 Skrevet 5. februar 2015 Uspesifisert betyr at du velger land og sted men du vet ikke hvilket hotell du havner på. Som oftest er det bra. Spesifisert betyr at du selv velger. Let f.eks her: http://www.solfaktor.no/tour/charters?deps=Norge&deps_tree=&deps_expanded=&words=Syden&search_geo=&search_tree=&search_expanded=&d=04&m=2015-05&delta=2&days=6-9&rating=13 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 Takk! Er som sagt helt n00bs begge to. 30 år og aldri bestilt ferie selv Anonymous poster hash: b2f5e...051
caroprins Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 Hvis du går inn på Star tour , Ving og Apollo og melder deg på deres Tirsdagskupp, Happy Hour og Ukens kupp ( tror det var det hos Apollo), så vil du hver uke få inn mye bra og billige tilbud fra de på mail. Tenker du vil finne noe der. Velg spesifisert så vet du hvilket hotel du kommer til. Før du bestemmer deg så sjekk opp hotellet på trip advisor og gjerne you tube. På den tiden I mai er det som regel gode priser. Var selv en uke på Rhodos første uka I mai for et par år siden og betalte 2000 pr pers. Dagtemperatur lå på 27 grader. De greske øyer, Kypros og Tyrkia har vel gode temperaturer på den tiden. Bruk gjerne litt tid på Star tour, Ving og Apollo sine sider og les om de forskjellige stedene I de landene og kikk på utfluktene om dere liker å oppleve noe fra stedet dere velger. Når det gjelder Kypros så tror mange at dette bare er et partysted, men jeg har vært der flere ganger og det er en gate inne i aya napa som har party sent på kvelden . Man velger et hotell litt utenfor sentrum av aya napa eller i en annen by. Jeg liker denne øye veldig godt da det er deilig temperatur, god mat, deilig badevann og hyggelig folk. Og blir man med på utflukter så har øya mye å by på av fine opplevelser. Tyrkia er billig, har god mat, god temperatur og masse kultur. Jeg har vært der og flere ganger og har bare positive opplevelser , men er litt skeptisk akkurat nå med tanke på problemene i Syria. Hellas. Jeg har vært på Rhodos og Kreta og vil anbefale begge. Ikke så fine strender som på Kypros med ellers mye bra å by på. Du kan også kikke på en av Kanariøyene. De har alle mye forskjellig å by på for at man kan ha en fin ukes sydentur. 2
caroprins Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 http://www.ving.no/kypros/ayia-napa/sunwing-sandy-bay-beach/pakkereise-sunwing?ItemId=12688&TravelFinderQuery=83567%3ad000101014267%3ad2015050812667%3a0%3a8%3af0%3a4268%3a1_c2_42%3a42%3at4%3a2%3a&QueryDepID=12667&QueryCtryID=4267&QueryDestID=0&QueryAreaID=83567&QueryResID=4268&QueryDepDate=20150508&QueryUnits=0&QueryAges=42%2c42&QueryDur=8&QueryType=4&_flowCharterBooking=5d64592d-005c-4817-94f1-68e7d06dd0c9#price-list Her er et eksempel fra ving. Selv om dette er et familie anlegg så går det fint ann å dra hit så sant man ikke er allergisk mot barn. Her har man leilighet og kan handle mat I butikken om man vil og klare seg selv eller spise på hotellet eller utenfor hotellet. Rett nedenfor hotellet ligger Sande bay, en flott strand og like bortenfor ligger Nisse beach som har mer liv og røre da. Det er fine turmuligheter langs sjøsiden i området og butikker og restauranter langs den 4 km hovedgaten fra fronten av hotellet og inn til sentrum. og som du ser så er det innenfor budsjettet.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #8 Skrevet 6. februar 2015 Min favoritt er Cran Canaria. Venter du til begynnelsen av mars med å bestille vil du kunne finne gode priser. Været er garantert bra omtrent hele tiden der nede, det er små forhold, utstyrt med kart kan dere ta øyas busser rundt og titte på ulike saker som reiseselskapets representanter på stedet anbefaler. Husk å bestiille buss til og fra flyplassen og hotellet samtidig med reisen. Da slipper dere å tenke på dette selv. Startour er enklest etter mitt syn å reise med. Du kan og gå inn på finn.no reiser, velge pakkereiser og finne restplasser og gode tilbud der. Og gjør som den over anbefaler meld deg på Tirsdagskuppet osv.Anonymous poster hash: 5aa04...97a
fresia Skrevet 6. februar 2015 #9 Skrevet 6. februar 2015 jeg er veldig glad i Kypros og Tyrkia. jeg er veldig opptatt av at stranda og vannet skal være bra da jeg er ei badeand :-) + god mat!! ta en titt på dette: http://www.ving.no/kypros/ayia-napa/sunwing-sandy-bay-beach kjempefine leiligheter med kort vei til en av de fineste strendene jeg veit om. havet er turkist og klart:) det er også kort vei til restauraner + at det er restauranter på hotellet. eller trives jeg godt her: http://www.ving.no/tyrkia/alanya/sunpark-marine kort vei til Kleopatrastranda som også er en favoritt hos meg:) fint vann! veldig god mat på restauranter i nærheten av hotellet også.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #10 Skrevet 6. februar 2015 Masse masse flotte tips! Dere er gode altså, tusen takk! :D Anonymous poster hash: b2f5e...051
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #11 Skrevet 6. februar 2015 Det er mange å steder å reise til for under 10 000,- i den perioden dere ønsker å reise. Det jeg synes dere bør tenke på at dette er tidlig i sessongen slik at det godt kan hende det er for kaldt til noe særlig badeferie på typiske sommerdestinasjoner som Mallorca, Rhodos, Kreta etc Jeg vet ikke hvor viktig det er at det er skikkelig varmt for dere, men jo lenger sør, jo varmere spesielt så tidlig i sessongen. Kanarieøyene har noen allerede nevnt. Kypros er kjent for å være værsikkert, men er ikke glodvarmt i mai det heller. De ulike turoperatørene har en del i det nordlige afrika, som temperaturmessig vil være bedre. Men dette vil nok til ordinær pris være litt for kostbart. Hvis dere bare er to voksne ville jeg sittet på gjerde og vurdert "ukens tilbud" evt ventet på en restplass når reisen nærmet seg. God tur! Anonymous poster hash: 8b506...a17
Hecubaa Skrevet 8. februar 2015 #12 Skrevet 8. februar 2015 Jeg reiser til Hellas hvert år og har aldri betalt mer enn 1700,- for fly og hotell i ei uke. Jeg kom meg til Rhodos for 1250,- i fjor så jeg ville hatt is i magen og sjekket ut restplass når det nærmer seg så dukker det garantert opp noen gode tilbud. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #13 Skrevet 8. februar 2015 Hva slags kvalitet på hotell er det du bor på da? Vi er litt redde for å ende opp på et shabby hotell som er skittent og nasty. Anonymous poster hash: b2f5e...051
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #14 Skrevet 8. februar 2015 Jeg reiser til Hellas hvert år og har aldri betalt mer enn 1700,- for fly og hotell i ei uke. Jeg kom meg til Rhodos for 1250,- i fjor så jeg ville hatt is i magen og sjekket ut restplass når det nærmer seg så dukker det garantert opp noen gode tilbud. Når er de beste tilbudene? Og hvilken side har du bestilt fra? Anonymous poster hash: 36587...92b
Hecubaa Skrevet 8. februar 2015 #15 Skrevet 8. februar 2015 Jeg bestiller på restplass.no og har alltid ventet til siste liten med å bestille for prisene går jo som oftest nedover jo nærmere avreisedatoen man kommer, men jeg tok et kjapt søk der nå og ser at det allerede nå ligger ute turer på ei uke til Hellas for under 2000,- i tidsrommet du skal reise så det er jo ikke sånn at man MÅ vente i det lengste heller.
Bokdamen Skrevet 8. februar 2015 #16 Skrevet 8. februar 2015 Siden dere ikke er så vant til å reise, vil jeg ikke anbefale at dere venter til siste liten med å bestille. Litt av gleden med å skulle reise er å ha tid glede seg til turen (finne ut hva dere vil se, hva dere skal ha med, lese reisebøker o.l.). Ser at man f.eks. Apollo har noen greie priser på en del reisemål i mai: http://www.apollo.no/tilbud/varkupp Husk å sjekke temperaturene i mai før dere bestiller, og god tur! 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #17 Skrevet 10. februar 2015 Hvor skal dere reise fra?Anonymous poster hash: 1dcd2...48c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #18 Skrevet 10. februar 2015 Gardemoen eller Torp Anonymous poster hash: b2f5e...051
Kosetiger Skrevet 10. februar 2015 #19 Skrevet 10. februar 2015 Anbefaler ikke å reise uspesifisert om dere "endelig skal ta turen" og har er såpass ok budsjett. Dere finner fint fly og hotell under den prisen, med forhåndsvalgt hotell. Sjekk både Apollo, startour og ving. Når dere bestiller, ta med flymat(med mindre dere klarer dere uten mat i mange timer) og velg med transport til/fra hotell. MEN, når dere har funnet et sted dere vil reise til, og et hotell som er i riktig prisklasse, sjekk hvor langt det er fra Strand og shopping/supermarked. Det er dritkjipt å bo på en fjellknaus 45 minutter fra sivilisasjon. Avstander til slikt bruker å stå på presentasjonssiden for hotellet. http://www.startour.no/bestill-reise/HotelAbout.aspx?q=3545cf86bfb6485e919c401b450e06f4Ta en titt på dette hotellet. 8500 for to utreise 02.05. Cala d'or er kjempeflott. Fin Strand og lokalområde, dette hotellet ligger perfekt til. Nytt og fint, Fire stjerner, latterlig mye for pengene. Kan få med halvpensjon og fortsatt være under 10.000 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå